Picnic-ezni tényleg nagyon jó, akár 6-an is!
Szöveges ítélet
Igazi családi autót akartunk és kaptunk is. 6 különálló fotellel, igazi kényelmes utazásokat - ha úgy tetszik piknikeket - tudunk szervezni magunknak. Jól felszerelt japán. Japán kívül, japán belül, de talán a neve miatt is színesebb mint más korabeli toyoták. Japánok rakták össze is tudtommal.
A dízel motor igazi csemege, nagyon élvezem és a pénztárcám is. Igaz nem a legutolsó fejlesztés, de nagyon eltalált és harmonikus. Meglepően rugalmas, városi, országúti környezetben jön ki igazán az ereje. 0-100-ra 12.5 alatt gyorsul (mint egy 1.6-os benzines Zafira, 60-100-ra viszont 7 másodperc, ami egy 2 literes turbós autónak is beletelik legalább 10 másodpercébe), így eléggé vissza kell fognom magam néha.
Nem egy autópálya gyilkos, végsebessége óra szerint 170 körül van - 160-nál pörög 4000-et, piros 5000-nél - 150-nél már hangosabb, de ki akar 150-el piknikezni? (úgy tudom van modern dízel ami ugyanúgy hangos ebben a tartományban). Az egész család szereti, ebben igazán lehet kényelmesen, akár 6-an is utazni.
A középső ülés úgy állítható, hogy a papám fájós lábával kényelmesen ki és beszáll és ül, mert a középső és első ülés között 60 cm lábteret tudok beállítani - üléslaptól háttámláig, de ott van még az ülés alatti rész is a lábnak ...
A gyerekek a leghátsó sorban ülnek (a leghátsó ülések is dönthetőek), ha nem ül előttük senki akkor a középső ülések asztalként (vagy lábtartóként) m?ködnek. Az első ülések hátradöntve a középső ülések folytatásaként ágyként használhatóak (lásd kép), a hátsó ülések kivehetők, így két személy mehet nyugodtan túrázni, alhat is benne bármikor. Mi már kipróbáltuk. :)
A kocsi nem pakolhatóságra van optimalizálva, bár az ülések sokféleképp variálhatók, hajtogathatók, de nem padlóba hajthatóak, hanem kivehetők, ez már a nagyobb egyterű koncepció, 96-ban még ez volt a divat, az utasok viszont nagyon kényelmesen utazhatnak benne. ha sokan vannak tetőbox, túrabox, biciklitartó szükséges lehet.
A pontozásnál talán elfogult voltam, de tényleg maximálisan megvagyok vele elégedve, nem beszélve arról, hogy egy 7 éves autóról beszélünk.
***
A kocsi idén (2008) lesz 10 éves, jelenleg 170000 km van benne.
***
Update 2014: A kocsi 16 évében átléptük a 300,000-et.
A kocsival kapcsolatban nagy kalandokról nem tudok beszámolni, hacsak arról nem, hogy évente lemegyünk vele a Balkánra, Montenegro, Albánia, Görögország, 2-3000 kilométereket megyünk 3-4 személlyel, klímával, tetőbox-szal, telepakolva, hegyi szerpentineken fel és le. Ekkor 7 litert fogyaszt.
Hibalista
- a tükörfűtést és az ablakemelőt a riasztósok rontották el, kontakthibás lett. - Természetesen cseréltünk rajta ékszíjakat, olajakat, szűrőket. - Én cseréltem ablaktörlőlapátokat (első-hátsó készlet Champion - 7000). - 150,000-nél a generátort fel kellett újítani teljesen. (30 ezerért) - 167000-nél fűtésventillátor csere, mert csapágyas lett. bontott, 8000-ért. - 168000-nél, első féktárcsák és betétek csere.
Ide hordtam szervizbe
Supratrend, Üröm. Zeke Zsolt Tel: 30/9-643-056.Az alkatrészek és egyéb költségek nem drágábbak mint bármi más autóhoz, mondjuk egy Carinához. Fenntartani sem rosszabb, bár az ajánlott szervízciklusa kicsit sűrű: 7500 km, de az autó meghálálja a gondoskodást.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Zafira 1.6 16v | Következő autója? | még marad, remélem sokáig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |