A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Supra (1986-1993)

Supra 3.0i Targa 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Szerelem első látásra! SENKI NE VEGYEN ÍGY AUTÓT!

Szöveges ítélet

Egy igaz történek következik, remélem meg tudok még menteni pár eltévedt lelket :)
Volt egy Hondám, nem volt szép, nem volt nagy, lehetett vele közlekedni, de elégedetlen voltam vele. Eladtam, majd elkezdtem keresni az utódját. Néztem mindent, Japánt, Európait, Volvót (kizárólag S60), Toyotát, Suzukit, Nissan 200SX-et ... aztán eszembe jutott egy volt kollégám, és vele a Supra, a targatetős sportkocsi, amit nem lehetett csak garázsban tárolni, mert beázhat. Remek, ez kell nekem, keressünk Suprát! Ekkor ismertem a Halálos iramban c. film békalámpás változatát, de fogalmam sem volt róla, hogy az elődje milyen, soha nem láttam még. Találtam pár hirdetést, fel is hívtam néhányat, majd mindenféle típusismeret nélkül felmentünk Pestre megnézni egyet. Ez volt 2010 December 19-én. Akkoriban 200eFt-tól 2M-ig hirdettek Suprát, a hirdetések alapján azt lehetett leszűrni, hogy 7-800 ezerért már egy normálisabb példányt lehet megvenni.

Apummal és jóbarátommal autóba ültünk, délre oda is értünk, a tulaj aznap reggel ért haza külföldről (kint dolgozik). Mesélt. Sokat. Megvette az autót májusban, előtte egy autókölcsönzősé volt, de már behozták Magyarországra a 90-es évek elején a jó ég tudja honnan, hogy ő megvette, hogy milyen jó lesz, de használni még érdemben nem tudta, meg ő különben is gokartozik kint Dániában, az autó pedig a felesége nevén van, nézzem meg (tényleg) stb.... Egy biztos, hónapok óta hirdették. Az igazat megvallva nem emlékszem mindenre, de nem is nagyon érdekelt. Lementünk a fűtött mélygarázsba, és megláttam egy oszlop mögül kikandikálni az orrát. Beleszerettem, és ez volt az első hiba. Kipróbáltuk, nézegettük alul-felül kívül belül, voltak hiányosságai (csak esztétikai), és Zoli barátom figyelmeztetett, hogy szerinte nincs szép hangja ennek a motornak, de ezt valahogy nem hallottam (2. hiba). Láttuk, hogy a hűtő teteje nagyon vékonyan el van repedve, de gondoltuk ez nem nagy ügy. (tévedtünk...)

Megjegyezném, hogy decemberben nyári gumi volt az autón, így próbáltuk ki egy parkolóban (3. hiba), szerencsétlen persze hogy nem tapadt, nem ment egyenesen, folyton ki akart törni a segge, de mint később kiderült, a gyári ménes már igencsak megfogyatkozott, baj van itt, nem kicsi, de haladjunk sorban.

Tehát amint megéreztem, hogy megy keresztbe, méginkább akartam. Nem gondoltam semmire, nem gondoltam bele semmibe, nem próbáltam józanul gondolkodni, engedtem, hogy vigyen az érzés (4. hiba). Felmentünk, kávéztunk, a tulaj közben megállás nélkül nyomta a dumát az autóról, amit feltételezem alig vezetett. Aznapra le volt beszélve egy másik Supra megnézése is, arra már nem került sor, pedig maga a tulaj is mondta, hogy ha ez az első ilyen autó amit látok, nézzek meg másikat is nyugodtan (5. hiba), de én minden racionális érv ellenére döntöttem, hazahozzuk (6. hiba). Fagyban, nyári gumival, plusz egy bónusz, mint később kiderült nincs fűtés az autóban. (7. hiba)

Csak összegzésként:
- ritka autót vettem úgy, hogy semmit nem tudtam a típusról (azóta talán többet is, mint kéne)
- nem az évszaknak megfelelő gumik voltak rajta, és ami volt az is repedezett, kopott volt.
- lyukas volt a hűtője, így valószínűleg hűtővíz nem volt sok a motorban
- nem volt szép hangja a motornak
- 4-en néztük meg a nívópálcát, és a pincében jónak láttuk a szintet, mire hazaértünk Debrecenbe, nem volt olaj a motorban. Olajból egyébként állítólag (cimke szerint) Mobil1 0W40 lett beletöltve (ezzel halálra is ítélték, a kenési rendszer ugyanis nagyon nem erre a viszkozitásra van kitalálva),
- nem volt jó a fűtés, amit egy 500 Ft-os szilikoncső hiánya okozott, tehát kókányolták korábban,
- fékeket nem tudtuk érdemben kipróbálni (évszak vs gumi), csak azt láttuk, hogy nincs válla a tárcsának (cserébe szabályozott volt a tárcsa, tehát szükségmegoldás),
- csupa olajsár volt a motor
Na így ne vegyen senki autót, SOHA ne szeress bele azonnal. Ha mégis, akkor vállald a következményeit :)

Hazaértünk, majd megfagytunk, Debrecen alatt már deresedett a szélvédő, folyton csúszkáltunk, 60-al mentünk, mert a gumi miatt hirtelen tuti nem tudtunk volna megállni... Maradandó élmény volt, az biztos.
Itthon garázskeresés, részemről nagy boldogság, a szüleim pedig már az anyagi csődöt vizionálták, ami majdnem be is következett. Kiderült, hogy a motor furcsa hangja nem véletlen, ez bizony valószínűleg hajtókarcsapágyas. Elkezdtem túrni a netet, fórumokat, hogy mik a típushibák: Nr.1 hajtókarcsapágy, Nr.2 Szelepdekni tömítés, Nr.3 légtömegmérő ha korábban olajos levegőszűrővel használták (és ezzel ki is fújt). Remek, sikerült vennem egy hajtókarcsapágyas autót, így viszont már rettentő sok volt a vételár, de mivel relatíve későn derült erre fény, és nem szakszervíz állapította meg a hibát, nem próbáltam meg hadakozni az előző tulajjal. Döntöttem, vállaljam a következményeit, ne visszafelé nézzek.

2011. áprilisában a születésnapomra sikerült is kiemelni a motor a kocsiból és széthúztuk a blokkot: Minden hajtókarcsapágy kopott, cserés... Közben beindult a gépezet, ha már felújítjuk amotort, csináljuk meg rendesen, mindent cseréltünk amit csak lehetett: csapágyakat, dugókat, olajspricniket, olajpumpát, vezérlést, síkoltunk, szelepet csiszoltunk, hengerfejet újítottunk fel, összes folyadékot cseréltük, kuplungot újítottunk fel, tehát úgy építettük, hogy a motor szinte újnak számít. Mindent sikerült első túlméretre köszörülni, ami azt jelenti, hogy van még benne tartalék.

2011. augusztusára állt össze a motor, amit valószínűleg sikerült kicsit erősebbre megcsinálni a gyári teljesítményénél, soha nem mérettem le, de nagyon gyorsan szedi a lábát, az biztos. Hajtattam alá új kipufogót, JDM stílusú dobbal, ennek szerencsére gyönyörű hangja lett, meglehetősen kellemes. A bejáratás nem volt egyszerű, folyamatosan arra kellett figyelnem, hogy ne nyomjam neki, holott kívánja, de végülis megoldottam, sikerült 5000 km-t úgy beletennem, hogy épeszű ember módjára kezeltem.

2012 Januárjára belekerült az 5000. kilóméter is az új motorba, ezután már leheett neki nyomni, persze még mindíg csak ésszel. A motorral szerencsére minden OK, olajat nem eszik, benzinből cserébe annál többet, de aki ilyen autót vesz, ugye.... Viszont ha rálépsz a pedálra, akkor nem gondolkodik. Nagyon észen kell lenni, mert hamar 100-on van, hosszú a váltója.

