A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2003-2008)

Prius IPA, NAVI 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Még mindig Prius-os vagyok!

Szöveges ítélet

Legutóbb az "Istenem, Prius-os lettem!" című írásommal próbáltam segíteni mindazoknak, akik szeretnének információt kapni erről a fantasztikus járműről, miközben én is még csak barátkoztam kis szerzeményemmel. Azóta eltelt több, mint 20.000 eseménymentes kilométer. A kezdeti, megszokást igénylő, sokszor bosszantó dolgokon sikerült túllépnem és ma már elmondhatom, hogy igen kellemes időtöltéssé vált minden perc, amit a kocsiban tölthetek. Igen, nekem a várttól kicsit több idő kellett ahhoz, hogy összeszokjunk, de ez várható volt, hiszen ez egy nem hétköznapi technika. Nagyképűség nélkül mondhatom viszont, hogy kell a gyakorlat ahhoz, hogy az ember megfelelően, biztonságosan vezesse a Népítéletekben is olvasható sajátosságok miatt.
Sok, helyen hallottam már és magam is azt tapasztaltam, hogy ahhoz, hogy ki tudjuk használni a technikában rejlő előnyöket, meg kell tanulni "hybrid-ül" vezetni. Igazából ez a legizgalmasabb része a kocsival való ismerkedésnek. Az, hogy mennyire sikerült megtanulni a hybrid nyelvet a tankolásról tankolásra csökkenő átlagfogyasztásból kapunk visszajelzést és általában mindenkit ez érdekel.
Jelentem jelenleg 4,3 l/100km-es átlaggal tudok közlekedni tartósan, városban, nyáron és nem vagyok útakadály, sőt! Megnyugtató ugyanakkor a tudat, hogy ez még tovább is csökkenthető lenne, ha nem csak rövid szakaszokat kellene megtennem egy-egy indulással. Nos, igen, ennél az autónál is számít valamelyest a "hideg indulás".
Autópályán szabályosan 130-as tempónál 5,6 l/100 km. Na igen, pályán nincs pardon, ott kell a teljesítmény, de ez az érték sem rossz egy ekkora autótól. (meg kell nézni élőben, mekkora)
Igazából eddig minden körülmények közt el tudtam járni a kocsival 3,9-5,8-as értékek közt. Ebbe aztán minden belefér, a tél és a nyár, a fűtés és a klíma, a város, az országút és az autópálya is. Egyszóval zseniális. Abszolút hozza az elvárt értékeket minden szempontból.
Sokan mondják, hogy ezt egy jobb dízel is tudja ma már, tehát nincs előnye ennek a technikának. Persze, ha csak a fogyasztást vesszük akkor nincs. Viszont vannak járulások előnyök, amivel senki sem számol. Ilyen lehet a rendkívül alacsony fenntartási költség. Például első fékbetéteket 150 ekm-nél szoktak cserélni a szervizek!!! A hátsók élettartamra vannak méretezve. Soha sem kell kuplungot cserélni, mert nincs, nem lesz gond indítómotorral sem, mert az sincs. A turbó sem döglik be (ugye kedves volkswagenesek), mert az sincs. Nem kell nagynyomású szivattyút, vagy befecskendezőket cserélni, mint a dízelekben, mert ez egy benzinmotor nevetséges üzemanyagnyomással. Tehát minden adott, hogy akár 500 ekm-t is elmenjen gond nélkül. Erre van is példa európában, járműflottáknál! Tehát, ha így nézzük, akkor azt hiszem nem lehet kérdés, hogy hosszú távon mi a megoldás a gazdaságos mobilitásra.
Adózása is kedvező, hiszen a motorteljesítmény kicsi, a biztosítás is tűrhető, mert a lökettérfogat is kicsi, kevesebb, mint 1500 ccm, tehát az olcsóbb, tömegkategóriába esik. Szóval....., jó ez, nagyon jó!
Néhány dolog azonban, ami a kezdetektől fogva meg van és kellemetlen hiba:
Az A oszlop túl vastag. Megfelelően nagy kereszteződésben akár egy buszt is kitakar, ami elég veszélyes. Ezért a kereszteződésekben nagyon oda kell figyelni, és csak biztosra szabad kifordulni.
Ehhez hasonlóan tud veszélyes lenni az is, hogy a szokásostól nagyobb gázreakcióval kell számolni, pl. előzésekkor. Ez szokható, de idő kell, amíg begyakorolja az ember. Erő aztán van elegendő, csak az a kis késés... Amolyan dízel érzés.
Másik hasonló baki, a bizonyos fényviszonyok közt tükröződő műszerfal, bár ez inkább csak zavaró dolog.
Ezeken kívül viszont nem tudok rosszat mondani a kocsiról. Azok, akik bőr kárpitos autót hajtanak szívből javaslom, hogy építsenek be ülésfűtést. Manapság már 25 eft/szett áron igen jó minőségű, szén-mátrix rendszerű ülésfűtés is kapható. A beépítés nem ördöngősség, én is magam csináltam. Bőrnél nem luxus, hanem kötelező tartozék ez, ha télen is élvezni akarja az ember a vezetést. Igazság szerint érthetetlen, hogy miért nem gyári tartozék.
Összefoglalva az eddigi időszakot elmondhatom, hogy bár a vezetést nagyon sterillé teszi ez a modern technika, viszont vitathatatlan előnyei vannak, ami a mai használtautó piac legjobb ár-érték arányú autójává teszi. A megbízhatóság több szempontból sem lehet kérdés. Ebben a témában is komoly tapasztalatok vannak már és sok helyen bizonyított a Prius.
Abszolút biztos vagyok benne, hogy nem dönthettem volna jobban, amikor megvettem. Ha most kellene újra döntenem, szintén ezt a típust választanám és ajánlom mindenkinek.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey Budapest

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Magam végzem a karbantartásokat.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 72000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Carina E Következő autója? Prius ?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2003 (2008)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)