A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1999-2005)

Celica 1.8 VVTi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legjobb kezdőautó autó örülteknek

Szöveges ítélet

Kezdjük azzal, hogy miért pont Celica?

Születésnapomra szerettem volna meglepni magamat valami különlegességgel. Adódott volt a lehetőség, hogy ismerőstől megvegyem az autót, melyet már korábban is vezethettem és ismertem a teljes előéletét.
A rengeteg kilométer mellé járt balesetmentes karosszéria, összes gyári kulcs, szervizkönyv és a kézikönyv.

Kezdjük a negatívumokkal.

A korai 1ZZ-FE motorok típusbetegsége a magas olajfogyasztás, mely a katalizátort mindenképp tönkre tette, elhúzott után töltögetés esetén az egész motor mehet a levesbe. Ha olajhiányban szenved, akkor a hajtókarcsapágyak bánják. A csere nem lesz olcsó, ugyanis a főtengely felületkezelt, így csapágyhiba esetén a Toyotát is fel kell keresni egy új főtengely végett, ahol vastagon fog a toll.
Így érdemes az olajfogyasztást mihamarabb kezelni. Korai stádiumban elég hozzá egy 3 mm-es fúró, egy gyűrűszett, egy jó gépműhelyes ismerős, aki elbír egy hengerfej síkólásával és egy szabad hétvége no meg egy garázs.
További gyenge pontja a két első fék. 255 mm-es hűtött tárcsa, és egy Yarisénál picit nagyobb fékbetét.
Városban elegendő, autópályán vészféket ajánlott követési távolságon belül megkezdeni. Lehet bíbelődni sportbetétekkel, de ez kidobott pénz.
A legjobb megoldás egy 2004-2007-ig gyártott T25-ös Avensis féknyeregének beépítése.
295-ös tárcsák és közel 2,5 akkora betétek járnak hozzá.
A rugózatlan tömeg növekedése csak szélsőséges körülmények közt érezhető, cserébe a fékhatás drámaian növekszik.

Na most a pozitívumok és a tapasztalatok.

143 lóerő első hallásra nem sok, de az autó tömege is csak 1100 kg, így több mint elegendő.
Gyári állapotában nem egy lámpától lámpáig alázógép, de ez könnyen orvosolható egy könnyebb lendkerékkel.
Azzal már alacsony fordulatszám tartományban is élénkebb lesz és nagyon pörgős. A 0-100-ból így közel 1 másodperc lefaragható.
A kipufogó rendszerben is vannak tartalékok, pl. egy TRD hátsó dob, kb. 10 lóerőt hoz közepes fordulattartományon. A végére legfeljebb csak 3-4 lóerő jut, a gyártó által ígért 14-ből.
Érdemes még beletenni egy sport légszűrő betétet, ami jobb gázreakciót biztosít. (A cold air intake-től, csak hangosabb lesz.)
Önmagában ennyit érdemes rajta fejleszteni, ugyanis az 1ZZ inkább fogyasztásra, mintsem teljesítményre optimalizált motor.
Ezen upgradekkel jó pár alap sorhatos BMW-t meg chippelt PD-TDI-t lehet megfogni lámpától lámpáig.
Nekem a kipufogó és szívórendszer tuning még hátravan.
Aki többre vágyik vegyen 2ZZ-vel (192 lovas motor) szerelt Celicát vagy Corollát és kerítsen bele egy TTE kompresszort, vagy ugyan ennyiből vegyen egy 350Z-t. :)

A futómű elöl macpherson, hátul kettős keresztlengőkaros.
Ehhez hozzájön az autó alacsony önsúlya.
Ezek minden kétséget kizáróan az autó legelőnyösebb pontjai.
Minden kanyar egy élvezet, ugyanis nem kell levenni a lábat a gázról.
Elképesztően stabil, tartja szépen az ívet, és az a tapadás... :)
Kanyarban jóformán egyik modern, túl méretes és felülmotorizált autó sem fogja meg. A rájuk ható, nagyobb centrifugális erő miatt szépen tűnnek el a visszapillantóban, akármilyen hajtás vagy futómű van alattuk.
Fontos megjegyezni, hogy jó minőségű, puha keverékű gumit kell a kerekeire szerelni.
Silány gumival a jó futómű mit sem ér.
Egy toronymerevítő beszerelésével direktebb kormányzás és jobb úttartás érhető el. Elég ehhez egy olcsó, állítható merevítő.
A gyári japán/amerikai példányokra szerelt, kis hátsó szárnnyal érezhetően javul a hátsó kerék tapadása kanyarban, 60 km/h felett.
Az európai bumeráng még dísznek is rossz vicc, a büfépultokat megszégyenítő méretű TRD menő volt a 2000-es években, mára inkább ciki, de legalább hasznos. No de nem annyira mint a kicsi.

