Együtt a kalandokra
Szöveges ítélet
Az 5. Avensisem után egyszerűen nem vágytam a következő Avensis kombira. Kicsit meguntam és az új modell sem fogott meg. Viszont így az Avensis kombit tekintem összehasonlítási alapnak. A RAV 4 mindig is tetszett, különösen, hogy a családommal elég aktív életet élünk. Síelés, túrázás magas hegységekben, hegyikerékpározás.
Sokan értelmetlen kategóriának tartják a SUV-okat. Szerintem pedig, ha nem terepjárónak kezeljük, hanem egy személyatónak, kibővített lehetőségekkel, akkor már csak azt kell eldöntenünk, hogy ezeket a plussz szolgáltatásokat, mi mennyire használjuk ki. Mi sokat járunk földutakon (a házunkhoz is az vezet) és a kirándulásokon is gyakran csak burkolatlan útun tudunk eljutni a szállásra . Vagy télen havas utakon. Ahol az Avensisnek odakoppan az eleje, vagy az alja, ott a RAV 4 még vígan elmegy. Most hétvégén a Magas Tátrában a jégre ráesett 15 cm hó. Amikor az egész napos túra után a többiek átfázva, fagyott kézzel nekiálltak hóláncot szerelni, mi simán mentünk tovább. A személygépkocsiknak esélyük sem volt, hogy felmenjenek a szálláshoz, a RAV 4 úgy ment fel minha száraz úton mennne. Persze ennek alapfeltétele a jó téli gumi. Sokan azért becsülik alá ezt a kategóriát, mert rátesznek egy aszfaltra való nyári gumit (úgyis 4X4-es) és utána csodálkoznak, hogy az első havas, vagy saras emelkedőn elakadnak. A Tátrában egészen meglepő helyeken is probléma nélkül ment el.
És akkor most a konkrét autómról: Nekem nagyon bevált, de vannak kisebb-nagyobb hiányosságai, amikről a megvételkor is tudtam, de nem értem, hogy miért így csinálták meg.
1. Ez egy tökéletes családi autó lehetne, ha egy kicsit nagyobb lenne a csomagtartója. Nyugodtan lehetne 20cm- rel hosszabb az egész autó. A belső tér elég hosszú, de a hátsó üléssornak még helye is lenne, hogy 2,5-2,5 cm-rel szélesebb legyen. 5 cm pedig már számít, hogy kényelmesebben elférjen a 3 gyerekem hátul. Egyébként a csomagtartó elég jól pakolható, mert széles és magasra pakolható.
2. Egy full extrás kocsiban nyugodtan lehetne az összes ablak automata, nem csak a vezetőé (Avensisben az volt)
3. A fedélzeti computer az Avensisben a kormányról volt állíthat, ennél egy pöcköt nyomogathatok a kormány mögött a műszerfalon.
4. A tankban levő üzemanyaggal megtehető távolság, szinte értelmetlen, mert olyan hamar pánikol és írja ki, hogy low fuel, hogy még vígan el lehet menni 150 km-t
5. A defektmentes kereke egy tévedés. Iszonyú nehéz szerelni, csak egy féle nyári és egy féle téli gumi használható (egyébként mind a kettő bevált) és a 4 kerékszett (felni+defektmentes belső gyűrű+nyomásérzékelő+gumi) 800ezer Ft.
6. A fogyasztása egy érdekes kérdés. Ez az az autó aminél nagyon számít ki mennyire tapossa a gázt. Ha valaki városban, folyamatoasan 1800 fölött tartja a fordulatszámot, szerintem simán kijön a 10l fölötti átlag.
Nyáron eljártam 7,5 literrel. Télen kicsit több várossal 8,5 l. Majd rakjunk fel 4 biciklit a tetőre, állítsuk a tempomatot 140-re és már meg is van a 11l/100km-re. Az Avensis 1,8-as benzin motorral nálam 7,8-at evett.
7. Már a szervízben az eladó is mondta, hogy nem ajánlja, ha csak városban használom. Igazából szerintem nem kényelmes városban vezetni a nagy turbólyuk és az aránylag kemény kuplung miatt. Országúton viszont kapunk egy kényelmes, gyors kocsit, amivel nem probléma az előzés. Nem kell foglalkozni vele, mennyire van megpakolva, megy-e a légkondi, bőven van erő mindenre. A futómű remek jól kanyarodik, az úthibákat jól kezeli, talán a 18-as felnik helyett érdemesebb ballonasabb gumit választani kisebb felnivel.
A belső tér egyébként kényelmes a világos bőr, miatt világos, barátságos. Az ülésfűtés télen jó dolog.
Először nem értettem miért érzem sokkal jobban magam mint az Avensisban. Aztán rájöttem. Sokkal jobban kilátok belőle. Nem csak a magasabb üléspozíció miatt, hanem nagyobbak az ablakok. Jobbra kicsit hátra, ha ült mellettem valaki reménytelen volt, hogy kilássak az Avensisből. A RAV-ban mindig tudom mi van körülöttem.
Hibalista
- Visszahívás keretében javították a kormány összekötőt
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer Pilisvörösvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 71000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Avensis kombi sol | Következő autója? | RAV4 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |