A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Rav4 (2000-2006)

Rav4 D4D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Multifunkciós eszköz: mindenre jó, de egyikre sem igazán

Szöveges ítélet

Első autóm utóm után (Seat Ibiza) valami komolyabbra vágytam. Engem soha nem mozgattak meg a sportosabb autók, inkább a terepjárók irányába fordult a figyelmem. Értelmes kompromisszumot kerestem és - az anyagi kereteken belül - 3 típus maradt a kalapban: Toyota Rav4, Opel Frontera, Honda Crv. A Hondát a nagyon gyenge összkereke, az Opelt a bajos dízelmotorja és a hajtásképlete (alapból hátsókerekes, kapcsolható az első tengely, de központi diffi nincs, így pl.: sima vizes úton nem annyira jó használni) miatt szórtam ki végül.
Az autót Becsületesnepperrel hozattam Németországból 2013-ban. Végül egy szürke, 5 ajtós D4D dízelre esett a választás való 144 000 km-el. A magas üléspozíció és a nyomatékos motor a kezdetektől nagyon megtetszett, azonban az nagyon meglepett hogy magam mögött (195 cm, 100 kg) egyáltalán nem férek el, szinte csak gyerekeknek elég a hely. Mondjuk ez nem különösebben zavar, az autót 90%-ban egyedül használom.

Beltér: A felhasznált anyagok elég primitívek, bár számomra ez nem prioritás, nem a műszerfalat akarom kopogtatni, hanem vezetni. A kormány és a váltógomb bőrözött, kellemes a tapintásuk, nekem megfelel. Az ülések számomra kb. 4-5 óra után válnak kényelmetlenné, a szövetkárpit és a szivacs is jól bírja. A legnagyobb baj talán, hogy elképesztően gyorsan karcolódik minden műanyag felület. Volt, hogy kb. 2 napig egy napszemüveggel a műszerfalon utaztam, a karcokat azóta sem lehet eltüntetni. Ugyanakkor nem törik, foszlik, mállik semmi, nem kellemetlen hozzáérni a kezelőszervekhez. Amikor az autó hozzám került teljesen néma volt a beltér, de a budapesti utak megtették a hatásukat és kb. 1 év után már elkezdett zörögni a beltér, de ez különösebb nem zavar, Seatban már megszoktam :). Viszonylag sok tárolórekesz van, a pohártartók megoldása szerintem kifejezetten ötletes. Egy hűtött kesztyűtartót el tudnék képzelni, de nem vagyok telhetetlen. A sminktükröknek van világítása, amely szerintem még ma sem mindenhol általános. A beltér variálhatósága nagyon jó, az egész hátsó üléspad tologatható, az ülések külön külön is dönthetőek és viszonylag egyszerűen ki is vehetőek. Csomó Ikea cuccot szállítottam vele, okosan egy 2 méteres ágy doboza is simán belemegy (más kérdés, hogy szétkarcol mindent). A csomagtartó nem túl nagy, de könnyen bővíthető, bár az ülések hajtogatásával nem keletkezik sík felület. A tetőkárpitban 3 lámpa is van, amelyek működése nincs igazán végiggondolva. Az ajtó nyitására kizárólag a középső és hátsó gyullad fel, pont, amelyik a legfontosabb lenne, az első nem. A hátsónak lenne a feladata a csomagtartót is megvilágítani, de, ha a kalaptartó fennt van ezt értelemszerűen nem tudja megtenni, a csomiban pedig nincs lámpa. Nagyon szeretem, hogy 2 szivargyújtó aljzat is van a vezetőülésnél és egy a csomiban is. Az autóban egy 2 DIN-es gyári CD-s fejegység van, amely egyben a fedélzeti számítógép kijelzője is. Az audiófunkciók nagyon primitívek (nincs MP3 lejátszás, se USB, se jack), de féltem kicserélni másra, mert nem voltam benne biztos, hogy a számítógép adatait is meg tudja jeleníteni. Beszereltettem egy Dension egységet, amely jack és USB bemenettel is rendelkezik. A fejegység úgy érzékeli, mintha CD tár lenne, de nem működik túl jól --> hidegben pl.: szinte alig... A hangzás is elég béna, csak az ajtókban van 1-1 hangszóró. A motor elég kevés felesleges hőt ad le, ezért nagy hidegben elég későn jön meg a fűtés. Nekem manuális légkondim van, amely teljesítménye szintén nem egetverő, de szerintem ez amiatt van, hogy a szellőzőmotorok nem elég erősek (ellenben hangosak). A légkondi meglepően sokat levesz az autó teljesítményéből és dob rá a fogyasztásra. Kőkori megoldásnak gondolom, hogy külön kapcsolóval lehet télen bekapcsolni a rendszert, amely egy kicsit emeli az alapjáratot, hogy jobban melegedjen a motor. Miután felmelegedett automatikusan visszaejti a fordulatot, nem értem, hogy akkor miért nem tud simán automatikusan be is kapcsolni.
Vezethetőség: A legtöbben női autóként asszociálnak a Rav4-re, pedig a vezetése egyáltalán nem lágy. A szervókormány hagyományos hidraulikus, meglepően sok visszajelzést ad az útról. Az állandó torssen diffis összkerékhajtása fantasztikus, magas felépítése ellenére úgy veszi a kanyarokat, hogy sokaknak hányingere szokott lenni az anyósülésen, mert az autó csak dől-dől, de nem esik le az útról, egy jó gumival kanyargós úton sok autót meg lehet tréfálni. Terepre nem való az összkerékhajtása, könnyen elpörögnek a kerekei, de havas, saras úton nagyon jól teljesít. A kuplung nagyon hosszú úton jár és elég nehéz is. Ez az autó egyik gyenge pontja, tapasztalatom szerint nem nehéz megégetni. A fékrendszer ugyan 4 tárcsás, de teljesen alultervezett az autóhoz. Én a Budai-hegyekben lakom, minden nap többször is megteszem felfelé-lefelé az emelkedőket / lejtőket. Mindenképpen javasolom puha betétek használatát, ezzel sokat lehet javítani a fékhatáson, ellenben minden évben cserélni kell. A váltó valami elképesztően precíz, nem lötyög, pontosan kattan be minden fokozatba, nagyon szeretem. Egy 6-os váltót el tudnék képzelni, de legjobb tudomásom szerint nem szerelték vele. AZ ülések nem túl formázottak, oldaltartásuk kevés, de jó szélesek. Az autó erősen 4 személyes, 5 embernek csak rövidtávon megfelelő. A szellőzőcsatornák az első ülések alatt is el vannak vezetve így valamennyi hideg / meleg a hátul ülőknek is jut. A kilátás nagyon jó az autóból, bár a tolatás megszokást igényel (radar nincs) a külső pótkerék méretét is bele kell saccolni az autó hosszába. Az autóban első és oldalsó légzsákok vannak, a hátsó középső utasnak is 3 pontos öv van kialakítva.
Technika, motor: A futómű elég kemény, nem ringatózós fajtából való, hosszúak a rugóutak és nagy a hasmagasság, városban, földúton szuper, nincs akadály, kiszélesednek a közlekedés határai. A gumik nagyon ballonosak, a gumiméret elég ritka, azt hiszem 215/60/R16. Lehet, hogy eggyel kisebb a gyári méret, de nekem ekkorák vannak rajta alufelnin, nagyon szeretem őket, de mivel kevés autónak ez a gyári mérete (Chevrolet Captiva pl.) nincs belőle nagy választék. Én télen-nyáron téli gumival használom. Az elsők most lettek csereérettek kb. 45 000 km után. A motor sajnos nem túl jó partnere a futóműnek a csapatásban, elég gyenge 1600 alatt konkrétan halott. A fordulatot, egyébként elég jól veszi, dízelek között szerintem a pörgősebbek közé tartozik. Nekem a változó geometriás turbóval nem gyűlt meg a bajom, egy tisztítás nem ártott azért neki. Az EGR szelep szeret elkormolódni, ezért én elegánsan ledugóztam :O. Sajnos az autót már részecskeszűrővel szerelték, amely, mivel nagyrészt városban használom hajlamos eltömődni, és nekem valamiért nem regenerál. Főleg télen nagy kigyorsításokkor dadog és füstöl, szerintem ilyenkor köpi ki a kormot. Én együtt tudok vele élni, autópályázás után elmúlik egy időre, nyáron egyáltalán nem tapasztalom. Ki lehetne tisztíttatni, de mivel a használat módja nem fog megváltozni, nincs sok értelme szerintem. Amúgy a gyári kipufogó rendszer van még rajta, rozsdának nincs nyoma (az autón máshol sem). A motor 10000 km-ként 1 l olajat eszik meg, amely szerintem a sok hidegüzem mellett teljesen elfogadható. A motortér száraz, nem hajlamos semmilyen folyásra. Az olaj nem olcsó, 5W 30-as fullszintetikus az ajánlott. A gyári akksija 95 Ah-ás. Nekem pont most kellett cserélnem és 40 000 Ft volt, nem köszöntem meg. Az autó szerkezete még pont annyira fejlett, hogy kisebb ügyességgel, vállalkozó kedvvel itt-ott bele lehet nyúlni, ennél újabb technológiára nekem nincs szükségem, sőt a primitívebbel még jobban meglennék. A fényszórók, ködlámpák világítása semmi extra, de nem rossz. Az antennát nekem még soha nem sikerült lecsavaroznom mosáshoz, elég rosszul néz ki, amikor nekimegy a mosó keféje. A kaszni nekem nagyon tetszik, én egyáltalán nem látom nőiesnek, sőt az intercooler légbeömlője kifejezetten vagány szerintem a motorháztetőn. Vonóhorog is van az autón, egyszer húztam vele kb. 1,5 tonnát, nem hatotta meg az autót. A végsebesség kb. 160 körül van, 150 tartja, de elég instabil és 12 fölött eszik. Városban nyáron 9, télen 10 liter a fogyasztása. Legjobban a 120-at szereti, ott 7-el is megvan. E fölött kb. 10 km/h-ként 1 literrel többet fogyaszt. A prémium Shell gázolajat nagyon szereti, megtáltosodik tőle, de szerintem többet is fogyaszt belőle (lehet, hogy csak jobban élvezem, hogy fürgébb és jobban nyomom)
Fenntartás: Egyszer hibásodott meg csupán, amikor a váltorudazatot és a váltót összekötő csavar eltört, ekkor trélerezni kellett ( a csavar 5000 ft volt.) Ezen kívül semmilyen váratlan hiba nem volt. Kopó fogyó cuccokat persze kellett cserélni, de szerintem nem vészes, minden van, akár utángyártottban, bontottban is. Olaj kb. 10 000 Ft, Légszűrő kb. 5000 Ft, pollenszűrő 8000 Ft, olajszűrő 3500 Ft. Fékbetétek kb. 25 000 Ft. Az előző tulaj a kettőstömegű lendkereket lecserélte egy átalakító szettel, amelyhez azonban nem lehet kuplungtárcsát szerezni itthon, így egy új átalakítószetett kellett betenni, kb. 100 000 Ft. A gumik drágák egy szett kb. 120 000 Ft.
Érzelmek: Én megszerettem az autót és teljesen elköteleződtem a japánok mellett. Fura szerzet ez a Rav4, az a benyomásom, hogy mivel egyik első képviselője az SUV kategóriának, még nem kristályosodott ki a tervezők számára, hogy milyen igényeknek kell megfelelni (itt elsősorban az állandó összkerékre gondolok). Városban jó a hasmagasság és az üléspozíció, de sokat fogyaszt. Autópályán hosszútávon kényelmetlen és haladósan szintén sokat fogyaszt, csomagtere, utastere nem elég nagy. A kuplungja gyenge ezért vontatásra sem az igazi. A futóművével nagyon lehet csapatni, de motor viszont nem elég erős hozzá. Minden anomália ellenére nagyon jó és szerethető kocsinak tartom, ezért a fentebb felsorolt kompromisszumok mellett mindenkinek tudom ajánlani.

Hibalista

- Valamikor korábban elromolhatott a kettős tömegű lendkerék, ezért egy átalakító szettet tettek bele (én már ezzel vettem), amely a teljes kuplungszerkezetet érinti. Nem hibaként említem, hiszen a kuplungtárcsa végülis kopó-fogyó alkatrész, azonban, amikor csereéretté vált, semmilyen hazai forrásból elérhető kuplungtárcsa nem illett bele, ezért az egész szettet cserélni kellett. (kb. 100 000 Ft) Hátsó fékbetét csere közben az egyik féknyereg eltörött (felújított kb. 20 000 Ft) A futóműben egyedül st. pálcákat kellett cserélni (darabja kb. 5000 Ft). Az autó fékrendszere meglehetősen alulméretezett, ezért, ha azt akarjuk, hogy rendesen fogjon, puha betéteket kell használni, ezeket viszont az éves karbantartáskor érdemes kicserélni (kb. 25 000 Ft / szett) Hátsó ködlámpa elromlott. Kiderült, hogy a vonóhorog felszerelése közben történt valami apróság (javítása 0 Ft). Eltört a váltórudazatot és a váltót összekötő csavar (5000 Ft + tréler) Turbo és EGR szelep tisztítás (kb 60 000 FT)

Ide hordtam szervizbe

Saját maszek szerelő. Nagyon tisztességes, pontos, lelkiismeretes és olcsó. Amikor a váltórudazatot és a váltót összekötő csavar eltörött, nem tudtam, mi a hiba, simán lehetett volna egy teljes váltófelújítás vagy ilyesmi. Ha akar, simán rámondhatott volna százezres tételt, úgysem vettem volna észre, de nem tette, ezt nagyon értékelem.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Toyota Buda: Friss toyotásként észrevettem, hogy sokszor erőteljes kigyorsításkor bedadog és füstöl kicsit az autó. Gondoltam elviszem márkaszervízbe (szervízkönyve volt az autónak, így gondoltam jó gazdaként folytatom a pecsételést). Bevizsgálták a kocsit és azonnal turbócserét javasoltak 600 000 Ft-ért. Teljesen kiakadtam rajta, szerencsémre az egyik munkafelvevő srác észlelte a megdöbbenésemet és félrehívott. Egy budaörsi turbószervízt javasolt ("Mi is oda vinnénk"), ahol végül egy tisztítás lett a vége. Sok százezer forinttal akartak volna lenyúlni, úgy, hogy jó eséllyel ők is csak a szervízzel újítatták volna fel max... Mindenki kerülje!!! A turbószervízt egyébként Pap turbó szervíznek hívják. Korrekt családi vállalkozás, tudom őket ajánlani.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 144000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? ibiza 1.3 clx Következő autója? Land Cruiser
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Rav4 2000

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)