Néha ebből is kifogy a benzin
Szöveges ítélet
Egy Toyotáról nehéz oldalakon át ömlengeni, nem véletlen, hogy (korábbi tapasztalataim szerint) a hazai Toyota-klub oldalán sincs hatalmas fórumozás, írogatás. Egy Toyota (persze azért megfelelő karbantartás mellett) elvisz A-ból B-be. S vissza is hoz. Mukk nélkül.
Aláírom, hogy egy francia kocsi esetleg inger-gazdagabb, érdekesebb extrái vannak, egy olasznak talán szebb a formája, egy német meg drágábbnak néz ki, stb., szerencsére különbözőek vagyunk, kinek mi a fontos.
(Egy személyes adalék: életem legelső autója egy Golf volt, s mivel több ország sárga angyalaival kerültem miatta közelebbi kapcsolatba, a VW-csoport márkái lekerültek az áhított autók listájáról)
Egy Yarist cseréltem be erre a Corolla Versora a Toyota Mayernál, mindenben nagyon korrektek voltak, egyetlen dolog hagyott némi keserű szájízt bennem: ha az ember kifizet nem kevés pénzt (akár egy használt autóért), ne adják már át világító benzintank-kijelzővel. De nincs harag bennem, azóta is többször jártam náluk.
Az 1.8-as, 129 lóerős motor bőven elég a mindennapokban, még akkor is, ha egy majd' 1.4 tonnás kocsit kell mozgatnia, német autópályák belső sávjában sem jön az ember zavarba, ha hirtelen hátulról valaki még gyorsabban szeretne menni, s felgyorsulva még egy kamiont megelőzve sorolnék ki jobbra.
(apropó: legutolsó németországi utamon feltűnt, hogy kizárólag román rendszámú autók villogtattak le, minden más náció türelmesen megvárta, míg az első lehetőségnél átmentem a külső sávba....)
Viszonylag visszafogottan vezetek, így a fogyasztás 7-8 l körül van, városban persze 9 felett, de városon kívül, autópályán (tempótól is függve) gyakran sikerül 7 alatt tartanom.
A beltér: nekem nincs gondom sem a műszerfalfényekkel, sem a kartámasszal, mint többeknél olvastam. A második üléssor külön tologathatósága, a harmadik villámgyors eltüntetése nagyon jó extrák, hatalmas sík (!) csomagtér jön létre. Hűtő, mosógép, jubileumi torta, padlócsempe a felújításnál, mindent elnyel, volt, hogy négy személy és egy nagybőgő utazott benne. A csomagtér műanyagai viszont nagyon karcolódnak, erre érdemes vigyázni.
Bő négy éve van nálam, 60 ezer km ment bele, gyakorlatilag gond nélkül. Évente egyszer olajcsere, általános átvizsgálás, ennyi. Az elmúlt évek során pár LED égett ki a hátsó lámpáknál, egyszer pedig a tolatóradar egyik szenzora lehelte ki lelkét, s sípolt minden tolatásnál, de nem volt vészes a javítása.
Nagy, tágas autó, több ismerősöm is elégedetten nézett körül, amikor egyszer be is ültek, tényleg nincs panasz sem elöl, sem hátul, még hosszú utaknál sem. Elég jól le is szigetelték, autópálya-tempónál is normál hangerővel lehet beszélgetni. A rádió nem szól rosszul a 6 hangfallal, sajnos ez még a facelift előtti verzió, azaz nem tudja az mp3-at kezelni.
A Sol- felszereltség fontosabb extrái hasznosak: digitális klíma, tolatószenzorok, tempomat, fényre sötétedő belső visszapillantó tükör, egyedül az esőérzékelős ablaktörlővel nem barátkoztam meg, de dolgozom rajta.
Pici negatívumként talán egyetlen dolog lenne: ebben a Toyota félautomata váltója van, mely egyrészt rengeteg benzint megspórolt nekem azzal, hogy gyorsan felvált, viszont nem mindig találja el az általam megfelelőnek ítélt fokozatot: ez főleg egyesnél-kettesnél fordul elő, illetve ha még hideg a motor. Ilyenkor átteszem kézi váltóra, s magam váltogatok, szóval nem katasztrófa. Hosszú utakon az üléssel nem vagyok még igazán kibékülve, 74 kilós vagyok, s nem az ülepem, hanem a hátam szokta érezni az idő és a kilométerek múlását.
Ami még megérte a pénzt: tele van hárombetűs varázsdolgokkal, mint ABS, ASR, ESP, stb., ezek párszor már télen is jó szolgálatot tettek, sőt: egyszer egy őszi nyálkás napon egy erdei kanyar gyorsabban jött, mint gondoltam, villámgyors fékezés, már nagyon közeledtek az útszéli fák, s a műszerfal is átváltott karácsonyfába, hozzá sípolt is veszettül, de még az árok előtt, a nyirkos avaron megfogták az autót.
Városban nem az igazi: a hosszú tengelytáv, ami áldás a hosszú úton, a városi manőverezéseknél inkább átok, főleg szűk parkolóházakban nehéz beparkolni, pontosabban lényegesen lassabban megy, mint egy kisebb kocsival.
Hibalista
- Tolatóradar
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer- korrekt, udvarias cég
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toyota Twin - szintén 10 pont
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | Csakis Toyota. Kombi vagy Verso |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |