Hű szolga és egyben a családi kedvenc
Szöveges ítélet
Másfél éve 2006. októberében nagy döntést hozott a család: Lecseréltük a 13 éves Suzuki Sedánt az akkoriban megújult Yarisra.
A kis fogyasztás és a kis fenntartási költségek (biztosítás, adó) reményében az ezres motorral választottuk.
Az autó beváltotta a hozzá fűzött reményeket: Belülről jóval nagyobb, mint bárki gondolná. A csomagtér kicsi, de a hátsó ülések tologatásával, vagy esetleg lehajtásával szinte kisteherautóvá alakítható. A nagy bevásárlásoknál is eddig mindig elfértünk, az egyik hátsó ülés előre tolásával.
Azokat a hibákat észleltem amit korábban már néhányan leírtak:
- A sebességmérő többet mutat kb. 10%-kal, (Bár minden gépkocsinál ez így van biztonsági okok miatt)
- A fogyasztásmérő viszont kevesebbet mutat kb. 0,5 l/100Km-rel (Én minden tankolás után pontosan számolom a megtett távolság és a teli tankig töltött benzin mennyiségéből.)
- A jobb oldali ablakspriccelő túl alacsonyra lövelli ki az ablakmosó folyadékot, így a jobb oldali ablaktörlő lapát nem tudja szépen végezni a munkáját, csíkos marad az üveg. (Ezt a 15 ezres kötelező szervízen javíttani próbáltam, de elmondták, hogy a spricni nem állítható.)
- A hátsó kipufogódobot cserélni kellett, de ez valószínűleg nem típushiba, mert a szervízben állítólag ilyennel még nem találkoztak.
Más hiba nem adódott a kocsival
A vásárláskor kissé tévedésben voltam, amikor ezt a kocsit 4 hangszórósként vettem. (A következő csomagban már 6 hangszóró volt.)Én úgy gondoltam, hogy a 4 bőven elég. Hát nem! Ez a négy a két első magas- és mélysugárzó. Nagy gond végülis nem történt, mert a hátsó ajtókba vettem 13 cm-es hangszórókat, amit házilag is a gyári helyére be lehet építeni. A gyári hátsó hangszóró vezetéke a hátsó ajtóoszlopban lévő csatlakozóig el van vezetve.
Észrevételem, hogy csak klímával szerelt kocsit érdemes vásárolni, mert a nagy üvegfelületeknek "köszönhetően" a kocsiszekrény nagyon felmelegszik, viszont a kocsinak olyan a kialakítása, hogy a lehúzott ablakkal már akár 50-es sebességnél is kellemetlen a huzat, valamint nagyon erős a szélzaj. Én már 22 fokos külső hőmérsékletnél is kapcsolom a klímát országúton, városban elmegy lehúzott ablakkal is.
A pozitívumai:
- A 15 collos kerekeivel a budapesti utakra jellemző hibákon könnyedén átszalad.
- A kis külsőhöz képest "nagy" utastér. (5 fővel utaztunk többször is és a hátul ülők túlélték az utazást. Nagyságrendekkel több hely van hátul, mint a Suzuki Sedánban, vagy a legújabb VW Pólóban.)
- A csomagtér variálhatósága.
- Remek a kanyarstabilitása, élvezet vele nagyobb sebességgel kanyarban haladni.
- A szervokormány különösen parkolásnál van nagy segítségünkre.
- Első időben inkább negatívumként értékeltem, de már jó ideje pozitívum, hogy "magasan" ül a vezető, az egész kocsi aránylag magas építésű. Jól ki lehet látni.
- Furcsa, hogy a hátsó kerekek dobfékekkel vannak felszerelve, de így is iszonyatosan nagy fékhatással dolgozik.
- A fogyasztás tűrhető: Nekem átlagban 6,2 l/100 km körül mozog, melyet a vezetési stílus nagy mértékben befolyásol. Autópályán folyamatosan 130-cal klímával 7,5 l, országúton 80-90-nel akár klímával, vagy anélkül 5 liter alatt.
- A nagy fényes Toyota emblémának a kocsi elején és hátulján van respektje az utakon.
