A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Mr2 (2000)

Mr2 Basic 

Az ítélet értékelése
3,9(7 db)

8-at 100-ra, 8-at 100-on.

Szöveges ítélet

Még nincs túl régen meg, majd frissítem az ítéletet idővel:

Kabriót akartam, több féle autót megnéztem. Adta magát az MX5 és a Z3 és az MG-F, illetve 4 ülésesként az E36 cabrio. Az MX5-öst már vezettem 10 éve néhányszor, mert egy haverom kölcsön adta az akkor 3 éves kocsiját. Jó volt, feelinges, viszont az 1,6-os motor valahogy nem tűnt átütőnek, érzésre nem ment jobban, mint az akkori 1,6-os, szintén 110 lovas kereklámpás Corollám. Most, hogy a kitűzött 1,3-1,4 milliós keretbe 10-15 éves kocsik fértek bele, meglepett, hogy nehéz igazán rozsdamentes példányt találni, még a megnézett 2004-es kocsi ajtajának közepén is volt egy rozsdapötty.

Az E36-ok nagyon tetszettek, de a megnézett példányok már olyan öreg autós feelinget árasztottak, úgy voltam vele, ha már átírással és szervízzel 1,4-1,5-öt kiadok egy autóért, az ne legyen ennyire régies hangulatot árasztó, ne legyen repedt bőrkárpitja, lukas teteje, és ne úgy menjen az 1,8-as motorral, mint az 1,5-ös Mazdám.

A megnézett Z3-as pedig kívül tökéletes volt a lukas tetőt kivéve, belül viszont olyan szaga volt, mint a dohányzó vasúti kocsiknak, így az is felejtős lett.

Az MR2-t a Nagykőrösi úton vettem, a tapasztalat felemás. Az eladó kedves volt, a kocsit helyben megnéztem viszonylag jól, ennek ellenére azért kevesebb előjövő hibára számítottam:
1. A szerződés aláírása után derült ki, hogy lényegében egy működő kulcs van az autóhoz (én voltam a hülye, hogy nem néztem meg előbb), így - mivel a gyári immot nem vállalta kikötni a szerelőm, és a Toyota szerint ha elveszik/elromlik az egyetlen kulcs, 500 ezerbe kerül az elektronika cseréje, inkább beruháztam egy új kulcsra,
2. Az eredetvizsgán kérdezték, hol a rendszám matricája a szélvédőről. Hívtam a kereskedőt, természetesen elvesztette. Rendszámcsere, ami miatt állhatok még sorba a Mozaik utcában új környezetvédelmi plakettért, időpontot nem lehet foglalni rá, oda kell menni, aztán majd sorra kerül az ember szemlére. Egyszer megpróbáltam, két órát mondott a díszpécser a helyszínen, inkább leléptem.
3. A kocsi orrán volt egy légbeömlő utánzat. Leszedettem, mert ronda volt, természetesen alatta ott egy kis horpadás. Nem vészes, de egy bontott, ilyen színű "motorháztető" 50 ezer, még nem döntöttem el, érdemes-e kicseréltetni.
4. A kocsin, mint kiderült, a gyertyák iszonyúan lepusztultak voltak, a szerelőm szerint, csoda, hogy még jártak a hengerek, a hátsó rugó, mint kiderült, el volt törve, a hátsó lengéscsillapító folyt, a stabpálcák mind halottak voltak, a hátsó fék tényleg fullra volt kopva.

