A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Prius (2003-2008)

Prius 1.5 AUT 

Az ítélet értékelése
1,6(22 db)

Kizárólag városi használatra

Szöveges ítélet

Az autót az USA-ban próbáltuk ki, igaz hogy nem én vezettem, de több, mint ezer mérföldet mentünk vele.
Egyébként az USA-ban meglepően sok ilyen autó közlekedik, a Chevrolet Malibu mellett áll egy ilyen is majdnem minden udvarban.
Megjegyzem, a fenti Malibut is volt szerencsénk kipróbálni, de az a Priushoz képest csendesen suhanó hajó érzetét keltette.
A mi kis Prius bérautónk 1500 köbcentis motorral és automata váltóval volt felszerelve.
A társítás nagyon rossz választás, ezzel a váltóval az autó menettulajdonságain sokat rontottak.
Induláskor a gyújtáskapcsoló helyén kiképezett nyílásba behelyezzük a kulcsot, majd egy gombbal elindul az autó.
Illetve jelzi, hogy indulhatunk. Az elektromotorral jó 40km/h sebességig csendben, észrevételnül utazunk.
Örömünk azonban csak eddig tartott.
Gázadásra elindul a motor, ami már alapjáraton is hangos, a motorzaj zavaró mértékben beszűrődik az utastérbe.
Az egész autó a súly-és fogyasztáscsökkentés jegyében készült, nélkülözve a zajszigetelést és a karosszéria merevítését is.
Városból kiérve autópályán tettük meg utunk jelentős részét.
Hamar kiderült, hogy az autó nem oda termett. Gázadásra a motor felbőg, a vezérlő elektronika pedig kétségbeesve próbálja az
akkumulátorban tárolt energiát a gyorsításhoz felhasználni.
Tartós emelkedőn körülbelül 400m szintkülönbség után az akkumulátor lemerült, innentől kezdve
pótsúlyként cipeltük az emelkedő végéig.
Lejtőn haladva további 4-500 m szintkülönbség után az akkumulátort teljesen feltölti a generátorként működő villamos motor,
ezután az egyetlen fékhatást az első tárcsa-és hátsó dobfék (!) biztosítja.
Motorfék gyakorlatilag nincs, az automata váltó nagy mértékben csúszik, mind gyorsításkor, mind fékezéskor.
A lejtő aljára érve, tapasztalt kollégám a füstszagból és a gyengülő fékhatásból gyanút fogott és szerencsénkre megállt.
A fékek izzottak és füstölt a ráégett fékbetét-por.
Közben kigyulladt a MAINT RQD jelzőlámpa (karbantartás szükséges).
Épp a Halál-völgyben voltunk, márciusban +30C fok...
Next sevice 55 miles...
Innentől kezdve izgulhattunk, vajon hazavisz-e bennünket a Prius.
Az út izgalmas volt, a szép sivatagi tájon haladtunk, minden emelkedőn felpörgő motorral.
Sík vidékre érve megnyugodva, élményekkel gazdagodva hazaértünk.
A kölcsönzőnek jeleztük a problémát. Meg sem lepődött.
Utólag értettük, miért csak városban láttunk Priust. Mert ez egy városi autó.
Az átlag amerikai, ha távolabbra utazik, előveszi a másik, 5000 köbcentis terepjáróját
és azzal indul a hegyekbe.

Hibalista

- -Motorhiba (csak jelzés és teljesítményvesztés)
- -fékhiba

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 1530
Megbízhatóság (6) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Avensis Következő autója? Toyota Avensis-marad
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Prius 2003 (2008)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)