Belül hozza a tipikus 2000-es évek japán autók hangulatát.
A gyári kagyló kényelmes, csak nem nagyon hosszú távra.
A hátsó ülésre két csaj bőven elfér, és még az üdítőjüket is el tudják helyezni maguk mellett.
Felnőtt férfi számára viszont büntetés.
A csomagtér bőven elegendő, szállításról nem tudok nyilatkozni, ugyanis ez nekem nem szempont ennél az autónál.

A karosszériája mind a mai napig megállja a helyét.
Ha nem volt törve, akkor nem is rohad.
Az enyém 16 éves és egy pötty rozsda sincs rajta.
Emellett nem tűnik ódivatúnak és az emberek utánafordulnak.
Cserébe a szomszédok utálnak, de azok legalább nagyon.
Sajnos még mind a mai napig nagy az irigység iránta az emberekben.
A rosszindulatú, lebecsmérlő megjegyzések szinte mindennaposak, ami kivetül a közlekedésre is.
Mindenki versenyezni próbál vele, kivéve azok akiknek effektíve esélye van ellene, vagy könnyű szerrel lealázza.
Az elején még vicces volt, de mostanra már inkább szánalmas, hogy balesetveszélyes helyzetekbe keverik magukat az emberek, hogy "megmutassák" a bunkó "sportautósnak" a céges dízellel vagy a leharcolt prémiummal és népautóval.
Néha egy egy durva péntek estén, megpróbálkozik egy két komolyan épített dízel.
Ezeket érdemes elengedni, mert ez az autó nem az egyenesről szól.

Imádom és már el sem adom. Szerencsére a magas kilométer miatt ez nem is lenne lehetséges.
Az autó, ha rendben van tartva, hozza a Toyota megbízhatóságát.
A motor olajfogyasztására érdemes rákérdezni vétel előtt, valamint árulkodó nyomok után kutakodni. Pl. üres olajosflakonok, melléfolyt olaj a motorburkolaton, stb stb.
Sok példánynál a Toyota garanciában cserélte a motort, erről papírnak is kell lennie, ha nincs, akkor a nívópálca és a betöltősapka nyújthat támpontot.
Ha minden rendben van és van benne jó minőségű 5W-s olaj, megfelelő hűtővíz,és hajtás előtt be van melegítve, akkor nagyon tartós, megbízható a motor.
A kopó alkatrészek nem drágák, nagyjából egy E12-es Corolla költségeivel kell számolni.
Akinek elég a gyári állapot, annak lesz egy megbízható,olcsón fenntartható, gyönyörű autója.
Aki épeszű keretek közt fejleszteni szeretné sem költi rá a gatyáját.
Kivéve ha a TRD bodykit a becsípődése, mint nekem...


Updatek következnek.

Hibalista

- Katalizátor a korábbi olajfogyasztás végett - 284 ezernél a gyári gyújtótrafókból 2 elköszönt, csere 4 új Marellire - Féknyereg tömítés elől, berohadt fékdugattyúk hátul - Lengéscsillapító porvédők és ütközők - Stabilizátor rudak elől, hátul - Kiégett izzók és kopott fékbetétek

Ide hordtam szervizbe

Egy híres Toyota szakszerviz. Rendes és korrekt srácok, csak a munka minősége hagyott sok kivetnivalót maga után. Kijavították, így nem haragszom rájuk, de a bizalom megingott. A clubban lévő jó viszony miatt nem nevezem meg őket.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Jani és fia, a maszek szerelők. Hozzájuk viszem, ha olyan munka van, amihez csápos emelő szükséges. A legtöbb munka a garázsban is elvégezhető.Könnyen szerelhető, jól felépített autó.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 284323
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1999

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)