Szerelem első látásra
Szöveges ítélet
Annak idején, amikor kilátogattam a Fővárosi Autópiacra, mindössze csak annyi alap koncepcióm volt, hogy egy 2000 előtt gyártott, fél milliónál nem drágább japán gyártmányú (lehetőleg Toyota, Honda Mazda) kocsit szeretnék. Már több óra hosszát eltöltöttem nézelődéssel, de mivel egyik kocsi sem győzött meg úgy igazán, így a kijárat felé vettem az irányt. Már a főbejárat felé tartottam, amikor az egyik sarkon befordulva megpillantottam ezt a gyönyörű tűzpiros masinát, nyitott motorháztetővel, patika tiszta motorral. Az utastere szintén ragyogóan tiszta és kopásmentes volt, ránézésre meg nem mondtam volna, hogy már akkor 16 éves volt, 10 évet sem néztem volna ki belőle, már csak a benne lévő 205.000 kilométer miatt sem. Egyből el is döntöttem, hogy nekem Ő kell! Miután megvettem, kellett azért egy kis idő, mire összeszoktam vele, a legnehezebb talán az volt, hogy megszokjam, hogy nincsen benne szervó, ami nélkül azért egy fokkal nehezebb parkolni pláne egy ilyen hosszú kocsival, illetve nyáron a klíma is igen-igen elkelt volna bele, de idővel mindent megszoktam. Ezt ellensúlyozva azonban gyönyörűen működött a motorja, rettentően szép hangja volt, és az 1.3-as motor ellenére meglepően jól ment. Váltani is igazi élvezet volt vele, nem akadt, nem lötyögött, és a kuplung is pont jó helyen fogott. Egyszóval motorilag és mechanikusan egyszerűen tökéletes volt, 5 év alatt soha semmi baj nem volt vele, a megbízhatóságáról méltán híres japán autógyártás igazi elnyűhetetlen műremeke. A kialakítását tekintve is kész főnyeremény volt, 3 ember kényelmesen elfért hátul, a 190 centis magasságom mellett muszáj volt teljesen hátra tolnom a vezetői ülést, de még így is lazán volt hely a mögöttem ülő lábának is. A csomagtere kívülről nézve kevésbé, de a csomagtartót felnyitva annál jobban látszik, hogy hatalmas, szinte bármi elfért benne, ami egy kombi kocsiba is befér. De mint minden kocsinak, sajna ennek is megvolt a maga Achilles-sarka, ennek történetesen az, hogy ez a fajta ferdehátú Liftback Corolla igen-igen ritka idehaza, és azokat is folyamatosan vásárolják fel, és viszik ki Afrikába, mert ott ez a típus nagyon gyakori és kelendő árucikk. Ebből kifolyólag nagyon ritkák és drágák a hozzávaló karosszéria elemek, különösen a hátsó részéhez, pl. a csomagtartóajtó, és a hozzá tartozó lámpák és prizmák, mert elsősorban ebben különbözik a Liftback-es Corolla a sima Corollától... A kocsit végül 5 évnyi hű szolgálat után, fájó szívvel adtam el, és milyen meglepő, erre is egyből egy afrikai arc csapott le, aki azon melegében vitte is ki Nigériába... :)
Hibalista
- A forgó és kopó alkatrészek cseréjén kívül ami ténylegesen el is romlott benne az az ablakemelő, beszereléssel együtt 30.000 forintba került a cseréje. Egy nagyon öreg riasztóberendezés volt benne, ami egyszer csak észrevétlenül benyögte az unalmast (valószínűleg zárlatos lett), és mókás dolgokat művelt az elektronikával: első körben egyszerre kinyírta mindkét hátsó hagyományos féklámpa izzót (izzócsere után újra működtek), és a középső elektromos féklámpát is, ami elvileg teljesen más rendszerre volt kötve. Ezután folytatta a centrálzár kiiktatásával, majd végül az akkumulátort is betalálta, amit sikerült nem egészen fél nap leforgása alatt teljesen lemerítenie. Vettem egy új riasztót bele 10.000-ért, 5.000-ért beszerelték nekem, és máris újra tökéletesen működött minden. -
Ide hordtam szervizbe
A pár utcával arrébb lévő autószerelő ismerősömhöz hordtam, szerencsére nem sokat látott. :) Jó áron dolgozott, jó minőségben, és viszonylag elég gyorsan, bár ez betudható annak is, hogy nem volt semmi olyan meghibásodása, aminek időigényes lett volna a szerelése.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 205000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda Civic 1,4i S (2001) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |