MyRolla!
Szöveges ítélet
1997. Augusztus 14.
Megérkezett a várva várt új Toyota Corolla. Megyünk érte. Megérkezünk. Fájó búcsút veszünk korábbi Kocka Corollánktól ami szintén tizen-évig szolgálta a családot. Utolsó útján a használtautó-telepes munkatárs ölében a helyére"vezetem" a kisautót. Elmesélem neki - mintha nem tudná - hogy melyik gomb mire való. Hátha nem tudja... Majd bezárjuk, vetek rá pár búcsúzó pillantást és belépünk a szalonba.
Apámék a papír-ügyeket intézte, én meg nagyon zavarhattam az ügyintéző kisasszonyt, mert hátra küldött a segéddel, hogy nézzem meg az új autót és foglaljon le amíg intézkednek. Hátra is mentünk ahol épp előkészítették, új, piros kisautónkat. Első meglepetés az volt, hogy "ez nem piros" de tényleg, rózsaszínes árnyalata van. Mentem is megkérdezni "apa miért rózsaszínű?" Aztán ez a kérdés még elhangzott anyámtól is... de mindegy volt, mert ez van. Az autó színének neve 3m7 Rúzs piros. (azóta örülök neki)
Közben kiválasztottuk a segéddel a kulcstartókat, előrevittük az ügyintézőhöz, és kigurultunk az autóval az átadó udvarra (a szalon elé)
Ide érkeztek meg anyámék is. Akiknek nagyon tetszett az autó készült egy fénykép is amit csatolok az ítélethez. Lent látható. Majd elindultunk az első útra. benzinkút... nagyanyám... haza.
Hengerűrtartalom: 1332 CM3
Legnagyobb leadott teljesítmény: 63 KW
Üzemanyag: Benzin
Sebességváltó: 5 sebességes (manuális)
Teltek az évek, sok-sok KM került az autóba, de különösebb probléma nem volt. 3 főnek kényelmes, hosszú utakra is bátran elindultunk vele, soha nem hagyott cserben, ez nem az a típus. Egyébként a miénk még Japán. Az első szállítmánnyal érkezett az országba a kerek lámpások közül.
Apám 15 és fél évig nyúzta FEJ-et (ez a rendszáma, ami 97-ben már furcsa volt mert akkor már bőven G betűs rendszámok futottak) soha nem látott garázst az autó, télen nyáron, esőben, hóban, szélben az után állt, de ez nem nagyon zavarta meg most sem zavarja, mert az autó még megvan. Most épp ÉN használom 2 éve. Csak én. Itt már új akku volt benne, mert szégyen ide-vagy oda (csak vicc) 11 évesen!!!! lemerült a gyári (ez nem vicc). Sokáig bírta.
2012 Ősz:
2 éve (elég későn) lett jogsim, és akkor elkezdtem használni. Eleinte örültem, hogy "van autóm" a BKV-t gyorsan elfelejtettem, mert hát pár-ezerrel drágább a tankolás a BKV bérletnél... és a többi. Aki autóbuzi tudja miről beszélek.
Az utóbbi hónapokban kicsit egyedibbé tettem az autót.
- kapott új hátsó kipufogó dobot Paragi 80 Kör kipufogót.
- kapott új (használt) alufelnit. 195 50 R15 Méretben.
- kapott matricabombákat és egyéb matricákat.
- sokszor igénytelenül, most végre igényesen megcsinálva a "B" oszlop fóliázása, szerintem szebb ha az ablakok között nincs színes kasztni.
Sajnos voltak igénytelen olcsó megoldások is. Homasita dísztrácsa, ráadásul festve, ragszallaggal ragasztva morcosítás és ablakkeret... hát na. Próbálkoztam, és tetszett, de rájöttem, hogy nem sokkal drágább hogy igényes legyen, épp ma raktunk fel a "B" oszlopra fóliát. Szép lett. A hónap elején került rá 4db szép felni is. (BBS STYLE)
De tervben van még ültetés is. Talán egy nagyobb kipuff és a felni folyamatos festése. Hol ilyen - hol olyan színekben. Még pár helyre igényesen fólia, talán egy-két extra mint a Klíma vagy Kp zár (ugyan is a HARMONY felszereltség az a full-fapad. Semmi nincs benne, csak elektromos fényszóróállítás és szervókormány, ja és egy vezető oldali légzsák)
KASZTNI:
Jó. Kinek tetszik, kinek nem. Egyedi. A színe pláne. Nekem bejön. Manapság egyre divatosabbak lesznek a hülye színek. Ez az. Divatos. Pont :) egyébként jól bírja, nem rohad, nem kopik, és a fekete lökhárító kész szerencse, semmi nem látszik rajta podig tolattam le már fát, díszeket, mindent. De semmi. Apám is koccant, és a másik autón volt sok kár, de ezen alig valami. Otthon megcsináltam. Szóval jól bírja a kiképzést. A fényszórók körül a gumi kiesik, erős ragasztóval vissza kell rakni, vagy kitépni és elfelejteni.
MOTOR:
1332 CCm. Nem egy atomerőmű, de pörgős kis gép. Nem kell félni előzéskor sem, nem maradunk le városban sem. városban kifejezetten pörgős, persze pörgetni kell 3-asban 4-esben nagyon gyorsan 100KM/H főlé mész, így városban érdemes figyelni. FÉK jó, Kuplung és a váltó puha, kedves darab. A kormány szervó is könnyed. Dícsérik sokan.
BELSŐ TÉR:
egyhangú szürke, de milyen legyen? Szerintem jobb mint a fekete, de a modellfrissítés utáni már fekete belsőt kapott. Puha a kárpit azoknak is akik vezetés helyett a műszerfalat szokták simogatni (ezt sosem fogom érteni, miért fontos) a kormány kopik, érdemes venni rá valami védőt. Az ülések 16 év után sem kopottak nagyon. Persze látszik, hogy nem új de nincs különbség. Hátul kevés a lábtér termetesebb felnőtteknek. 2 gyereknek bőven elég. a CSOMAGTARTÓ elég nagy. csak a bejárat lehet szűkös. De minden megoldható volt eddig. Van tetőcsomagtartónk is. Kafa :)
Egyelőre ennyi... de folyt köv... amint van valami itt illetve a blogon.
Az autó folyamatosan frissülő blogja:
http://pirostoyota.blogspot.hu
Köszi, hogy elolvastál!
RádiósJani
Hibalista
- Ugyan, mi? Ez egy Toyota... :) - - - 2013.08.09. - Közben túl léptük a 240.000 Km-t a tegnapi nap folyamán pedig - a 242.000 is megvolt hiba nélkül. let takaritva is, polirozni is akartam volna, de vagy a polirozó eszköz volt rossz, vagy Én. Vagy mind a 2. A mosó majd lepolírozza. Folyt köv... - - 2013.04.07. - 238.000 Km. (Nálam ~ 3500 Km. Október-November óta) - - Műszaki vizsga 237.500 Km-nél. Előző napon elvittem vizsga felkészítésre (lemosattam) de a mosó letörte a rendszámtáblát és a keretet is eltörte. A RAY CAR-hoz vittünk keretet és ingyen kicserélték. Gyorsak voltak (igaz az autónak sem volt baja) - Részletek itt: tovább - - Most, hogy elértük a 235.000 Km-t első féktárcsa + betét csere volt aktuális, melyet egy Budai szerelő Bácsi szépen ki is cserélt. Igaz drága volt, de hát mi nem az manapság? - - Harmadik "probléma" ami előjött az Akkumulátor volt. Szégyen szemre tologatni kellett, de ha arra gondolok hogy ekkora az autó 11 (igen) éves volt, akkor nincs miért szégyenkezni, ugye? - - Második a vezérműszíj csere volt 150.000 Km-nél. - - Elsőnek a kipufogó kezdett duruzsolni valamikor 8 éves kora környékén. Ezt egy kipufogós kezelte és azóta sincs vele probléma...
Ide hordtam szervizbe
TOYOTA M3 Kft ami aztán megszűnt és Ray Car lett. Tulajdonképpen nincs velük probléma, műszakizni járunk oda kétévenként. Probléma mentesen. Nincs ezentúl több tapasztalatom, mások meséltek negatívat.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Van egy srác aki autószerelő és maszekként is dolgozik. Olcsó, megbízható, jó. A Blogon olvasható (lesz) az elérhetősége... Értékelése... http://pirostoyota.blogspot.hu
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 9 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 245000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla 1988(?) | Következő autója? | Corolla Verso |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |