Alomauto bordoban
Szöveges ítélet
Regi tortenet ez mar, de tartozom annyival az autonak hogy megirom milyen jo volt. Na meg talan valaki meg belebotlik egy nem agyonhajtott peldanyba es tudni szeretne milyen is lehet. Mo-on is lattam egy-ket hasonlot, ha nem is tul sokat. De a tortenet egy amerikai peldanyrol szol.
Egy Trabi es egy 1500-as Honda Civic eloelet utan let ez az autom meg 1992-ben. 8 eves volt, de meg mindig nagyon jol nezett ki. Melybordo szin, ketajtos sport(os) kupe, felnyithato lampak elol, soros 6 hengeres 2.8-as DOHC motor, etc…. mi kell meg a boldogsaghoz? Az akkori felesegem komoly koncurenciat latott benne. A kinezet mellett azert is vettem meg mert az akkori hasznalt auto javaslatok szerint nagyon megbizhato volt. Hat nem is csalodtam. Mar 128,000 km volt benne, amit egy kicsit sokalottam, de mint kiderult , ez semmi egy jo Toyotanak. Valamilyen gyari, kicsit feltupirozott valtozat (P- mint performance, a masik L valtozat- luxus?) volt, (egy exhaust manifold-kipufogo tomites (?) vetelenel derult ki) 175 LE-vel. Belul melybordo kagylo borulesek allithato derek- es oldaltamasszal, minden elektromos, meg kis kabeles lampacska is volt a kozepkonzolban. Az akkori idokben nagyon jo kinezetu muszerfal. A kocsi 5 sebesseges kezi valtos volt. Minden mukodott rajta, ami ennyi km-nel lenyugozo. Nagyon jol ment, bar a 175 lo nem volt tul sok a relative nehez kasztnihoz. Igen , ebben meg volt anyag. Gyunyoru konnyufem (alu?) felniken 225-os gumik voltak, azt hiszem csak 14 colosak. Egy masik fo atrakcio a limited-slip (LSD) hatso diffi volt. Anyam, amikor a kanyarban ratapostal a gazra ez ugy lo”tt ki belole, mintha sinen menne.. Nem volt porges, ugralas mint a jelenlegi BMW-men. Nemhiaba, egy igazi LS diffi nem potolhato elektronikus ku”tyukkel, de az egy masik tema. Havas, csuszos utan azert ovatosnak kellett lenni, mert a motor elol volt, a meghajtas meg hatul. De ez Arizonaban nem volt gond.
8 evig hasznaltam es 220,000 km volt benne mikor eladtam. A borulesek kicsit kezdtek repedezni, a fenyezes lemattult es a motornak is kellett volna egy generalozas, ha meg akartam volna tartani. A kocsi akkori erteke ezt mar nem tette realissa, meg sajnos idom sem volt magam dolgozni rajta. Igy aztan nehez szivvel eladtam. Akkor meg azt hittem, hogy ennel mar csak jobb autok vannak (ugye ez 16 eves volt), de kesobb rajottem a szomoru valosagra….
A oninditokat 2-3 evente megette, ezt bontobol olcson vett, felujitottal cserelgettem. Egyszer bedugult az egyik elektromos befecskendezo, az osszeset atmosattam , mintha ujakat vettem volna. A szelepfedel tomites elengedett, ki lett cserelve. Hat ennyi 8 ev alatt. Ezen kivul csak olaj, szuro, gumi csere.
Volt mar azota par autom, jok is es megbizhatoak is, de egyikre sem emlekszem ilyen meleg szivvel. Ja, talan a 1997-es Toyota 4Runner-remre, de az egy masik tortenet...
Hibalista
- onindito x2, csere felujitottal
- szelepfedel tomites, csere
- benzinbefecskendezo dugulas, kimosatva
- kipufogo tomites
Ide hordtam szervizbe
Sajat magam
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Toyota szakszerviz- nagyon draga
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Civic 1982 | Következő autója? | Nissan Maxima |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |