A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Hiace (1995)

Hiace 2,5 d4d 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

A japánok bosszúja 2

Szöveges ítélet

Na tehát a "japánok bosszúja" című rövid értekezés szerzője én vagyok. Akkor komolyan azt gondoltam, ha eladom a lomot akkor egy boxer lesz az utód, csak annak a legkisebb változata is nagy nekem amire használom, így végül is maradtam a márkánál, bízva abban, hogy egy korszerűbb erősebb motor, változtat valamit az összhatáson. Ott leírtam az elfuserált 1996-2002 konstrukció lényegi hibáit ami röviden összefoglalva. Lusta(gyenge mint a harmat 75 le)hangos, mint a traktor, zabál mint a kamion. Egy pozitív tulajdonsága talán a külalak volt illetve nem elhanyagolható, hogy teljes igénytelen, gyakorlatilag szerviz mentes.
De térjünk rá a mostani típusra. 2,5 évesen vettem 91 ezer km-rel, teljes makulátlan állapotban, az akkori piaci ár alatt. Olyannyira makulátlan, hogy egy karc nincs rajta(még), mintha 2,5 évig a garázsból ki sem álltak volna vele. Ez egy zárt,3 személyes, rövid változat a 117 lovas erősebb motorral.
Akkor kezdjük is kivesézni miről is van itten szó_

KAROSSZÉRIA: Mondhatni szinte semmit az ég egy b@szta világon nem változtattak 96 óta rajta, legfeljebb annyit tettek, hogy az elejét elrandították. Oldalról és ha nem teljesen szemből nézünk rá akkor még elmegy ez az orr. Alapvetően egy robusztus, tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönöz a járművünknek. Totálisan szemből nézve viszont még most is elröhögöm magam, annyira egy grotex, nevetségesen szánalomra méltó ahogy kinéz ez a szerencsétlen. Inkább hasonlít egy Combínó villamoshoz mint egy autóhoz. Hiába, a japán tervezőmérnökök valamitől mostanság igen frusztráltak, hogy a szép érzékük teljesen odalett. Nem csak az autó designe tekintetében, de mivel sportmotorozom is és van is egy japán masinám(kawa)a mai gyártmányoknál ott is szörnyű nézni, hogy mit művelnek velük ezek az agyhalottak. Az ajtók sem változtak, csapni kell őket mint a wc ajtót, mert szép szóra nemigen csukódik egyik sem. Ha ritkán a feleségem visz valahová a swiftel annak is ugyanúgy csapom az ajtaját (megszokás)van ám kiabálás, hogy mit csapkodom tiszta erőből.Az is eléggé elszomorít, hogy több mint tíz évvel az ezredforduló után,még mindíg piszkavassal támasztjuk ki a motorháztetőt. Na mondjuk javára legyen írva, hogy egy átlag felhasználónak nem sok keresnivalója van a motorházban. Gyakorlatilag én is csak akkor nyitogattam, mikor a haveroknak mutogattam a motorját.

