A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2009)

Prius Executive 

Az ítélet értékelése
4,9(11 db)

Csak teszi a dolgát, és nem panaszkodik.

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején. Közel 4 évig hajtottam egy prius kettest. Mikor 2010-ben lehetőségem volt tesztvezetésben kipróbálni a hármas, bevallom előítéletekkel álltam hozzá. Lomhábbnak tűnt, az első üléseket a kettessel ellentétben nem lehet síkba hajtani és az az árcédula tudatta velem, egy ideig nem lesz ilyen autóm. Aztán elcsorgott 4 év, és a prius tulaj ismerősök közül egyre többen váltottak hármasra. Így jött az ötlet, amit a családdal is el kellett fogadtatni, cseréljük le a kocsit annak ellenére, hogy hibamentes és gond nélkül tette az dolgát az előző 4 év/100.000 kilométer alatt. Az eladás gyorsan ment. Szombaton kiírtam a prius fórumra hogy eladó a kocsi, 10 éves, közel 200.000 kilométer, az utolsó autómosóig minden rögzítve spritmonitorban az elmúlt 4 évről és 2.000.000 forint csak 5 napig. Nem alkudozok. Másnap jöttek is ketten, az első jelezte, hogy estére visszaszól, a második már tette is le a foglalót. (utána még hatan jelentkeztek érte készpénzzel.)
Nos, eladás megoldva 2 nap alatt HAHU nélkül. Keressük az utódot. Friss tulajok tapasztalatát kérve jutottam el egy kereskedéshez, ami az autópiac környékén van. Felhívtam, kimentünk, mondta a srác hogy most hozott be egyet hollandiából (a fórumról ajánló kocsija volt) és látott kint még egyet, de csak képek vannak róla. Ha azt mondom érdekel, kötelezettség nélkül behozza, ha kell megveszem, ha nem, keres rá vevőt. Mondtam hozza, de semmit ne csináljanak rajta. Úgy szeretném látni ahogy bejön karcosan, esetleges sérülésekkel, a valós, akár több százezres kilométerrel, utána beszéljünk. A kocsi meg is érkezett egy hét múlva, srác hív. Kimegyünk, megnézzük. Srác hozza rétegvastagság mérőt, emelőt, bármit amit kértem átnézni, utána ide adta a kulcsot hogy vigyük el egy fél órára, ismerkedjünk vele, ha tetszik, akkor beszéljünk róla. Természetesen tökéletesre javítva adja át. A belseje karcos volt, kutyaszőrrel tele, de ezek olyan dolgok, amik nem voltak befolyásoló tényezők. Ha nincs kiflibe törve, vagy össze legózva, akkor nagy baja nem lehet. Átnéztük, összeírtuk a sérüléseket, karcokat, horpadásokat és rábólintottunk. A 3 milliós ár egy executive felszereltségért nagy navigációval, IPA-val, rendbehozatallal, forgalomba helyezéssel mesébe illő árnak tűnt. Pár nap múlva felhív az eladó, hogy a fényezőnél van a kocsi, műanyagok leszedve, ha meg akarom nézni a burkolat alatt is az állapotot, illetve így hogy a rózsaszín szemüveg eltűnt, nézzük át megint, biztos találok még hibát, amit át tud adni a fényezőnek. Persze találtam repedt műanyagokat, mifenét, meg is csinálták. Egy hétre rá már mentem is a kocsiért. Meglepő volt ez a fajta korrektség. A kilométer is stimmelt, beszéltem a kinti márkaszervizzel, akik kezében volt új kora óta, egy hónappal a behozatal előtt volt az utolsó olajcserén. A kocsi sajnos csak egy kulccsal és transponderrel jött be, de ezt másnap kiküszöböltettem a hiányzó kulcs letiltásával a Toyota Kovácsénál. Új transponder rendelve japánból, feltanítva és vissza állt a nyugalom. Minden 150.000-es szerviznél kötelező dolgot megcsináltam rajta, csak a váltó olaj cseréhez kellett elmennem a márkaszervizbe akna híján 
A használati tapasztalatok. Habár elenyésző a különbség, méretre nagyobbnak tűnik a kettesnél. Ennek lehet oka, hogy a tetőben lévő „púpot” hátrébb tolták. Erőben érezhetően jobban áll, bár ez részben az 1.8-as motornak köszönhető, de a módváltó is sokat ad a vezetési élményhez. Ez hiányzott a kettesben. Ott csak normál és elektromos mód volt. Itt van normál, sport, és ECO mód. Bevallom fogyasztásban decik a különbségek, tehát főleg normál vagy sport módban használom. Egyébként a nagyobb motor ellenére a fogyasztás egy bő liter/másfél literrel a kettes alatt marad. A belső tér kinézete a magamfajta techbuzi számára a Kánaán. Bár az anyagok felhasználásánál lehettek volna körültekintőbbek a Toyota mérnökei. Megértem, hogy kukorica műanyag meg környezetvédelem. de a rezgések, zörgések, amik egy idő után előjönnek (főleg télen) könnyen ledobhatják a láncot az embernél. Már külön verseny alakult ki a tulajok között ki melyik rezgésre talál megoldást, de mivel a belső tér gyakorlatilag kézzel szétpattogtatható, nem nagy kihívás az első szétszerelés után zajt keresni. Az autópályát jobban szereti mint a kettes, de erre is vonatkozik hogy nem arra tervezték. Budapest – London távot azért kényelmesen lehet vele abszolválni különösebb fáradtság nélkül. Pályán jellemzően 5,5-6 liter környékén megáll lábtól függően. (A 6 inkább 130-as tempó tempomattal, az 5,5 ugyanez a tempó lábbal) de városban 4-4,5 környékén el lehet kavarogni. (Extrém eset, de nyáron a XVII-ből a Móriczra sikerült begurulni egyszer 3,2-vel azt a 40 kilométert.) Persze az ilyen értékeket nem szabad hosszú távú értékként kezelni. Ehhez nagyon ideális körülmények kellenek. Javítási gondjai nincsenek, szíjak nincsenek, minden pumpa elektromos, kormányszervó elektromos, vezérműszíj nincs, csak egy láncos motor, váltó nincs, csak egy bolygómű, kuplung, nagynyomású üzemanyagrendszer, kettős tömegű lendkerék felejtős, mert azok sincsenek. Sokan félnek a hibrid technikától, pedig valójában egyszerű mint a faék. Ugyan mit tud elromolni egy brushless motoron mondjuk egy automata váltóhoz képest? A kopó alkatrészek sem vágnak földhöz. Féktárcsa 7000/darab, fékbetét készlet 6000. Motorolajat és szűrőt 15.000-ként kell cserélni ami talán elsőre gyakorinak tűnik, de talán ez a kulcsa hogy ezek a kocsik gond nélkül elmennek millió kilométert taxi üzemben sima karbantartásokkal. Ezért is érdemes nyitott szemmel járni ha vásárlásra kerül a sor. Mivel a kocsi nagyon csendes, érdemes csendes gumikat is venni hozzá különben zavaró lehet a gumizaj. Illetve mivel az utóbbi hónapokban erősen megszaporodtak a prius lopások (a jelek szerint felbukkant egy erre szakosodott csoport Budapesten) érdemes legalább lopás cascóval indítani ami éves szinten egy 30.000-es költség. Valamint egyedi megoldásokat kitalálni az OBD csatlakozó biztosítására mivel ezen keresztül lopják. Szerencsére az évek alatt egy meglehetősen lelkes, segítőkész és tapasztalt kommuna alakult ki prius tulajok között többek közt az index prius fórumán http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9020254
Illetve egyszerűbb karbantartások elvégezhetőek otthon is.
Az elérhető dokumentációk, service manuálok gyűjteménye is gyarapodik szépen a tulajoknak köszönhetően prius 2-höz és 3-hoz: http://priusclub.hu

