A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2009)

Prius 1,8 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Szép, elnyűhetetlen, szerethető, praktikus.

Szöveges ítélet

Lassan szerettem meg.
Egy prémium kategóriás kocsi mellé vásároltam, napi rohangálós kocsinak. Elsőre eléggé zavart a diszharmónia az autóban. Külsőre szép, harmonikus, modern külsőt kapott. Belül is sok izgalmas, megoldás van, ami megszokás után szerethető. Ami azonban érthetetlen, hogy miért ilyen kemény, kopogós, sérülékeny műanyagokkal szerelik. Az ülés egész kényelmes, még 4-5 óra ücsörgés is kibírható, az ülés kimondottan kemény tömésű. Viszont érthetetlen, hogy az ajtókárpit alá miért nem raktak 5 mm tömő anyagot? Így olyan kemény, hogy megfájdul az ember könyöke. A kormánykapcsolók nagyon praktikusak, zseniális, hogy a kijelzőn megjelenik, hogy éppen hol matatunk az ujjunkkal, így nem kell lenézni a kormányra. Telefon, rádió, fűtés/hűtés, tempómat mind a kormányról működik. A gyári rádió nagyon jól szól, a IOS telefon pár másodperc alatt kapcsolódik hozzá, stabilan működik. Sajnos az "A" oszlop elég vaskos, kanyarodásnál csak sejthető a padka széle, ezért érdemes átszokni a nagy ívű kanyarodásra. Ez az egyik legnagyobb hibája a tervezőknek. Egy alapvetően városi autóban nem lehet jól kilátni. Nagy segítség lenne, ha a jobb oldali tükör lebillenne amikor R-be rakja az emberfia az irányváltót. Sajnos ezt utólag sem tudják a Prius szakik felprogramozni. Látszik is azokon a Priusokon, amin nincs tolatóradar, hogy tele vannak karcokkal a lökhárítók, le van ütve a felni stb. Nem lehet hátra sem kilátni ezért kötelező a tolatóradar vagy a kamera. Sajnos a legkisebb koccanásra is deformálódik a lökös, soha nem fogy úgy állni mint újkorában. A sínes rögzítés miatt, a pontos hézag felejtős. Hátul meglepően nagy a lábtér. Teljesen kényelmesen el lehet férni. Magamra (183 cm) állított vezető ülés mögött, nem ér hozzá a térdem a támlához. A hátsó ajtón a megosztott szélvédő nem csak design, hanem létszükséglet. Nélküle sejteni sem lehetne a kocsi farát. A csomagtér a HIBRID hajtás miatt eléggé szétszórt, három szintes, de jól pakolható. Utazásnál érdemes kivenni a pótkereket és beszerezni egy defekt javító szettet és azzal utazni. A kopogós csomagteret én leflokkoltattam, mert könnyen karcolódik.
Menetben megszokást igényel a CVT váltó, és az Atkinson motor bőgése. Pár hét alatt összeszokik a vezető és a Prius. Rájön, hogyan haladjon tempósan, ugyanakkor ne adjon annyi gázt, hogy bőgjön a motor. Alapvetően a zaj arra ösztönzi az embert, hogy nem nyomja annyira a gázt, ergo takarékosan vezessen. Ügyes tervezés! Utólagos hangszigetelő felragasztásával, az ajtók belsejébe, csomagtérbe, tűzfalon, csodákat tesz az autóval, érdemes rá egy keveset költeni.
Három üzem kapcsoló van a menetváltótól jobbra. Négy üzemben tud menni az autó, normál, ha nem kapcsolunk semmit, EV, ECO, POWER. EV üzemben max. 2-4 kilométert tud suhanni, terepviszonyoktól függően, tisztán elektromosan. Az ECO csak dugóban araszoláskor használható, hacsak nem akarjuk veszélyes előzgetésbe kényszeríteni a forgalom többi résztvevőjét. A PWR üzemmel vigyázni kell -mert bár ebben az üzemben a legélvezetesebb a vezetés, az stopperóra szerint semmivel sem vagyunk gyorsabbak mint normál üzemben- nagyon megterheli az invertert és annyira felmelegedhet, hogy megolvad a zselé ami