A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Highlander (2021)

Highlander Executive 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Guroló tengeri tehén

Szöveges ítélet

Az autóipar és a kapuzárási pánik elintézte, hogy ha kettőnél több gyereked van és nem akarsz teherautóban/buszban ülni, akkor válassz egy pofásabb 3XL-es bakancsot, úgy nem nézel ki született feleségnek, mert bizony egy egyterűben a szakáll ellenére ingyen jár délelőtt tíztől a chardonnay.
Én is így jártam, az előző lízing lejárt, kellett helyette valami új. Nem akartam dízelt, ha viszont benzines, legyen már hibrid, ne fogyasszon annyit. Santa Fe - Highlander verseny volt, utóbbi került ki győztesen, pedig a szállítási idő még nem is volt az értékelési szempontok között.

Kezdjük a helykínálattal. Nagy. Mármint kívülről. Azt hinnéd, egy komplett kölyökfocicsapat ki fog ugrani belőle, de nem, egy tágas egyterű simán veri. Ha minden gyerekem jégkorongozna, nyugodtan húzhatnék utánfutót mögötte, mert kellene. A csomagtartó alja magasan van a méretben nagy, de szerencsére kapacitásra (6,5 Ah) kicsi nikkel-fémhibrid (2021!) akkumulátorok miatt. Utóbbiak alá van felfüggesztve a pótkerék, amin csodálkozva vettem észre két tenyérnyi olvadás nyomot, amikor először kellett használatba venni. De a kerék helytállt hősiesen, kicsire meg nem adunk, aki próbált már ilyen szükségpótkerék abroncsot venni az tudja, hogy az áruk simán vetekszik a Michelin Pilot Sport Cup 2-vel, de sebaj, legyen pénz lóvéra abroncsra. A 3. sorral csak <10 év alatti gyerekek szállítása esetén számolj, de ez esetben se feledd a tetőboxot vagy utánfutót, mert így 7 db kisméretű almán és egy karton ásványvízen kívül nem viszel magaddal sok mindent, pláne nem 7 ember holmiját (őszinteség fontos, ez minden 3 üléssoros autóra igaz, amivel eddig találkoztam).
A 190 cm magas unokaöcsém volt olyan szerencsés, hogy a második sor középső ülésen tehette meg a Budapest – Sibenik - Budapest távot, nem mondom, hogy ujjongva örült minden megállónak, de szinte. Azért a tetőablak alatti rolót el kellett húzni, hogy ne érjen bele a búrája a kárpitba. Minek ment oda, ugye.

A fogyasztásom 7,4 napi szinten átlósan keresztülmászva Budapesten, 99% eco módban úgy, hogy nem tolom neki. Nagyon kíváncsi lennék, hogy lehet ebből 6-ossal kezdődőt csinálni, nekem egyszer villant fel a 7,3 de csak 3 másodpercre, de lehet, hogy az is az elalvásérzékelő trükkje volt.

A vezetése pont olyan, mint Csepreghy Dani írta a TC cikkben, lomha, de legalább nem gyors. Először gondolod, a CVT váltó okozta nyúlósság, bőgés de nem menés, esetleg a lassításkor jelentkező trolibusz hang fog az őrületbe kergetni, de hadd nyugtassalak meg, nem így lesz. A Toyota mérnökeinek sikerült a jelenleg éppen 26 millió forintos autóban olyan easter eggeket rejteni, amik a tartós használat mellett úgy gitároznak majd az idegeiden, mint Steve Vai a hydrán.

Az Executive-hoz járó 20"-os kerekek segítenek abban, hogy ne csak billegjen kanyarban, de minden úthiba vétele átjárjon farokcsonttól a koponyádig. Ha jót akarsz, valahogy eléred, hogy a felszereltség ellenére megkaphasd a kisebb, 18"-os felnit. A kanyartulajdonságain már úgyse tudsz sokat rontani, legalább ne tedd tönkre a porckorongjaidat.

Bízz erősen abban, hogy Elon Musk gyorsan sikerre viszi a Neuralinket, így a hátsó ülésen ülő gyermekeidbe be tudod ültetni és arra már egyszerű lesz feldobni egy rövid kódot, hogy büdöskölyök, ha kiszállsz a szélső ülésekről, dugd be az övcsatot az erre rendszeresített tartóba (2021???), mert apád felmetszi az ereit, amint azt hallgatja Budapest tükörsima útjain, hogy az átkozott övcsat ütemesen veri az ülés melletti kemény műanyagot. Dugó a barátunk, kiszállás, hátsó ajtó kinyitás, övcsat behelyezés a helyére. Azért remélem van egy külön hely a pokolban azoknak a japán mérnököknek, akik ezt merték implementálni az európai piacra szánt modelleknél, és ezért jutalmul kicsatolt hátsó övvel kell vezessenek egy Highlandert Mészáros Lőrinc kivitelezte utakon az örökkévalóságig.

Ha fázós a kezed, joggal örülsz majd a kormányfűtésnek – tekintve, hogy ebben az évjáratban még nincs állófűtés – de jajj neked, ha nem ott fogod a kormányt, ahol Takahashi-san azt kitalálta, mert ott kb. egy szibériai hotdog melegsége vár. Tessék rendesen fogni azt a kormányt (nem kanyarodni) és akkor majd lesz előmelegített körívrész.

Elektronika, szoftverek: 2021-ben a Toyota a legnagyobb autójába képtelen volt OTA frissítésre alkalmas központi egységet szerelni, valószínűleg a 80-as évekből származó kapcsolók mellett találtak még egy halom Nintendo 1-et is, amit sikerült felokosítani a feladathoz. Android Auto, Carplay van, igaz, ehhez csatlakoztasd a telefont kábelen. Ez se gond, így legalább az asszony tudja tölteni a folyton lemerülés határán billegő telefonját a vezetéknélküli töltőn. Engem úgyis zavarna, ha nem lógna valami a középkonzol alatt, még ott felejteném a telefon a könyöklőben.

A vészfékasszisztens parádés, szerintem összeköthették az elalvásfigyelővel, mert kissé álmosan a budai rakpartra a Margit híd felől lehajtva úgy megijedt az útirányjelző táblától, hogy nyomott egy satut. Máig csodálom, hogy csak én akartam kirepülni a szélvédőn, miközben öklendeztem vissza a meglepetésről lenyelt nyelvemet és nem rongyolt belém hátulról a mögöttem jövő. Így visszagondolva ez azért magyarázhatja anyám akkoriban megjelenő csuklásrohamait.

A (gyári) kihangosítótól simán elveszi az áramot az autó, ha beszéd közben leállítom a motort. Gondoltam megszokom, de még 1,5 év után is sikerül belefutni, szerintem ezt már a 2006-os Ford Focus is tudta, no, az meg akkor 15 év megszokás.

A kereskedő nem hagyott nyugton az átadásnál, amíg a MyT alkalmazást le nem töltöttem a telefonomra és össze nem lőttük az autóval. Most eljött a kánaán, gondoltam, hallva a BMW-s, Volvós ismerősök elbeszéléseit, milyen szuper dolog is ez. Lehet, hogy meg kellett volna hagynom neked, hogy egyedül fedezd fel, mint amikor megfejtesz egy bűvésztrükköt, de gonosz leszek, elárulom. Használhatatlan. Amire jó, hogy ha nem jegyezted meg – a hibrid rendszer garanciája miatt 15.000-ként esedékes – szerviznél a kilométeróra állást, úgy ki tudod olvasni az alkalmazásból. Ennyi. Persze, ír neked, ha felkapcsolva hagytad a fényszórót (van auto mód, de az nem világít rendesen, én meg nappal is felkapcsolom városon kívül – az én hibám) kb 5-6 perc múlva, hogy bezártad az autót. Japánból származik a napi 10.000 lépés marketing duma is, gondolom, ezért várja meg a Highlander, hogy kellően eltávolodj, esetleg már egyéb járműre szállj, mire szól. Szinte minden vezetéstámogató rendszer minimumra lecsavarása mellett is mindenért úgy tud visítani, mint egy éhező tengerimalac – úristen, sávelválasztó, segítség, tábla stb. - , de simán hagyja, hogy kiszállj és elsétálj a felkapcsolt fényszórónál. Ugyanakkor gyanútlanul ülsz a kocsiban, leállítottad a motort és vársz gyerekre/vásárlófeleségre/vagycsakúgyvégreegyedülvagy nem nyitsz ki semmit, csak ülsz. Jön az értesítés (5p), nyitva van az autó (és kulcs az autóban). Nyilván a szellőzőrácsokon bújtam ki, ezért gondolhatták a derék japán mérnökök, hogy még véletlenül se legyen egy mondjuk vezetőoldali ajtónyitás feltétel, amit megvizsgál a riasztásért felelős modul. Felmerülhet benned a gondolat, miért baj, hogy későn riaszt az autó, hisz csak megnyomod az app-ban a megfelelő gombot és meg van oldva a probléma. Hahaha, te balga, a Highlandernél bizony nem. Állítólag a hasonló korú RAV4-nél van oda-vissza kommunikáció, talán a 2023-as modellnél már itt is sikerült megoldani, de ennél ne is álmodj róla. Baktass vissza a kocsihoz és oldd meg, amit elbaltáztál, semmilyen, értsd semmilyen utasítást nem tudsz küldeni az autónak az app-ból. Egy hölgyismerősöm 2-es BMW-je (kb félár) a konyhából megkapja a parancsot, hogy fűtött autó kívánatos 7:20-ra és az lesz. Az autó 2016-os…