Időközben folyamatosan szereztem be hozzá a különféle hiányzó, vagy cserés alkatrészeket (pl övvezető az ülések oldalára, facelift utáni kormány). Most ott tartok, hogy szükségem van egy autóra, amivel közlekedni is lehet :) Az a helyzet, hogy a kettő nem feltétlenül fog együtt menni. Amikor megvettem, nem számoltam a fogyasztással (sokadik hiba) 1600 kilót kell mozgatni, ahhoz erő kell, ahhoz pedig üzemanyag. Szerencsére mind megvan :)

Az utcán mindenki megnézi, nagyon ritkán látni ilyen autót (a sajátomon kívül én még egyetlen egyet sem láttam élőben csak úgy elsuhanni mellettem az utcán). Nagyon dinamikus, csupán lassításkor érzékeli az ember, hogy mekkora tömeget terelget. Közvetlen a kormány, jó a szervó, nyomatékos a motor, nem a pörgetős fajta. Nemigazán díjazza a finomkodást, lendületesen, határozottan kell vele közlekedni, ekkor van igazán elemében. A motornak már 2000-es fordulat körül is meggyőző ereje van, ekkor már kezd tölteni a turbó is, amit éles sípolással a tudtunkra is ad, majd gázelvételnél vehemenciától függően kisebbet-nagyobbat szisszen a HKS lefújó, ami kivétel nélkül minden autóbuzinak mosolyt csal az arcára.

Kényelmes. Én 173cm vagyok, jól elférek magam mögött, de a hátsó üléseket csak 160cm alattiaknak merem nyugodt szívvel ajánlani. Ennek ellenére a Japánok annyira bíztak magukban, hogy sikerült 5!!! személyesre megcsinálni az autót... Szerintem ne firtassuk. A sofőr minden kényelmet megkap, minden kapcsolót elér, a középkonzol kicsit a vezető felé van fordítva, van elektromos gerinctámasz, elektromos oldaltámasz, tempomat, motoros antenna, automata klíma, elektromosan mozgatható fűtött tükrök, fényszórómosó, jó hifi, és ami a legfontosabb, turbónyomásmérő :) Mindezt 1986-ban álmodták meg (88-ban gyártották az én autóm).

Negatívuma, hogy rosszat is írjak róla: mivel kis hazánkban kötelező a tompított fényszóró használata városon kívül verőfényes napsütésben is, az így előbukkanó "elefántfülek" picit növelik a fogyasztást. Ha netán tetővel a csomagtartóban akarunk utazni - miért ne, ki van neki alakítva a hely - akkor számítsunk rá, hogy a csomagtartó szinte megszűnik létezni. A tető alatt marad némi hely, de ki-be pakolni majdhogynem lehetetlen, marad a hátsó ülés. Arról nem beszélve, hogy a levett tető szintén nem tesz jót a fogyasztásnak, de megint csak azt tudom mondani, hogy ha ilyen autó kellett, akkor bizony ne szólj egy szót se :) Ha jó állapotú példányt sikerül találnia valakinek (ma már szinte mind 1MFt körül, vagy felette vannak), azt nyugodtan megveheti, csak ne feledje az örök igazságot: "Az autóra költeni kell, a szervizeket szigorúan be kell tartani, különben megbosszulja magát". Szerencsére itthon mindent lehet kapni hozzá, amit esetleg mégsem, azt eBay-en meg lehet találni vállalható áron.

Összességében csak ajánlani tudom. Élmény minden vele töltött perc, soha nem hagyott ott sehol. Ha épp Supra vásárlás előtt állsz, ne gondolkozz sokat, megéri.

Hibalista

- Motorfelújítás: dugók, csapágyak, olajpumpa, hűtő, + a motoros antenna, de kicseréltük :)

Ide hordtam szervizbe

Mazsi

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Magam szervizeltem, szervizelem szinte kizárólag a hazai Supra szakértők tanácsai szerint.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1988
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 263000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Civic 1.6 Következő autója? S60
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Supra 1986

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)