A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Iq (2009)

Iq IQ2 Eco 1.0 VVTi 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Touya, a zseniális szamuráj

Szöveges ítélet

Sose gondoltam, hogy egyszer egy Toyota lesz az autó, amit imádni fogok. Ami már megjelenésére olyan, hogy a tenyerem bizseregni kezd. Jó-jó, Mr2, meg Supra, de hol vannak már azok, a boldog békeidők remek kocsijai!! Ha megnézzük a márka jelenlegi kínálatát, kisebb csoda, ha az ember a katalógust lapozgatva nem alszik el a közepénél. Egytől egyig az átlagba beleszürkülő, unalmas, ötlettelen fémdarabok. Kivéve. Na és most tessék nagy levegőt venni: a valaha gyártott legkisebb autója. Az IQ. Merthogy ez a kocsi nemcsak forradalmi újítás, de külsőre is roppant izgalmas, az átlagból kitűnő, egyedi megjelenésű járgány.

Teszem hozzá: nem elsősorban divatból választottam. Bár nem is lehetne erről beszélni esetében, mivel hazánkban semmiféle kultusza nincs. De erről később. Korábban 2 Smartom is volt, mindkettő Fortwo, a 600 és 700 as turbó benzinesek közül. Innen már sejthető, hogy rengeteget járok Budapesten, sőt, főleg itt és leginkább a belvárosi kerületekben cirkulálok, leállok, megyek tovább stb. Ezért mindenképp egy olyan kocsira van/volt szükségem, ami e célt a legjobban szolgálja. Így lettem (kezdetben) boldog Smartos, egészen addig, amíg ki nem tapasztaltam idegbosszantó tulajdonságait. S mindezt megunván, elhatároztam, hogy váltok. Korábban kényszerből csak az újabb Smartot tudtam volna újítani, de a Toyota piacra dobta a válaszát, hogyan is kell(ene) egy városi automobilt megcsinálni.

Megcsinálta. Nem a reklámember beszél belőlem, de tényleg. Nem véletlen, hogy néhány tesztert leszámítva valamennyi csak áradozni tudott róla, s a Totalcaron is igen korrekt cikket olvastam. Volt persze olyan is, aki "csajos verdának", meg "semmire se jó izének" nevezte, de itt is látszik, hogy Magyarország hány fényév távolségra is van a nyugati civilizációtól. Merthogy ami odakinn valódi segítség, megbecsült társ, az idebenn lenézett kis mütyűr, jó esetben szappantartó lehet. Mert még mindig az "öregdemerdzsómvan" effektus működik. Párizsban egyébként annyi van belőle, mint itthon Swiftből...(na jó, kissé költőien túlzok, de tényleg sok)

A koncepció érthető: aki nagyvárosban él, mozog, a legfontosabb számára, hogy legyen parkolóhelye, ami igen nagy kincs. Kipipálva. Fogyasszon keveset. Kipipálva. Azért legyen csomagtere. Kipipálva. És ritkán el lehessen vinni vele asszonyt és a kedves mamát is. Kipipálva. Mindehhez jó motor, futómű, kormány stb párosuljon természetesen. És ez is kipipálva.

Valljuk meg őszintén: hányan szoktunk egy autóba beülni a mindennapokban. Egyedül, max ketten. Mennyi csomagot viszünk? 1-2 kistáskányit. Hányszor használjuk a hátsó ülést? Kb nyaraláskor. A Toyota mérnökei pont erre jöttek rá. Egy Corsa/Yaris/Swift/Fiesta méretű kocsit igazából mire lehet használni? Vagy egyáltalán:kihasználja-e valaki a tulajdonságait? HAsználja-e a hátsó üléssort, cipel-e rengeteg holmit. A válasz: nem. E szegmens vásárlói általában egyedülállók, fiatal párok, nyugdíjasok. A hátsó ülést max a picinek/unokának tartják fenn, egyszer-egyszer buli után (nem is szívesen) hazacipelik a haverokat/barátnőket. De aktívan nincs használva, tehát felesleges állandónak fenntartani és ezzel tért növelni.

Az IQ erre nagyszerű megoldást kínál: legyen olyan hátsó üléssor, ahol a pici is elfér, néha a haverokat is össze lehet szedni a kocsmából, de az élet többi részében ne álljon feleslegesen, hanem lehejtva legyen tisztességes csomagtér- És mivel nem törekszik a teljesértékűségre, nem is kell a kocsit megnyújtania, tehát igazán kis méretű autó a végeredmény.

Az IQ nincs 3 méter hosszú, de 1.68 m a szélessége! Utóbbinak autópályán, autóúton komoly előnyei vannak, városban viszont-a Smarttal szemben- ez az egyik, majdhogynem egyetlen hátránya. Merthogy a régi Smart a maga 2.5X1.5 m-es "nagyságával" utánozhatatlan. De. A parkolás mégis körülményesebb, mint az IQ-val. A smartnak ugyanis borzalmasan rossz a kormányzása, nincs szervo, viszont irgalmatlan sokat kell tekerni, hogy beforduljon. Parkolásnál pedig kifejezetten igegesítő, spékelve még a szinte adagolhatatlan gázpedállal és fékkel. Az IQ nagyon kis helyekre befér, de akkorákra nem, mint a régi smart, ráadásul nem lehet vele keresztbe vetődni. De amíg a smarttal hosszú másodpercekig kell küzedeni 1-1- beállással, addig az IQ-nál ez gyakorlatilag egy mozdulat: olyan direkt a kormányzása, olyan döbbenetes a fordulóköre, mint egy vidámparki dodzsemnek. Hihetetlen! Leírni sem lehet, ezt ki kell próbálni, mert nekem az állam leesett.

A Smart nagy hibája a többi közt, hogy igen szélérzékeny volt. Az IQ-nál ennek nyoma nincs, hála a "gigászi" szélességének. 120-nál és komoly oldalszéllel a kisautó úgy megy egyenesen, mintha csak síneken menne. Arról nem beszélve, hogy a futóműve jóval emberbarátibb, mint a Smarté, aminek gyakorlatilag nem is volt ilyene. Nem mondom, nem egy Citroen, de az úthibákon nem észrevehető, a kanyarvétele pedig példás. A fékeket szokni kell, mert picit "nyúlósak", de egyébként rendben vannak. Bár lehet, hogy a Smart után furcsa nekem, hogy egy fék adagolható is:)

A váltója maga a csoda. Nem túlzás, tényleg így van. 5 sebességes, hagyományos maunális váltó, Opelesen az 1-es mellett kell kiemelni a hátramenetet. Ilyen pontos, ilyen finom váltót még nem forgattam kezeim között, noha nem egy japán autóm volt. A kuplungja pedig oly finom, hogy dugó után se érzem a vádlimban a feszülést. A Smart váltójáról nyilván sokan olvastak, nem kell külön említenem, hogy mekkora egy szörny. Egyedül a kuplungpedál-nélküliség hiányzik, mert az városban kényelmes tud lenni, dehát..mindent azért nem lehet.

A motorja igazi japán ékszer, pedig csak 3 hengerrel kavar. Sokkal kifinomultabb, kultúráltabb egység, mint a Smart kis turbói. Igaz, mivel szívómotor, alul kissé gyengécske, de egyelőre még nyers a motorom, majd 4-5000-nél elkenem a száját, és szerintem sokkal rugalmasabb lesz. Ha komolyabban rálépek, akkor persze megy, de egyrészt friss motornál korai, másrészt akkor fogyaszt is. Apropó, fogyasztás. Nem hittem a szememnek, de saját számításom szerint 4.9l-ben álltam meg eddig...Szinte hihetetlen, pláne annak fényében, hogy a Smartom 5-5.5-t evett. Remélem, így is marad! Klímával persze érezhetően legyengül, de ezt szerintem 1.6-ig sokan elmondhatják.

A belseje Auris-Avensis szintű, minimalista stílusban, de a kategóriától elvárhatóan jóval több extrával. Minden megvan benne, ami kell, de semmi felesleges. A kormány varrott bőr, igen jó fogású, bár azt nem értem, hogy miért tették balra a rádió vezérlést. Mivel én balkezes vagyok, megszoktam, hogy az ilyen tevékenységeket a másik kezemmel végzem, a mobilról pedig nem is beszélek, hiszen menet közben nem lehet használni kézbe tartva;)Egyébként kiskategóriában nem nagyon lehet találni olyan darabot, amely akárcsak extrákban is megközelítené az Iq-t!

Az ülések nagyszerűek, az ergonómia japánosan rendben van, a beltér óriási. Amit hiányolok, az az üvegtető, igen hangulatos lenne. Na az jó volt a Smartban. Igaz, melegedett is mint állat. Valamit valamiért. Illetve, a széles B oszlop miatt a kilátás oldalra nem az igazi, megszokást igényel.

Nem vezettem még sokat, szerencsére hiba se merült fel, de pár hónapon belül frissítek, addig talán a kezdeti lila köd is tisztul valamelyest. Az mindenesetre látszik, hogy az ára miatt nem sok darab fog cirkálni a magyar utakon. Mert bizony ezt is csúnyán megmérték, akárcsak a Smartokat. De az IQ-ért inkább érdemes kiadni, mint a konkurenséért, amiből fura módon egyre több és több van a pesti utcákon. Ha mindkettő 4 millióba kerül, akkor az IQ 3-at, a Smart max. 2-t ér. És akkor utóbbinál a presztízs a fő értéknövelő.

Az igazi szerintem az 1.4-es dízellel lehet, esetleg egy jó automatával, bár arról nem olvastam túl sok jót. De egy japánosan okos félautomata remek társa lehetne, így pedig közel tökéletesre lehetne kihozni a kocsit. Bátran merem ajánlani a városban sokat jövő-menőknek, igényesebb egyedülállóknak, 2. kocsinak(amúgy is).

Hibalista

- Eddig még semmi. Kopp-kopp.

Ide hordtam szervizbe

Nem volt még szervízben, de a Reálszisztámához viszem majd, ahol átvettem. Szervíz után jelentek!!:)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 2000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Smart Fortwo Következő autója? Legacy diesel, de csakis e mellé!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Iq 2009 (2009)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)