védi a rezgéstől. Tehát, ha nem akarunk feleslegesen 1.500 € tartalékban erre tartani, akkor ne padlózzuk a Priust PWR módban, sokáig. Viszont, ha nem nyomkodjuk tökig a pedált, nagyon élvezetes az élénk gázreakció. Hegynek felfelé, lassú menetben amikor finoman kell adagolni a gázt, esetleg havas úton, jól jöhet. Havas út egy külön történet. Az ASR kikapcsolható, nincs külön kapcsoló, egy speciálisan szervízeknek kitalált, fék/gáz pedálok nyomkodásával, egy logikai sorrendeben, kikapcsolható. YouTube videón megtanulható a módszer.
Nem a szerpentinre tervezték, ezért megbocsájtható a kapcsoló hiánya. Megmásztam vele 2000 méteres hágót, kivitelezhető, de nem egy szerpentinvadász autó.
A futómű nem rossz, sajnos a kormány érzéketlen, könnyen jár és Prius sajátosság a finom imbolygás. A pontatlan egyenesfutással sajnos együtt kell élni, folyamatos figyelmet igényel. Ez elég fárasztó egy hosszú autópályás utazásnál. Rugózás feszes, a városi utakat nagyon jól bírja. Én 17"-os felnivel használom, 15"-os felnin suhan igazán finoman az utakon.
A fogyasztás nagyon függ a felhasználótól. Akit érdekel az autózás az perverz módon ki tudja használni az autó Hibrid mivoltát. Aki csak használja az 5-5,5 literrel járhat vegyesen. Autópályán teljesen felesleges sietni egy Priussal. 100 km/h-nál 4,5-4,8 liter, 130 km/h-nál elég neki az 5-5,5 liter, 140-nél már 6,2-6,5, 150-nél 7,2 liter párosul a folyamatosan emelkedő zajszinttel. Ami nem annyira zavaró, de 5 óra után fárasztó. Városban egy "boltba leugrok" típusú utat meg lehet úszni csak elektromos üzemben. Óvatos gázadással max. 30-40 km/h közötti csurgással. Budapesti átlagos üzem, 4,4-4,7 liter, ami zseniális. Ehhez kell használni az irányváltó B-állását. Ekkor nagyon erős az akkumulátorok visszatáplálása, olyan mint egy erős motorfék, szinte a fékpedál érintése nélkül vezethető városba a Prius. Az alkatrészárak nagyon olcsók! Meglepően olcsók!
Maga az autó teljesen kitűnik a mai márkák közül. Legendásan tartós, hibamentesen futnak 500-600 e kilométert. A Taxisok nem véletlenül szeretik az egész világon.
Ez azt jelenti, hogy nem kell félni a magas kilométert futott példányoktól. A Hibrid hajtás védi a motort a hidegindítástól. Csak az olajcserét 10-15 e Km, a gyertya cserét 100 e km, váltóolajcserét 80 e km, kell betartani. Olajcsere csak Priushoz értő szerelőnél, speciális szerszámmal megoldható. Az akkucellák egyenként is cserélhetőek, nem kell egyben kicserélni az egész pakkot. A teljes akku csere 800-1.200 € között megoldható, de ez 500 e km felett esedékes. A motorokon maximum hengerfej tömítést cserélnek, 300-500 e km felett. Elromlott Prius CVT váltóról még nem hallott a világ Prius közössége, semelyik szériából.
Több szerelő is szakosodott a Prius javításra, a Magyar Prius Klub mindenben segít az új tulajdonosnak.
Az ideális Prius, vegyes használathoz, egy Prius+, PlugIn lenne, de ilyen nincs. Így marad a 7 üléses Prius+ mint leendő alternatíva. Bár a használtan elérhető PlugIn zöld-rendszámos mivolta miatt Budapesten ideálisabb választás lenne.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Dodó a Prius doki!http://prius-szerviz.hu/

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Q7 Következő autója? Toyota RAV4 Hibrid, Mitsubishi Outlander PHV
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2009 (2009)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)