BELSŐTÉR: Itt sem mondhatnám azt, hogy átütő változás történt volna. Ez egy teljesen a mai korhoz és elváráshoz képest elavult műszerfallal szerelt jármű. Tologatós, húzogatós karokkal, igénytelen kapcsolókkal. Ettől függetlenül viszonylag kéznél van minden, igazából az én igényimnek megfelel, hisz haszongépjárműről beszélünk, és nem csajozós kocsiról. Ebbe van már egy fordulatszámmérő is, ami nélkül igazából az előző autómmal is meg voltam, mert ki a fenét érdekel, hogy mennyit forog? Stílus csomag lévén van benne egy manuális klíma, bizony ez megváltás egy klíma nélküli típushoz képest. Persze beállítani nem egyszerű, mindíg ki be kapcsolom, tolom, húzom, vonom a szabályzókart, mert vagy túl hideg, vagy túl meleg van, de ezzel már kompromisszumot kötöttem. Mivel ezt már légzsákkal szerelték így az anyósülés felöli picsányi kis szemüvegtartó fedelesfakk már csak a múlté.
Cserébe kaptam a fejem fölé egy keresztbe az autón végighúzódó polcot, amibe még a legkisebb méretű menetlevél sem fér el. Amit meg beraknék és kilóg az meg mind a fejemre hull menetközben. Toll, ceruza zörög mint állat, nem beszélve róla, hogy elvándorol, ha kell akkor nem találod. Gyakorlatilag ez is annyit ér mint halottnak a csók. A km óra is változott ám! Na éppen csak annyit ami egy kicsit sem hiányzott XDD... Korszerűsítettek.(sajnos) a napi számláló digitális kijelzést kapott. Ez önmagába még csak nem is volna baj, de azt, hogy egy pálcikát keljen nyomogatni állandóan, hogy lássam az össz megtett km-rt(menetlevélhez ezt használjuk ugye)meg a napi megtett km-rt, mert egyszerre ez a két adat nem jelenik meg, hát ez már tényleg csúcs...Persze a jobboldali ajtórekesz itt sem széria, hanem külön rendelhető extra. A középső konzolon lévő "kesztyűtartó" ajtója ugyanúgy nincs zárral felszerelve mint az előző típusé sem és a világítás is kimaradt belőle. Mintahogy a hamutál megvilágítás és a szivargyújtó megvilágítás is. Nem tudom, mire gondoltak a sárgák, amikor valaki este vezet azt szívja egyik cigit a másik után, hová nyomkodja el a csikket??? Mert a hamutálat látni nem, maximum sejteni lehet hol van. Az előző autómat mondjuk faszán felszereltem hamutál világítással, valszeg ez is erre a sorsra jut, ha már Toyota(aki a világ 10 legnagyobb cégébe benne van) kifukarkodta belőle ezt az alapvető funkciót. A söfőr ülés viszonylag jó lett, sokfelé állítható az én méretemnek(170 cm) kényelmes. Ha a karfát lehajtom viszont elég bizar a biztonsági öv ki-be kapcsolása. Maga a fülke ugye 3 személynek hosszabb távra felejtő. A hosszított ülésen lévő biztonsági övek kapcsolófejei mélyen az ülésben vannak ágyazva, csak valami isteni kézügyességgel megáldott tehetség képes rövid időn belül bekapcsolni. Egy Toyotától, már csak a neve miatt is de alapként elvárnánk egy motoros ablakpárt és egy fűthető tükröt. Sajnos marad a kézi ablakfejés és a tükrök jégoldózása, párátlanítása.

RAKTÉR
Ezzel semmi gond nincs. a két oldali tolóajtó és a nagy méretű hátsóajtó kényelmessé teszi az áruk ki be rakodását. Oldalról és hátulról a szabvány Eu-s raklapok is simán elférnek, így targoncával is könnyedén pakolható a járgány.

FUTÓMŰ
Némiképp javult az elődjéhez képest, de lássuk be a Hiace nem a nagy terhek szállítója. 1100 kg megengedett legnagyobb szállítható tömeg. Ekkora tehernél már azért sóhajtozik a kincsem. A motor még csak bírná vígan, de ekkora súlynál bizony hullámzik az úton, labilis az egész járása. Egyszerűen nem merek 80-90- nél többet menni vele, mert mindig olyan érzésem van, hogy át akar tolni a másik sávba.
Ezt a kis értekezésemet azért írom most, mert ma esett le az első hó és végre kipróbálhattam az önzáró diffi működését, ami ugye az előző típusban nem volt. Az el tudott akadni akár egy jégkockán is, mert ha az egyik kerék kipörgött a másik lediferálva csak állt mint a f@sz, az autó meg tapodtat sem mozdult. Itt megelégedéssel nyugtáztam, hogy amíg a másikkal a kapubejáróból nem tudtam elindulni addig ezzel az önzáró diffivel, csak úgy surranok a jégen dzzzsssííí... Na nem azt mondom, hogy egy SUV terepjáró képességeivel bír(itt most kacagok)hanem, hogy lényegesen megkönnyíti a téli közlekedést ez az apró kiegészítés.