A hibrid rendszer garanciájához 15.000 km-enként szervizbe kell vinni, ezt nem mondanám hosszú szervizciklusnak, de a motorolaj miatt megéri. Te kis huncut, most arra gondoltál, hogy majd szólni fog, hogy menjünk szervizbe, de ne is álmodj róla. Persze, ha belépsz a Toyota.hu-n lévő profilodba, ott beállíthatod, hogy értesítsenek mindenféléről, már csak annyi a dolgod, hogy kitöltöd az összes eseménynél a dátumot, hogy szerinted az mikor lesz esedékes. Kilométerhez kötött események pl. szerviz esetén fusd át fejedben lévő következő 6-12-24-36-48 hónap jellemző futásteljesítményét, várható nagyobb utazásokat, és máris megvan a kívánt dátum, amikor kérésedre spammel értesít a Toyota.

Ha ezt mind elolvastad, felmerülhet benned a kérdés, hogy vajon miért nem rohadok meg a 21 milliós autóval együtt és örülök neki kussban, mint majom a farkának. Nos, szerintem a fent felsorolt dolgok külön-külön is elfogadhatatlanok egy nagy márka 2021-es modelljénél, még egy 10 milliós autó esetén is, hát még ennél.
Értem, hogy nagy a bódé, a fém meg drága, meg COVID és Soros meg háborús infláció de ez az autó (és én) sokkal többet érdemelt volna. Az idegesítő problémák jó része szoftveres, amit simán lehetne javítani, de a Toyota mérnökei 6 hónap alatt nem készülnek el egy-egy javított szoftver verzióval (legalábbis a 30k-s szervizen az volt a mondás, hogy minden szoftverem naprakész), ez pedig manapság messze az elvárható mögött kullog.

Ha ilyen autóban gondolkozol, nézd meg a 2023-ast, a leírását látva ott már jobb lehet a helyzet szoftveres fronton is, csak a 26 milliós árral tudj megbarátkozni.
A 2021-es modellt kocka Lada, Skoda 120L, Zastava, Dacia 1310 esetleg régi Swift, Daihatsu Applause tulajdonosoknak ajánlom, ők vélhetően életük végig szeretni és csodálni fogják, mint kuvik a tüzet, de 2010, hát még 2015 utáni nyugati autók tulajdonosainak csak pár hetes bérlést követően tudom ajánlani. Az alatt kiderül, hogy a Péterfy ambulanciáján köt ki a delikvens metszett sebbel az alkarján vagy a kötélidegek/1 levél Seduxen reggelente és a kereken guruló tengeri tehén találkozása egy nagyszerű együttélésben kerekedik ki.

Kapuzárási pánik esetén pedig vegyél inkább bármilyen egyterű mellé egy MX5-öt, Z4-et vagy Boxstert, 911-et, esetleg nagymotort és nagy összegű élet- és balesetbiztosítást, hidd el, jobban jársz.

Hibalista

- Második évében jár, eddig nem romlott el rajta semmi, bár érzésre az első radarok érzékelésében beállt némi késleltetés, amit még a lányom is észrevett, de a márkaszerviz szerint ez ilyen gyárilag. Fura, kb 25000-ig mintha nem ilyen lett volna...

Ide hordtam szervizbe

Schiller

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2021
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 31000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? SMAX Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Highlander 2021 (2021)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)