Nem bántam meg vásárlást, sőt biztos, hogy a következő gépkocsim is Toyota lesz. (Bár nem mostanában fogunk kocsit cserélni.)
Első kiegészítés:
A kocsi 2 éves
Továbbra sincs semmi baja.
Nyáron Görögországba vitt el minket a Yaris. 3000 km-t tettünk meg. Tetőbox-szal, 130 km/órás sebességgel közlekedve (2500 méteres hegyeken át, folyamatos klímahasználat mellett) 7-7,5 l/100km fogyasztást mértünk. Visszafelé 1400 km-t egyhuzamban vezettem, csak a tankolások idejére álltunk meg. Az utolsó óra vezetés már nagyon fájdalmasan fárasztó volt, de ezt nem a kocsi hibájának tudom be.
Második kiegészítés:
A kocsi lassan 5 éves lesz és 90,000 Km-t mutat a műszere.
A 60 ezres szervizt már végre nem a márkaszervizben kellett csináltatni, így nagyságrendekkel olcsóbb lett, nem beszélve arról, hogy lelkiismeretesek, ami a márkaszervizről nem volt elmondható.
87,000 Km-nél menet közben a töltés- és az ABS lámpa kigyulladt. A kocsival félreálltam, gondolván, hogy az ékszíja szakadt el, de ezzel nem volt semmi baj. Viszont a kocsi már nem indult be. A gyújtást ráadva a műszerek világítottak, indításkor már a műszerek is elhalványultak. A szervizben kiderült, hogy a gyári akku zárlatos lett, s ez a feszültségszabályzót is tönkretette.
Ezen kívül más meghibásodás nem történt.
Néha elgondolkozom azon, hogy nem lett volna e jobb 1,3-as motorral szerelt Yarist venni, de a tankolásoknál kiderül, hogy jó döntés volt.
A fogyasztás ugyanis autópályán folyamatos 120-140 Km/ó sebességgel utazva klímával 7 liter körüli, városban 5,8-6,2 liter, sima országúton 5 liter, vagy kissé ez alatti fogyasztása van. El kell hogy mondjam azt is, hogy a fenti fogyasztási adatok nem a kocsi műszerének átlagfogyasztási adata (az kb. fél literrel kevesebbet mutat), hanem a tankolt üzemanyag mennyiségből és a megtett távolságból számított adat.
A kocsit továbbra is nagyon szeretjük.
Harmadik kiegészítés:
A kocsi már lassan 7 és fél éves, 138,000 km-t mentem vele, de szerencsére semmi nem hibásodott meg, minden a legnagyobb rendben.
Hibalista
- - 20,000 km-nél rekedtes hangja lett (van, aki sok pénzt fizet azért, hogy ilyen legyen), 24,000 km-nél garanciában cserélték a hátsó kipufogó dobot. Az alkatrészt külön kellett megrendelniük, mert nem volt raktáron. A munkafelvevő elmondása alapján, még nem találkozott Yarisszal, amin dobot cseréltek garancia időben. - Később persze kiderült, hogy ennek a szériának rossz volt a dobja, és több Yarison is cserélni kellett. - - Szintén garanciában cserélték ki a vízpumpát, mert kissé eresztett. - - A garancia lejárta előtt cseréltettem a csomagtartó teleszkópját, mert nem teljesen nyomta ki a csomagtér ajtaját, s úgy gondoltam, hogy inkább garanciába cseréljék ki, mintsem néhány év múlva fizetősen cseréltessem. - - 87,000 km-nél az akku zárlata miatt cseréltem a feszültségszabályzót (20,000.- Ft) és az akkut (17,000.- Ft) - - 138,000 km-nél tartok, de semmi sem romlott el, csak az olajcserék, karbantartások kapcsán kell szervizbe vinni.
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey Toyota Márkakereskedés és szervíz. XIV. ker. Mogyoródi út 34-40.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Sós és Tsa. Autójavító Bt. Budapest XVIII. ker. Dráva u. 37.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 138000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Suzuki Sedan 1,3 GLX | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
