A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Hilux (1998-2005)

Hilux 2.4TD 4WD DoubleCab 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Munkahely-megőrzés

Szöveges ítélet

A teljesítményhez azért jelöltem be 10-est, mert nem a gyorsulást értem alatta, hanem: a Teljesítményt.
A szimplakabinos hátsókerekes után ez volt az első a listán: újra egy Hilux, de - mivel a ház az előddel felépült - már ötszemélyes, összkerekes kivitelben. Nem akartam merevhidast, mert elsősorban nem tökön-paszulyon használom, viszont D4D-t sem, mert a 2L motor nekem bőven elegendő, és már bizonyított eleget a világban.
Hibái:
126.000 km Vételkor a kanyarstabrúd-alsó lengőkar összekötőcsavarját cserélni kellett.
170.000 km Az első kardánkeresztet cseréltük, mert kottyant.
180.000 km A kuplung főhengert cseréltük, mert 11 évesen már - ha hosszan kinyomta az ember - lassan elengedte a nyomást. Az osztómű-szimmeringet is cseréltük, mert ,,könnyezett".
225.000 km Cseréltük a szervóékszíj csapágyát (kicsit morgott) és a segédkormánymű perselyeit és a hátsó kipufogódobot.
240.000 km hátsó fékmunkahengerek cseréje.
Ennyi. Ezeken kívül a szokásos zsírzások, folyadékcserék, fékbetétek, lengéscsillapítók. Ez nyilván lábfüggő, de 120.000km után még a fele fékbetétek és -pofák megvoltak.
16 évesen a plató alján és pár helyen itt-ott akadt már pár kipucolni- vagy hegesztenivaló korrózió, teljes alváz- és üregvédelem is járt hozzá.
Elöl nem kényelmetlen, hátul nem ülök, de amire kitalálták, arra soha rosszabbat.
Ma azt mondanánk rá hogy fapados, semmi kényelmi berendezés, semmi elektronikus segédlet, de az ember azért nem bánja mert nem autópályán használja, és tudta hogy mire választja ezt az autót.
Nyilván mindent a maga idejében: s ez a széria a maga idejében nem volt se kénylemetlen, se korszerűtlen, se rossz. Persze hogy nem túlmotorizált, elég lomha. Kár hogy Európában csak a 2L-T-vel árulták, Ausztráliában például van 3.0TD, 2.7 benzines, satöbbi. Mindenesetre nehéz körülmények között ez a motor is bőven elég, felezve, 4x4ben jó gumikkal a bükk méterfával megrakott, keresztben a rézsűn lecsúszott teherautót - bő 6 tonna összesen - zokszó nélkül kihúzta.
Előnyei:
A Keleti-Kárpátokban BfG All-Terrain gumikkal egészen elképesztő gerincekre feljutott (és le, természetesen fékezés nélkül), magabiztosan, nyugodtan. A Balaton-Felvidéken és a Bakonyban ijesztően mély hóban is átevickélt mindig. Egyáltalán nem bánnám ha országúton fürgébb lenne, de arra ott a személyautó, amivel viszont nem tudok platón és ufón egyszerre 2,5 tonna tüzifát (vagy bármit) hazavinni.
A hidegindítás továbbra is legendás, mindegy hogy mennyit állt előtte. Magyarországon nem tudott még olyan hideg lenni hogy zavarba jöjjön.
Lehet szidni a hiányosságok miatt, és lehet agyba-főbe dicsérni egyszerűen az egész masina megnyugtató volta miatt. Az embernek az az érzése hogy akármikor rábízhatja magát.
Ha valaki arra vesz ilyen autót amire ezeket a Hiluxokat tervezték, az jól jár. Ezt is agyon lehet vágni, tönkre lehet tenni, de ha valaki mindig időben gondoskodik jó olajakról és zsírról, hát akkor a Hilux kimegy a világvégére, és aztán haza is hoz. Nekem - sok Hiluxossal együtt a világban - ez az érzésem. Ja, és ma már nagyon értékálló ez a széria. Ugyanott mozog az ára mint amennyiért nyolc éve (jól) vettem, ellenőrzött helyről.
Fogyasztás:
Ezt nemtom miért írom le, aki tudja hogy ez min múlik az nem kérdezi, aki kérdezi annak meg hiába magyarázza az ember... Na mindegy.
Gyári méretű (205/80R16) utcai téligumival 7,2 és 7,8 közt. Az én lábammal, nem Pesten, nem autópályán, hanem mindenhol 90-nel, dinamikusan - féket nem használok.
245/75R16 BfG A/T gumikkal egy-másfél literrel több (darabja 17kg, sok a rugózatlan tömeg), nyilván lomhább, viszont kevesebbet is pörög valamivel az óra, ez a gumi másra való.
Autópályán (nem az ő világa) 130-táján 10 liter, 145 körül le is forog.

Hibalista

- Kuplung főmunkahenger, kardánkereszt, kanyarstabrúd csavarja, osztómű-szimmering, szervószíj-csapágy, hátsó fékmunkahenger, segédkormánymű-persely, és kopó alkatrészek.

Ide hordtam szervizbe

Balatonpart, cimbora

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 126000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 125000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? ZAZ966, Ladák, P126 és mindenféle vén Toyoták Következő autója? Prius2
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Hilux 1998

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)