A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Yaris (1999)

Yaris 1.0 Freetronic 

Az ítélet értékelése
3,7(6 db)

Arany gombóc

Szöveges ítélet

Már eladtam, így semmi sem gátol meg abban, hogy az igazat írjam, csakis az igazat.

A feleségemnek kerestem valami kicsi kocsit, amelyik nem fogyaszt sokat, öt ajtaja van és nincs benne kuplung (ez úgy is csak zavarja a legtöbb nőt és most már engem is :).

Ez az 'alacsony fogyasztás' és 'nincs benne kuplung elsőre elég ellentmondó volt, de a Toyotának sikerült megoldania a problémát a freetronic váltóval.

A váltó kulissza maradt a régi H elrendezésben, de csak a sebességet kellett manuálisan váltani a kuplungot lekezelte a masina. Az új kuplung tárcsával szinte észre sem lehetett venni a váltásokat,
annyira finoman kezelte és cserébe a fogyasztás is megmaradt alacsonyan. A legkisebb fogyasztási rekordom 4,9 l/100km volt és a feleségem is eljárt vele 5,5 literrel (tele tankra vetítve). Autópályára is ki lehetett vele merészkedni, de azért ott már a 130-as tempónál beverte a 7 lityit. Városi autó ez kérem szépen.

A méretei is fenomenálisak voltak, hátul is el lehetett férni és még egy púpozott bevásárló kocsi tartalma is beborítható volt a csomagtartóba, annak ellenére, hogy rövidebb egy buzuki stift-nél.

A formája egy kis gombócra emlékeztetett, és ebben az aranysárga kivitelben elég nőcis autó volt. Soha nem integetett nekem ennyi nő az úton, pedig nem vagyok egy macsó.

Ami tetszett benne:
- Alacsony fogyasztás
- 5 csillag a töréstesztje (Nem teszteltem, de jó tudni)
- kis egérmozi műszerfala, fedélzeti számítógép (A műszerfal hasonlít a 80-as évek magnó deck kijelzőjére, nekem nagyon bejött)
- Jó kilátás előre felé
- Kényelmes beszállás előre és hátra
- Súlyához és motor térfogathoz képest erős 69 lóerős motor
- Örök élet fíling (motor pöc-röfre indult mindig, nincs zörej, súrlódás)

Ami nem tetszett:
- nagy plasztik felület a műszerfalon.
- csomeszban nincs világítás, sötétben esélytelen bármit is megtalálni.
- Ha bekacsoltad a fényszórót, levette a fényerőt a műszerfalról. Mindig vissza kellett kapcsolni a fényerőt nappal.
- rövid ülőlap (a feleségemet ez nem zavarta)
- 130 környékén már nincs kedve az embernek ordítozni a beszélgető partnerrel (hangos)

Hibalista:

Viccelsz?! Ezt még a japók dobták össze ('99-es) és négy hengeres motorral szállították apukám. Összesen 90 000 km-t töltött nálunk (146 ezernél adtam el):
- egyszer kigyulladt a check engine lámpicsek (teljesítmény maradt a régi), Toyotáék megtisztogattál a légtömegmérőt és szaladt tovább.
- A váltó elkezdett szarakodni, mint kiderült kevés volt benne az olaj. Azután már tudtam, hogy erre is kell figyelni, de többet nem fogyott el.
- A kipufogó kilyukadt, újat kellett vásárolni. Szerintem a rozsda előbb fogja megenni a kasznit, mint ahogy a motor megfingana, de még így is van hátra vagy 15 éve, hogy most 14 múlott.
- 143 ezer környékén cseréltük a kuplungtárcsát, de én ezt inkább a kopó alkatrészekhez sorolnám, főleg úgy, hogy mivel automata.

Összefoglalva:
Egy igazi városi - országúti kis taxi, elegendő motorteljesítménnyel és fürgeséggel. A félautomata váltó pihenteti a bal lábat és közben arra jössz rá, hogy már Te is megutáltad a kuplungos autót.
Mivel japán autó, nem kell félni, hogy mikor mi és hol kotlik meg benne. Egyszer sem készítettem fel műszaki vizsgára, csak lemostam és úgy átment. Ha esetleg megtörik, van alkatrész bőven, elérhető áron, mert már a csigamajszolók is gyártották.

Bátran ajánlom mindenkinek. Egyedüli ellenfele a szintén japán szerelésű zenész, a Honda Jazz, de a CVT automata itt már 7 liter felett szlopál. Ez van.

A Toyota nálunk megalapozta a hírnevét. Már meg is érkezett az utódja az anorexiás éhezőművész, a Prius.... :)...., de erről majd máskor és máshol.

Egy másik hölgy vásárolta meg az aranyunkat, aki első látásra beleszeretett. Biztos őt is sokáig fogja szolgálni. Az eladáskor egy fénykép készült a Yarisról a családom társaságában. Bekeretezem és kiteszem a garázs falára, mint a család legjobb szolgálója. :)

Hibalista

- - Légtömegmérő tisztítás - - Kuplung tárcsa 143 ekm-nél - - kipufogó kilyukadt

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Midling Tamás, Piliscsaba

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 57000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 89000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Prius II.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Yaris 1999 (2005 - 2005)

További ítéletek (242 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)