A pozitívumok sora is hosszú viszont:
1. A kocsit két szakember is körbe mérte, az eredetvizsgán és a casco szemlén, mindkettő szerint soha nem volt törve.
2. A kocsi alja gyönyörű, lényegében nincs rajta rozsda, minden szerelő dicsérte.
3. A kocsi belseje nagyon szép, mivel a rendszáma MT-s, senki meg nem mondja, hogy egy 14 éves autóról van szó.
4. A tető iszonyúan jól zár, hatalmas felhőszakadásokat éltem vele át, és sehol nem ázott be, és eddig a hidegebb őszi napokon is jól szuperált..
5. A kocsi abszolút jól kezelhető, a váltó nagyon pontosan klattyan be a fokozatokba, meglepően halk a motorja, és a gyári szélterelő is aranyat ér, kifejezetten jó a huzatvédelem, még a kényes feleségem szerint is.
6. Mivel olcsón vettem, 1,3-ért, így kompromisszumot kellett kötnöm, a legolcsóbb klímás változat 400 ezerrel volt akkor drágább. A kocsi szellőzőrendszere kifejezetten erős, 2014 nyarát legalább is jól átvészeltem klíma nélkül benne, igaz, nem öltönyben, hanem rövid gatyában/pólóban ültem benne. Tárgyalásra azért inkább a klímás Mazdámmal megyek.
7. A fogyasztása zseniális. 7,6-8 literrel el lehet vele krúzolni. A Mazdám morbid módon többet eszik, igaz azzal járok dolgozni, ami viszonylag rövid táv, de akkor is fura, hogy annak átlaga 8,5 alatt nem szokott lenni.
8. Amikor más népítéletben olvastam még a megvétele előtt, azt hittem, hogy csak a tulaj nagyzol, de meg kellett állapítanom, hogy igaz amit ott írtak: Iszonyúan sokan megnézik, volt, hogy a zebrán járókelő kislány újjal mutogatott a kocsira az anyjának. Egyszerűen drágábbnak, exkluzívabbnak tűnik, mint amilyen. Anno haverom akkor 3 éves MX-5 NB-jével a kutya nem nézett meg, ezzel meg nagyon sokan. Tulajdonképpen élvezem, bár először furcsa volt.
9. Csomagtartója nem olyan vészes: A pótkerék fölé befér egy 20 literes hátizsák, az ülések mögé 3-4, az utas lába elé 1, és ha fel van húzva a tető, a kalaptartóra is felfér pár dolog, így azért lehet vele utazni, igaz ésszel pakolva. A teszteket olvasva, ahol lényegében azt írták, hogy nincs csomagtér, kellemesen csalódtam.
10. Kormányzás egyszerűen szuper, annyira könnyű menet közben, amennyire lehet.
11. A hasmagassága meglepően jó, a teremgarázsomnál, ahol pl. a 323-as Mazdám hasa leér, ennek a hasa (gondolom a kisebb tengelytávnak köszönhetően) nem ér le, pedig a gyári méretnél elöl-hátul 1 centivel kisebb átmérőjű kerekek vannak, mert a 185/55 R15 - 205/50 R15 kombó helyett inkább 195/50 R15 van mindenhol, az legalább "filléres" méret.
12. A kocsi kötelezője B5-ben évi 25 ezer, casco rá 10% - 50 ezer önrésszel évi 51 ezer. Fura mód az ugyanilyen idős Mazdámra a casco dupla ennyi lenne, a kötelező is ennyi, így erre kötöttem mindkettőt, végülis a casco jól jöhet, mert saját zsebből ezt egy törésből helyrerakni nem lehet olcsó.


Összegezve szerint az ár/érték arány kiváló, a kocsi jól megy, keveset fogyaszt, és krúzolós cabriónak is tökéletes, így nagyon megszerettem.

UPDATE 2014. november

A kocsin egy szép napon, alapjáraton ketyegve kigyulladt a check engine lámpa. Megnézettem a hibakódot, és a lambda szonda fűtése a hibás. Végre megnézték az előkatalizátort is, természetesen igaza volt az ezzel riogató honlapoknak, ebben is mállott már. Mivel egy Bosch szervíz nem hajlandó csak úgy katalizátort kiszedni, mégha csak előkatalizátorról van is szó, (a hátsó katalizátor szépen működik), így egy kisebb műhelyt kellett meglátogatnom Újpesten, ahol 25 ezerért kiütötték a leömlőjéből. (a gyári előkatalizátor egyben van a leömlővel, és 320 ezer nettóba kerül, így a csere szóba sem került...) Így már nyugodt vagyok, a motor az előkatalizátor visszakerült darabjaitól már nem mehet tönkre, a rossz lambdaszondákat pedig kicseréltettem, így már jól működik az autó.

A fogyasztása továbbra is kitűnő, eddig 8 liter fölött még nem evett, fél tankkal simán elmegy 280-300 km-t, holott a tankja csak 40-45 liter körüli.

UPDATE 2015 április

A kocsi olajfogyasztását meguntam, elvittem egy hozzáértőhöz, aki úgy, ahogy a gyár is csinálta a javított motorokkal, kicserélte a dugattyú olajlehúzó gyűrűjeit, és fúrt lukakat a dugattyúk oldalába. Sajnos kiderült, hogy nem csak ezek voltak a rosszak, így a következőket cserélte:

Dugattyúgyűrű garnitúra anyagköltség 77000
Dugattyúgyűrű csere munkadíj 140000
Szelepszár szimmering anyagktg. 19000
Szelepszár szimmering munkadíj 14000
Hengerfej tömítés 23000
Vezérműlánc anyagktg 42000
Hajtókarcsapágy 37000
Főtengely szimmering 5000
Szívósor tömítés 2900
Szelepfedél tömítés 6000
O gyűrűk 2000
Ékszíj 7400
Vízcsövek 20000
Hátsó fékcsövek+ munkadíj 15000
Kézifékkötél + munkadíj 19000
Hátsó fékcsúszka porvédő 4 db 12000
Hátsó fékcsúszka munkadíj 6000
Kipufogó tömítés 2 db 4000
Dugattyú gépmunka 8000
Olajszűrő 1400
Patentek 19 db 5700
Motorolaj 12000

Emellett elvittem egy fóliázásra is, mert úgy voltam vele, ha már ennyiben van a kocsi, ne kommersz ezüst színe legyen, ahogy az itthoni MR2-k 70 %-ának, hanem valami különlegesebb. A gyerekem élénkpiros mellett kardoskodott, én Lambo zöldet szerettem volna első körben, végül élénk kék szín mellett döntöttem. Ez leginkább a Lotus Elise egyik gyári kékjére hasonlít.


Hibalista

- Megvétel után rengeteg mindent kellett cserélni, ahhoz képest, hogy a kocsit friss vizsgásként vettem: - - - 2 hátsó rugó - - 4 lengéscsillapító felújítása - - 4 stabpálca - - olaj, olajszűrő, légszűrő - - 4 féktárcsa és fékbetét - - 4 gyertya - - lámpák polírozása - - plusz 1 kulcs, mert az egyikben nem volt elektronika, így csak az ajtót nyitotta - - 2 új gumi - - új hátsó kipufogódob és néhány sallang (katalizátorok még eredetiek elvileg) - - Mindez 325 ezer Ft-ba került utángyártott alkatrészekkel, kivéve a márkaszervízből rendelt pótkulcsot, az önmagában szerény 50 ezerrel vette ki a részét ebből az összegből.

Ide hordtam szervizbe

Kipufogó Klinika az Árpád úton a III. kerületben. Kellemes áron dolgoznak, ez a harmadik autóm, amit hozzájuk vittem. 82 ezerért lett új hátsó dobom, ami alig hangosabb, mint a gyári volt, 1 nap alatt megcsinálták, így nagyon elégedett voltam.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Charlie Bt. Nagyon hozzáértő szerelő. Nem volt olcsó, mert a fontosabb részekhez csak gyári alkatrészt használ, cserébe már majdnem hibátlan a kocsi.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 158000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 323F, de a napokban GTK-sra törték. Következő autója? Nem tudom még, de ez tuti marad.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Mr2 2000

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)