és elérkeztünk a lényeghez
A MOTOR
Kb. fél évig vadásztam a netet, mire találtam rövid kivitelű, erős(117 le) motoros kombinációt. A 117 le-ős erőforrást általában a hosszított kivitelbe ill. a 4 kerekes változatba csak azt teszik. Rövid panel van-ba 117-es motor ritka mint a fehér holló. A Toyota honlapján így ez az összeállítás egyáltalán nem is szerepel.
Megelégedéssel nyugtáztam, hogy ez a motor, már viszonylag könnyen lendületbe tudja hozni ezt a kasznit. Na nem ájulok bele a székbe a rámható G erőktől, de bizony nyomatékossá vált a járgány. A régebbi típusnak a rugalmatlansága volt a leggyengébb pontja. Itt ennek nyoma sincs. Felső sebességtartományban is bizony jól húz a Toyota. Előzésekhez nem kell feltétlen váltogatni, 5 -ödikben is jó gyorsul. Persze én még egy kicsit kiegészítettem a teljesítményt annyival, hogy tetettem bele egy üzemanyag optimalizáló rendszert egy küberl v-cr-t, ami ugyan szerintem a fogyasztáson nem csökkentett, viszont közel rádobott még 20 lovat a teljesítményre amitől még ütősebb lett a motor. Bár igaz ami igaz ez 114 ezrembe fájt, pont most néztem a honlapot, most 15 ezerért olcsóbban akciózzák…xddd…Mondhatnánk azt is a Hiace ezzel a motorral nagycsoportba lépett(végre) A váltót viszont most sem értem? igen rövidek a sebességek. És egy 6-ik símán elférne benne. Amíg nem kapcsol a turbó bizony elég csörgős hangja van a gépnek ami a motortérbe is bejön. Nem beszélve arról, hogy addig míg nem megy a turbó a gyorsulása mint egy ólommadáré… Szerencsére igen hamar kapcsol, onnantól dinamikusan lehet vele gyorsítani. Egyesben elindulni viszont nem jó vele. Nagy gázt kell adni és húzatni kell, a turbóig. A küberl kiegészítéssel olyan menetdinamikát produkál viszont, hogy a 100-ról 120-ra ugyanúgy gyorsul mint 120-ról 140-re. Tehát gyakorlatilag 100-140-ig felfelé ível a teljesítménygörbe. Persze azon túl azért alább hagy a lendület, mert elfogy a kraft , de azért szépen kipörög az óra szerinti 160 km/h-ig. Fogyasztása kedvezőbb mint elődjéért 8,5-ből ki lehet jönni vele 100 km-es utazóval. Ha forszírozzuk a tempót és 120-130 között járunk vele, bizony bekapja a 9 és felet. Azért az sajnálatos dolog, hogy annak ellenére, hogy haszongépjármű, nincs automata váltóval szerelt változat. És az is sajnálatos tény, hogy annak ellenére, hogy elektromos a gázpedál, képtelenek voltak egy tempomatot belefaragni.
ÖSSZESSÉGÉBEN:
Az elődhöz képest ez már egy lényegesen csendesebb, kisebb fogyasztású, jó menetteljesítménnyel felruházott változat. Aki azokon az apró hibákon amiket leírtam túl tudja magát tenni és kompromisszumot tud vele kötni, az egy jól autózható, kényelmes szerethető autót kap cserébe. Itt azonban csak halkan jegyzem meg, hogy a 2009-ben piacra dobott versenytárs a Hyundai H1 ami jelen pillanatban 30%-os akcióban bruttó 4,5 millért családtagunk lehet, mai napjainkra már annyira kiforta magát, hogy minden tekintetben felülmúlja a Toyota kategóriatársát. Mind dizájnban, mind teljesítményben(170 le), mind felszereltségben, mind árban messze a Hiace fölé tette a mércét. Tehát Ennek függvényében igazából a szívem mélyén a Toyota Hiace-t csak az elkötelezett Toyota hívő fanoknak ajánlom. Hogy akkor én miért nem vettem azt? Pont egymillió(ft) okom volt rá, hisz ehhez olcsón jutottam. De Szerintem a következő autóm (2-3 év) egy H1 lesz.

Hibalista

- Még nem használtam annyit(18000 km) , hogy bármi is elromlott volna rajta.Gyakorlatilag 4 és fél hónapja van nállam, de a legkevesebb 1 év időtartamot tudtam kitölteni a táblázatba. Mielőtt bárki kérdőre vonna, hogy 4 és fél hónap után, hogy van bátorságom ítéletet írni, annak csak tájékoztatásul közlöm bizony ez a 3-ik Toyota Hiace-om amit nyűvök van már alapozásom belőlle, hogy hiteles véleményt alkothassak.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 91000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Hiace Következő autója? H1
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Hiace 1995

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)