Megelőlegezett bizalom
Szöveges ítélet
Nem egészen két hónapja használom. Használtan vettük, 45 ezres szervíz után adta le az előző tulaj egy márkakereskedésben (új Corollát vitt helyette). Egyelőre nem sok dolgot tudok róla elmondani, azon kívül, hogy remek kis autó: relatíve tágas, kényelmes, a futóművére olyasmit kéne mondani, hogy "ideális kompromisszum a kemény és a bláblá", pedig egyszerűen észrevétlenül teszi a dolgát, a váltó precíz és határozott, a fék jól adagolható és hatékony, stb... A motor: egyértelműen a legjobb 1,4-es, amit eddig vezettem (megvolt már a teljes hazai paletta az új 95 lovas Punto-motor kivételével). Különben semmi különös: egy korrektül, kifejezetten jó anyagokból összerakott, igényes kocsi. Ezt vártam, remélem, még vagy 10 évig így marad.
Pozitívumok:
+ kategóriájában tágas
+ kényelmes
+ kulturált anyagok a beltérben
+ 1,4-es motorhoz képest igen jól megy
+ csendes
+ (megelőlegezem, hogy) megbízható
+ szerintem 5 és 3 ajtósban kifejezetten jól néz ki, nagyon jól áll neki a grafit szín
Negatívumok:
- télen városban és sztrádán nem nagyon sikerült 8 alá vinni a fogyasztását (országúton hatot eszik, csak ott sajnos ritkán járok)
- apró zörgések a műszerfalból és a kalaptartó felől
- nem olcsó
SZERKESZTÉS (´05. dec. 8.):
A fenti, áprilisban írott ítélet elkészülte óta eltelt pár hónap, belement az autóba párezer kilométer. A fogyasztás nyáron szépen lement 7 alá, most télen megint 8 fölött van valamivel az átlag.
Nyáron nekem tolatott egy pick-up, kicserélték a motorháztetőmet. Kb. ennyi történt velünk.
Most 71e van benne, a használatnak gyakorlatilag nyoma sincs: a kárpitok épek, a műanyagok - a kezdetek óta mocorgó rádió-keretet leszámítva - nem zörögnek, a kasztni nem nyikorog, a futómű nem pottyan szét, a motort még mindig 1,6-osnak hiszik az utasok, és még mindig nem választanék helyette más használt alsóközép autót. Újban viszont az új Civic...
SZERKESZTÉS (´06. október 6.):
95e van az autóban, és még mindig a magnó nyiszogása a legnagyobb - és egyetlen - bajom vele. Fogyasztás: országúton 6, sztrádán 7 (130-140 körül) vagy 10 (160 körül), városban 8-8,5, hozza a gyári értékeket. "Hibalista": többször lelopták a szelepsapkáimat, többet nem veszek krómozottat.
Piszok jó autó, egy percig nem bántam meg. Biztos egy Focus sem lett volna rosszabb választás, de ezek után nem sok okom lesz márkát váltani. Bár az új Civic még mindig tetszik...
SZERKESZTÉS (´07 március 8.):
Bő két éve van meg a kocsi. A masina pár hete átesett a 105e-s szervizen. Minden rendben, köszöni, jól van. A hibalista két év alatt két H7-es izzóra rúg, illetve továbbra is hasonlóképp zörög a fejegység körül a műszerfal, mint ahogy 45e km után csinálta. Még 3 év, míg lejár a hitele, utána odaadom Édesapámnak, de egyre kevésbé tudom, mit vennék helyette. Nem mondhatnám, hogy gyengéd érzelmek fűznek hozzá, elég steril egy jószág, tehát szeretőnek pocsék, de autónak nagyon jó.
SZERKESZTÉS (´08. június 9.):
A tavaly novemberi 120 ezres szerviz nem volt problémamentes. Kiderült, fékeket kell cserélni. Árajánlat: 76eFt, amiben benne van 4 betét, 4 tárcsa, munkadíj. Mondom, mehet. Számla: 106 ezer. Az árajánlatról lemaradt a munkadíj és egy garnitúra betét. Köszi, Toyota Kakuk. A lassan esedékes 135 ezres szervizt újfent a Supernél csináltatom. Egyébként nincs sok újdonság, minden rendeltetésszerűen működik, nem romlott el semmi, továbbra is bajban lennék, ha kompakt utódot kellene választanom.
Apróság: az amúgy világos-ezüst színű felniket lefestette egy piktor a kasztni színére, új értelmet nyertek.
Hibalista
- 105e után: évek óta zörög a középkonzolban valami a gyári kazettás fejegység körül, két év alatt két izzó, plusz fékbetétek. Féktárcsák 120 ezernél. - - 200e után: 2 gyújtótrafó (10e/db), toronycsapágy (12e), váltócsapágy (45e).
Ide hordtam szervizbe
Toyota Super, Váci útNégyszer voltam náluk. Az első alkalom előtt telefonon félretájékoztattak a 60e-s szervíz várható költség- és igényét illetően. Kiküszöbölték a csorbát (bár a fájdalomdíjként beígért ajándékcsomagot azóta sem kaptam meg) Máskor a kötelező javításkor idő híján hanyagolt ciripelő műszerfal szerelése után a szerelő elfelejtette visszadugni a rádióba az antennát. Harmadszor két napig volt náluk az autó a kötelező és a műszaki vizsga miatt, de ez a két nap sem volt elég arra, hogy a magnó körüli nyöszörgést megszüntessék. Negyedszer minden rendben volt. Gyors, kellemes szervíz, szimpatikus munkafelvevővel (innen is üdv, Máté Imre).
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Toyota Kakuk, GyöngyösHelyi kereskedés és szervíz. A kedvezőtlen első tapasztalatok után minden oké, vagy 5-6 éve hozzájuk járok.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 190000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Clio 1.2 | Következő autója? | IS/Legacy |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |