Igazi GT, akár hétköznapokra is
Szöveges ítélet
Egy igazi GT, nem csak hétvégi autó formájában.
Erősebb, de itt nem áll meg minden. Érezhető a futóműben, fékben, és a beltérben is.
Hétköznapi autónak használom. Nem egy felső kategóriás szedán, de egy végtelenül megbízható olcsón üzemben tartható igás ló, aki ha kell még mosolyt is csal az arcomra.
186 centi magas létemre, kicsit szűknek mondanám, hátul még az alacsonyabb embereknek is kicsi a fejtér. Mechanikailag igénytelen. Csak a kopó dolgok, azok is feltűnően ritkán. Ha az ember törődik vele, nyugodt szívvel indul neki több ezer km-es túráknak.
C oszloptól hátrafele belülről rohad kifele. Alváz és üregvédelemre emiatt figyelni kell a lakat és fény után.
Van benne 4 el. ablak, klíma, központi, el. tető, szervó, el.tükör, ülésfűtés, plüss, bőr... Ezen felül A belső ergonómiailag gyönyörű, az anyaghasználat is kiváló. A plüssös ajtókárpitok színe kicsit kopik sajnos. Ülések tartanak (gerinctámasz, ülésmagasság, oldaltámasz állítás), a műszerek jó helyen vannak és tájékoztatnak szinte mindenről (olajnyomás, töltés).
Fogyasztása a 8 ezerig forgó motor és a rövid 6-os váltó ellenére sem vészes. 15-ös 195-ös kerekekkel országúton volt már 6,1 is. Vegyesbe megáll 7,5-ből. Budapesten klímával 8,5-9.
A futómű meglepően pontos, a motor 4500 alatt egy sima 1.6-os, felette meglepően dinamikus. Fék pont elég.
Csomagtartó alapvetően nagy, de az ülőlap felhajtásával és a háttámlák lehajtásával síkban bővíthető hatalmasra.
Körbe üveges az egész autó, így nem nyomasztó, világos és a parkolással sincs gond.
Egy végtelenül szerethető és megbízható autó, dögös csomagolásban. Ha kell, csendes utazó, ha kell szépen muzsikáló élményautó.
Nagyon nagyon sok pénzt beleöltem (már építés és szépítés miatt) és igazi kocka fanatikus lettem. A fenti ítéletet megpróbáltam elfogulatlanul leírni.
Ha valaki egy nem Gt-i változatot venne, az is tökéletesen jó választás. Kasznira figyelni kell, de a többi üzembentartási költség igencsak kedvező, ha az ember rendszeresen odafigyel rá és cseréli a kötelezőket.
Pár évig még biztosan megtartom.
Hibalista
- Csak a kopó alkatrészek, de azok is feltűnően ritkán. -
Ide hordtam szervizbe
Sehova!Magam Csinosítom, építem, javítom.Meg kell tanulni, gumizni, CO-val hegeszteni, fényezni is...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 196000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corolla E8 Liftback | Következő autója? | Camry, vagy Lexus LS400 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |