4Runner edition ´06
Szöveges ítélet
Nem "Hilux"-rol van szo, becsuletes neve - Azsiaban - Fortuner. Hilux (itt Vigo) sorozathoz tartozik es a 4Runner utodjanak tekintheto model. Karosszeriatol eltekintve a hatso futomuben ter el a platos valtozattol: laprugok helyett tekercsrugokon all.
Ergonomia:
Mivel a kocsi az azsiai meretekhez keszitettek (gondolom en, leven az europaban forgalmazott Hilux-ot, nem Thaifoldon, hanem DelAfrikaban szerelik ossze), az en kozel sem oriasi meretemhez (182cm/90kg) nem tudom rendesen beallitani az ulespoziciot. Kormany tul alacsony es tavol all, ha a pedal tavolsag megfelelo. E mellett az ulolap is rovid, 5cm + konnyeden elferne. Ezekre persze megoldas van - garancia lejarta utan egy +3cm es kormany "alatet" + masik ules megoldhatja a problemat.
Kedves figyelmesseg, hogy a pohartarto a levego beomlo elott van, igy - a minding hasznalt - legkondi kellemes homersekleten tartja az italokat.
A hatso ulolap elora-hatra tologathato, szep nagy darab barataim eddig meg nem panaszkodtak, sot a minap felavattuk a hatso 2 potulest, rovid tavra ket felnott ember is befer, nem szuksges amputalni egyik testreszt sem.
Akusztika:
Alapvetoen a hasznalt sebesseg-tartomanyban ( <130km/h) a szelzaj nem jelentos, sot - meglepo modon - a futomu felol sem erkezik jelentos zaj. Nem dicserheto viszont a motor, ami karpotol a hianyzo egyeb zajok miatt. Reggeli hideg inditas eszmeletlen csorompolessel parosul. Parom az elso alkalommal riadtan kerdezte, hogy mi tortent a kocsival. (Elozo kocsim egy benzines camry mas kategoria ugye)
Technika:
3 literes dizel a maga 160LE (kb) -vel megfeleloen mozgatja a kozel 2 tonnas kocsit, igaz ritkan kerul(het) a sebessegmero 100km/h fole. Az utak allapota ill. a kozlekedesi moral fenyevekre van az europaitol, hiaba hasznaljak hivatalosan is a Magyar KRESZ-t (!).
Automata valto 4 fokozata inkabb megfelel a helyi vezetesi stilusnak, mint a kanyargos szerpentin-vadaszatra, neha idegesitoen nem tudja mit hova kellene kapcsolni. (kovetkezo kocsim semmi esetre sem lesz automata). Mint irtam fent a futomu nagyreszt megegyezik a Hilux-al, hatso merev tengely szep nagyokat tud utni a kocsin, amit a gerincemen tapasztalok rendszeresen. Hosszu tavon eleg faraszto.
Persze ez vele jaroja az alvaz+mereve tengely koncepcionak, ami terepen hozza vissza az aszfalton elvesztett "pontokat". Eddig meg - lekopogom - nem akadtam el a kocsival, pedig volt folyoatkeles, rizs-fold dagonya es egyeb erdekesseg az elmult 26000km programjaban. Mindez difi-zar nelkul es aszfaltra tervezett gumikkal. (BTW: kovetkezo gumi keszlet "terepesebb" lesz, biztos ami biztos alapon.)
Egyeb:
Gyari fellepo a kocsi oldalan teljesen hasznalhatatlan, soha senki meg nem lepett rajuk - leszamiva a kocsimoso kolkoket - viszont eloszeretettel kenik ossze sarral az ember nadragjat.
Kidolgozas minosege nem eri el a japanban osszeszerelt Camry vagy RAV4-eset, de eddig meg minden a helyen van.
Egy kis adalek, az anyag hasznalathoz: egy motoros nekidolt (nem utkozott, csak elvesztette az egyensulyat mikor alt a kocsi mellett) a jobb oldali sarvedo (?) lemeznek, amitol az behorpadt, ugy, hogy kalapalni + fenyezni kellett az elemet.
Osszesegeben meg vagyok a kocsival elegedve, leszamitva a vezeto ulest. Fentartasi koltsegei nem veszesek, 11 - 12L/100km szerintem vallalhato fogyasztas egy automata, 2000kg-os kocsitol, ugy, hogy 90% varosi forgalomban, klimaval hasznalom.
Hibalista
- Indito motor - garanciaban csere 15e km
- Fektarcsa felszabalyozas - 20e szervizzel
Ide hordtam szervizbe
Nem Mo.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Camry | Következő autója? | Mitsu Pajero / Honda CRV |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
