A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla Verso (2004)

Corolla Verso 1,8 Sol 

Az ítélet értékelése
3,4(5 db)

Néha ebből is kifogy a benzin

Szöveges ítélet

Egy Toyotáról nehéz oldalakon át ömlengeni, nem véletlen, hogy (korábbi tapasztalataim szerint) a hazai Toyota-klub oldalán sincs hatalmas fórumozás, írogatás. Egy Toyota (persze azért megfelelő karbantartás mellett) elvisz A-ból B-be. S vissza is hoz. Mukk nélkül.

Aláírom, hogy egy francia kocsi esetleg inger-gazdagabb, érdekesebb extrái vannak, egy olasznak talán szebb a formája, egy német meg drágábbnak néz ki, stb., szerencsére különbözőek vagyunk, kinek mi a fontos.
(Egy személyes adalék: életem legelső autója egy Golf volt, s mivel több ország sárga angyalaival kerültem miatta közelebbi kapcsolatba, a VW-csoport márkái lekerültek az áhított autók listájáról)

Egy Yarist cseréltem be erre a Corolla Versora a Toyota Mayernál, mindenben nagyon korrektek voltak, egyetlen dolog hagyott némi keserű szájízt bennem: ha az ember kifizet nem kevés pénzt (akár egy használt autóért), ne adják már át világító benzintank-kijelzővel. De nincs harag bennem, azóta is többször jártam náluk.

Az 1.8-as, 129 lóerős motor bőven elég a mindennapokban, még akkor is, ha egy majd' 1.4 tonnás kocsit kell mozgatnia, német autópályák belső sávjában sem jön az ember zavarba, ha hirtelen hátulról valaki még gyorsabban szeretne menni, s felgyorsulva még egy kamiont megelőzve sorolnék ki jobbra.
(apropó: legutolsó németországi utamon feltűnt, hogy kizárólag román rendszámú autók villogtattak le, minden más náció türelmesen megvárta, míg az első lehetőségnél átmentem a külső sávba....)

Viszonylag visszafogottan vezetek, így a fogyasztás 7-8 l körül van, városban persze 9 felett, de városon kívül, autópályán (tempótól is függve) gyakran sikerül 7 alatt tartanom.

A beltér: nekem nincs gondom sem a műszerfalfényekkel, sem a kartámasszal, mint többeknél olvastam. A második üléssor külön tologathatósága, a harmadik villámgyors eltüntetése nagyon jó extrák, hatalmas sík (!) csomagtér jön létre. Hűtő, mosógép, jubileumi torta, padlócsempe a felújításnál, mindent elnyel, volt, hogy négy személy és egy nagybőgő utazott benne. A csomagtér műanyagai viszont nagyon karcolódnak, erre érdemes vigyázni.

Bő négy éve van nálam, 60 ezer km ment bele, gyakorlatilag gond nélkül. Évente egyszer olajcsere, általános átvizsgálás, ennyi. Az elmúlt évek során pár LED égett ki a hátsó lámpáknál, egyszer pedig a tolatóradar egyik szenzora lehelte ki lelkét, s sípolt minden tolatásnál, de nem volt vészes a javítása.

Nagy, tágas autó, több ismerősöm is elégedetten nézett körül, amikor egyszer be is ültek, tényleg nincs panasz sem elöl, sem hátul, még hosszú utaknál sem. Elég jól le is szigetelték, autópálya-tempónál is normál hangerővel lehet beszélgetni. A rádió nem szól rosszul a 6 hangfallal, sajnos ez még a facelift előtti verzió, azaz nem tudja az mp3-at kezelni.

A Sol- felszereltség fontosabb extrái hasznosak: digitális klíma, tolatószenzorok, tempomat, fényre sötétedő belső visszapillantó tükör, egyedül az esőérzékelős ablaktörlővel nem barátkoztam meg, de dolgozom rajta.

Pici negatívumként talán egyetlen dolog lenne: ebben a Toyota félautomata váltója van, mely egyrészt rengeteg benzint megspórolt nekem azzal, hogy gyorsan felvált, viszont nem mindig találja el az általam megfelelőnek ítélt fokozatot: ez főleg egyesnél-kettesnél fordul elő, illetve ha még hideg a motor. Ilyenkor átteszem kézi váltóra, s magam váltogatok, szóval nem katasztrófa. Hosszú utakon az üléssel nem vagyok még igazán kibékülve, 74 kilós vagyok, s nem az ülepem, hanem a hátam szokta érezni az idő és a kilométerek múlását.

Ami még megérte a pénzt: tele van hárombetűs varázsdolgokkal, mint ABS, ASR, ESP, stb., ezek párszor már télen is jó szolgálatot tettek, sőt: egyszer egy őszi nyálkás napon egy erdei kanyar gyorsabban jött, mint gondoltam, villámgyors fékezés, már nagyon közeledtek az útszéli fák, s a műszerfal is átváltott karácsonyfába, hozzá sípolt is veszettül, de még az árok előtt, a nyirkos avaron megfogták az autót.

Városban nem az igazi: a hosszú tengelytáv, ami áldás a hosszú úton, a városi manőverezéseknél inkább átok, főleg szűk parkolóházakban nehéz beparkolni, pontosabban lényegesen lassabban megy, mint egy kisebb kocsival.

Hibalista

- Tolatóradar

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer- korrekt, udvarias cég

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Toyota Twin - szintén 10 pont

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 102000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Yaris Következő autója? Csakis Toyota. Kombi vagy Verso
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla Verso 2004 (2007)

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)