Update 15.08.21.
Első "komolyabb" kiadások megjöttek.
Egyrészt a priusok egyetlen gyenge pontja, a kerékcsapágy minőség, engem is utolért. Így a jobb első cserére került (használt de még jó darab 12.500. Az új elfogadható minőségben 85.000-től indulnak mivel egyben van a csapágy az aggyal)
A másik, most júliusban egy hónap alatt kétszer verte el a kocsit a jég :(
Szerencsére a casco 10% önrésszel már elviselhetőbb volt a 89 talált sérülés kijavítása. :)

Hibalista

- Romlani semmi. - Féktárcsa csere hátsó 6220/darab - fékbetét első 6480/szett - fékbetét hátsó 3008/szett - légszűrő 2032/darab - olajszűrő 1800/darab - pollenszűrő 1488/darab - gyertya ILKAR7B11 17251/szett - Váltóolaj ENEOS ECO ATF 12080/4 liter - Hűtőfolyadék ENEOS Long lasting 6930/7 liter - Olaj ENEOS Premium ultra 0W-20 9260/4 liter - Gumi Dunlop sport blueresonse 205/55 R16 20490/darab

Ide hordtam szervizbe

Jómagam mivel a tennivalók 90%-a otthon megoldható. :)

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Toyota Kovács MonorH-2200 MONOR, 4-es főút 35.kmMaximálisan korrekt, rugalmas csapat baráti árakkal és 100%-ban ügyfélcentrikus hozzáállással.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 153000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Prius Gen2 Következő autója? Hmm Prius 4? (ha addig kijön a piacra)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2009 (2009)

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)