Zörög, morog, lelke van. De mindent kibír
Szöveges ítélet
A dolog úgy kezdődött, hogy kitaláltunk, indulunk a Bamakon. Oda Toyota kell és régi. Így lett ő, az egykori dán katonai mentő. München mellett vettem, lábon jött haza. Itthon nekiálltunk felújítani, lett új futóműve, fékek, lámpák, gátlók. Első versenyen elment a váltó, utána megszűnt az olajnyomás. Mindkettő apróság volt, de mire rájöttem... Aztán elkezdett "csak úgy" megállni. Teljesen rapszodikusan fellevegősödött az üzemanyagrendszer. Néhány ezer kilométerrel később, Mauritániában kiszedtem a hátsó vákuumszelepet a tanknál, ezzel megszűnt.
Marokkóban belestünk egy kiszáradt folyómederbe, eltört a kapcsolóagyban egy fémgyűrű. Zagorában kicserélték. Komoly baja nem volt, eszembe nem jutott, hogy nem érünk le Bamakoba. Pedig mint rajt előtt kiderült, rozsdás volt az alváza. A lyukat rajt előtt meghegesztettük.
Itthoni versenyeken 10,8-11,5 között fogyasztott, a teljes Bamako átlaga 12,6 volt. Nagy, erős, de rövid a lábtér, és hosszú távon fájt a lábam benne. (Ez napi 12-18 óra vezetést jelent) Viszont nagy, mindent elnyel. Terepen ráz, aszfalton pattog. De megszünteti a derékfájást. Nem kell ide súlyfürdő meg gyógymasszőr, csak két nap terpezés egy LC-vel :) Amúgy remek kis autó volt, sokáig szolgál még valakit Maliban.
Az alkatrész tényleg drága, de a netet bújva sokkal olcsóbban ki lehet jönni. Sajnos vannak dolgok, amiket csak a Toyotánál lehet megvenni. De ha jól összerakja valaki, sosem áll meg. Nem egy versenyautó, de 110-zel gond nélkül utazik (235/85x16-on). Terepen mindenhol elmegy, bár homokban jól jönne kis plusz erő.
Az autó története itt is olvasható: http://bamako.borsamiklos.hu
2009 május - megvan az utód, egy 24 szepeles HDJ80
Hibalista
- alsó kuplung munkahenger, első híd olajfolyás, lyuk a tankon, olaj visszacsapószelep, vákuumszelep az üzemanyagrendszerben, első kapcsolóagy törés (beleestünk egy folyómederbe Marokkóban), (előző okból) leszakadt kipufogó. Utólagos (nem gyári) diffizár elkopott. Váltókar kulissza műanyaggyűrű eltört, váltókar alján a műanyag persely megkopott. (Utóbbi kettő az oka, ha elmegy az 1. és 2. fokozat)
Ide hordtam szervizbe
Budaörs, soha többet. Aztán magam.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 196000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Chevrolet Blazer | Következő autója? | Toyota Landcruiser HDJ 80 - már megvan :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |