A Jószág
Szöveges ítélet
Az autót céges autóként használom, egyedül, ami szerintem lényegesen befolyásolja a kocsi műszaki állapotát. Jelenleg 235 ezer kilométernél tart a számláló. Nulla kilométeres kora óta nálam van. És ami azt illeti, meg vagyok elégedve. Előtte egy Transit-ot használtam, ami 170 ezer-nél motorcserés lett…
Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas.
Persze azért teherautós szemmel nézve.
Öt embernek, már lehet némileg szűkös, de el lehet benne férni. Középen a hátul ülőknek egy trambulin az ülés.
Ennyi idő után, már hallani néhány cicergést, a biztonsági övek, és az utas-oldali légzsák felől, de alapvetően még nagyon egyben van az autó. Sokszor kérdezik is, hogy mostanában vettük –e?
A kormány, az új korában is sorjás volt, de most már kezd csúnyán lekopni az egész.
A vezető oldali ülésen is meglátszik a sok ki-be szállás következménye.
Motorikusan, is rendben vagyunk. 15 ezrenként megy az olaj, 30 ezrenként a nagy szerviz. Zsírozni én szoktam, mert ez valahogy mindig kimarad a szervizben.
Kisebb hibák azért előfordulnak: A kuplung, kezdi feladni a harcot (sok városi dugó) nagyon kemény, és nyikorog.
Télen, egyenletes gázadás mellett néha elmegy az erő, aztán hirtelen visszajön, rángat. Nem tudják mi a baja. Mihelyt jó idő lesz semmi gond. EGR-t cseréltek, de nem ez volt a probléma.
+ kopó alkatrészek, néhány elfáradó gumi-futómű alkatrész.
A használat úgy alakul, hogy 70% autópálya 20% főút 9,5% város 0,5% terep. Valakinek ez egyszer még jó vétel lesz.
Fogyasztás, átlag 11 liter. Valódi 140-es utazó mellett. Az erő sosem akar elfogyni belőle, 1 tonnával is vígan megy, csak akkor el ne felejtsünk fújni a gumikba.
A doboz Carryboy, kritikán aluli minőség, talán a gyári acél felni silányabb csak nála.
Különben ez egy tank, ami sosem romlik el. Oda kell rá figyelni, turbót visszahűteni, zsírt, olajat neki, aztán örök élet. Vizes, havas úton odafigyelést igényel, de máskor a kemény futóművön kívül teljesen személyautós. Fordulókör óriási, de hogy ne lehetne vele parkolni? Ha van annyi hely, hogy befér, akkor nem létezik padka, gödör, bokor, oszlop. Csinál magának helyet :)
Hibalista
- -kuplung gumiharangon van egy plusz nyílás, ezen a por bemegy és az egész nyikorog tőle - -feltáratlan téli fordulatszám ingadozás -
Ide hordtam szervizbe
-Emil Frey:Volt ott egy munkafelvevő, hát az valami kőbunkó.Amúgy lassú is. A szerviz átlagos. Mindez 2010-2011-ben.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
-Opel Duna Soroksár: Céges megrendelésre, mondjuk elfogatható. Néha meg vannak kavarodva, a zsírzás is kimarad, de betudható, hogy nem is a profiljuk a Toyota.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 235000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Transit | Következő autója? | D max |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |