A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Rav4 (2006-2012)

Rav4 X Leather 2,2D-Cat 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Együtt a kalandokra

Szöveges ítélet

Az 5. Avensisem után egyszerűen nem vágytam a következő Avensis kombira. Kicsit meguntam és az új modell sem fogott meg. Viszont így az Avensis kombit tekintem összehasonlítási alapnak. A RAV 4 mindig is tetszett, különösen, hogy a családommal elég aktív életet élünk. Síelés, túrázás magas hegységekben, hegyikerékpározás.
Sokan értelmetlen kategóriának tartják a SUV-okat. Szerintem pedig, ha nem terepjárónak kezeljük, hanem egy személyatónak, kibővített lehetőségekkel, akkor már csak azt kell eldöntenünk, hogy ezeket a plussz szolgáltatásokat, mi mennyire használjuk ki. Mi sokat járunk földutakon (a házunkhoz is az vezet) és a kirándulásokon is gyakran csak burkolatlan útun tudunk eljutni a szállásra . Vagy télen havas utakon. Ahol az Avensisnek odakoppan az eleje, vagy az alja, ott a RAV 4 még vígan elmegy. Most hétvégén a Magas Tátrában a jégre ráesett 15 cm hó. Amikor az egész napos túra után a többiek átfázva, fagyott kézzel nekiálltak hóláncot szerelni, mi simán mentünk tovább. A személygépkocsiknak esélyük sem volt, hogy felmenjenek a szálláshoz, a RAV 4 úgy ment fel minha száraz úton mennne. Persze ennek alapfeltétele a jó téli gumi. Sokan azért becsülik alá ezt a kategóriát, mert rátesznek egy aszfaltra való nyári gumit (úgyis 4X4-es) és utána csodálkoznak, hogy az első havas, vagy saras emelkedőn elakadnak. A Tátrában egészen meglepő helyeken is probléma nélkül ment el.
És akkor most a konkrét autómról: Nekem nagyon bevált, de vannak kisebb-nagyobb hiányosságai, amikről a megvételkor is tudtam, de nem értem, hogy miért így csinálták meg.
1. Ez egy tökéletes családi autó lehetne, ha egy kicsit nagyobb lenne a csomagtartója. Nyugodtan lehetne 20cm- rel hosszabb az egész autó. A belső tér elég hosszú, de a hátsó üléssornak még helye is lenne, hogy 2,5-2,5 cm-rel szélesebb legyen. 5 cm pedig már számít, hogy kényelmesebben elférjen a 3 gyerekem hátul. Egyébként a csomagtartó elég jól pakolható, mert széles és magasra pakolható.
2. Egy full extrás kocsiban nyugodtan lehetne az összes ablak automata, nem csak a vezetőé (Avensisben az volt)
3. A fedélzeti computer az Avensisben a kormányról volt állíthat, ennél egy pöcköt nyomogathatok a kormány mögött a műszerfalon.
4. A tankban levő üzemanyaggal megtehető távolság, szinte értelmetlen, mert olyan hamar pánikol és írja ki, hogy low fuel, hogy még vígan el lehet menni 150 km-t
5. A defektmentes kereke egy tévedés. Iszonyú nehéz szerelni, csak egy féle nyári és egy féle téli gumi használható (egyébként mind a kettő bevált) és a 4 kerékszett (felni+defektmentes belső gyűrű+nyomásérzékelő+gumi) 800ezer Ft.
6. A fogyasztása egy érdekes kérdés. Ez az az autó aminél nagyon számít ki mennyire tapossa a gázt. Ha valaki városban, folyamatoasan 1800 fölött tartja a fordulatszámot, szerintem simán kijön a 10l fölötti átlag.
Nyáron eljártam 7,5 literrel. Télen kicsit több várossal 8,5 l. Majd rakjunk fel 4 biciklit a tetőre, állítsuk a tempomatot 140-re és már meg is van a 11l/100km-re. Az Avensis 1,8-as benzin motorral nálam 7,8-at evett.
7. Már a szervízben az eladó is mondta, hogy nem ajánlja, ha csak városban használom. Igazából szerintem nem kényelmes városban vezetni a nagy turbólyuk és az aránylag kemény kuplung miatt. Országúton viszont kapunk egy kényelmes, gyors kocsit, amivel nem probléma az előzés. Nem kell foglalkozni vele, mennyire van megpakolva, megy-e a légkondi, bőven van erő mindenre. A futómű remek jól kanyarodik, az úthibákat jól kezeli, talán a 18-as felnik helyett érdemesebb ballonasabb gumit választani kisebb felnivel.

A belső tér egyébként kényelmes a világos bőr, miatt világos, barátságos. Az ülésfűtés télen jó dolog.
Először nem értettem miért érzem sokkal jobban magam mint az Avensisban. Aztán rájöttem. Sokkal jobban kilátok belőle. Nem csak a magasabb üléspozíció miatt, hanem nagyobbak az ablakok. Jobbra kicsit hátra, ha ült mellettem valaki reménytelen volt, hogy kilássak az Avensisből. A RAV-ban mindig tudom mi van körülöttem.

Hibalista

- Visszahívás keretében javították a kormány összekötőt

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer Pilisvörösvár

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 71000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Avensis kombi sol Következő autója? RAV4
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Rav4 2006 (2006 - 2009)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)