Dezső, a fenevad!
Szöveges ítélet
Első autónk. Nem volt friss a jogsim, de sosem vezettem előtte igazán, így egy "frissítő" oktatás után vásároltuk meg. Újat vettünk, mert nem akartam mellényúlni egy használttal, de viszonylag modern és biztonságos kisautót akartam. Megtanultam rajta vezetni, de egyetlen rossz szavam sem lehet - a tanulással óhatatlanul együttjáró neccesebb helyzetekben sosem okozott csalódást, mindíg volt benne annyi tartalék hogy még épp ne sordródjon le, még egy kicsit nagyobbat gyorsuljon, még nagyobbat tudjak fékezni, stb. Bár nem is spóróltam a biztonságon, GoodYear UltraGrip 7 gumi télre, Bridgestone Turanza 185/60 nyárra - mindkettőt tudom ajánlani.
A 89 lóerő egy vagy két személlyel egész sportosan mozgatja a könnyű kasztnit. Elég rugalmas, könnyen lehet vele városban és lakott területen kívül is előzgetni, pörgős kis motor az 1.3-as. Amíg volt, OMV 98-as benzinnel itattam, azt nagyon szerette, most általában OMV Carrera 95-öt kap, városban szépen megy vele. De ha szereted pörgetni, akkor a 95-ös nem az igazi. Ha hegyek közé megyünk, akkor 100-as Shellt tankolok, azzal érezhetően jobban megy, csak nagyon drága brenya (ezzel járattam be az első 2000-en).
Jóindulatú a viselkedése, nagyon provokálni kell, hogy kanyarban megcsússzon. A fékek nagyon jók, de az ABS elég vacak. Nincs viszonyítási alapom, de ha a megcsúszás határán fékezek, akkor sokkal (értsd _sokkal_!) nagyobbat lehet fékezni, mint ha "hagyom" hogy az ABS "tegye a dolgát".
Szintetikus olajat kapott a gyári félszintetikus helyett, de nem vettem észre különbséget. A fogyasztás városban, sportosan vezetve 7 liter fölé kúszhat kicsivel, lakott területen kívül, "átlagosan" vezetve 6 liter alatt van 2 személlyel és csomaggal.
Nyugodt szívvel tudom ajánlani mindenkinek!
Hibalista
- - ablaktörlőlapát (csak első) kötelező csere (valami jó márkásra, pl. Bosch)
- - fél éves kora óta nyikorog a hátsó üléssor (ha nincs teljesen hátratolva és hátrahajtva, hogy befeszüljön)
- - zörög (rezonál) a fékkar gombja és a bal ajtózár gombja
- - rugózik a baloldali ajtón a belső műanyag lap (szintén a zár gombja körül)
- - rövid ideig volt egy rezonáló hang a motortérből, de azt megoldották (bowdeneket összebilincseltek)
- - hidegen gyorsításkor 1500-as fodulat körül csikorgó hang hallatszik a motortérből, de pár száz méter után megszűnik, utána szépen dorombol
- - indító motor nagyon ritkán (3x 2 év alatt) fémeset csattan (gondolom pont úgy találkoznak a fogaskerekek), de ha "ijedten elengedem" a gyújtáskulcsot és újra indítózok, akkor szépen indul
- - egyest néha nehezebben veszi, de nem vészes
- - leginkább a kormánymű zavar, nagyobb sebességnél (>100) "bizonytalan" a kormányzás, olyan mintha túl nagy lenne a kormány holtjátéka, de lassú sebességnél ez nem észrevehető - eddig kiderítetlen hogy mi okozza, de 1 évesen átesett egy futóműbeállításon (jobb első kerékkel 50-el ráfutottam merőlegesen egy szegélykőre), ahol "alig kellett csak állítani", de előtte mintha nem lett volna gond a kormányzással...
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey, Mogyoródi út
(3-4 óra volt a 2000-es olajcsere, előre egyeztetett időponton)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Toyota Super, Váci út
(egész korrekt, de a nyikorgásokat, zörgéseket csak ideiglenesen gyógyítják + előszeretettel szilikonozzák össze-vissza az autót, pl. ablak közelében is, ami 1 évig csíkozta utána az üveget!!! + ők csinálták az említett futóműbeállítást, ami óta nagy sebességnél "bizonytalan" a kormányzás)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |