A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1993-1999)

Celica 2.0 GT ST202 

Az ítélet értékelése
5,0(6 db)

Végre japán!

Szöveges ítélet

2014.10.20.

Az autót 2013.10.05-én vettem, úgy érzem egy év és 26 ezer levezetett kilométer után már lehet viszonylag releváns ítéletet írni. :)
Egy 1993-as Renault Clio 1.9 szívóDéből ültem át, ég és föld, de szerencsére elég sokféle típust kipróbáltam már, így megpróbálok objektív maradni, bár ez elég nehéz, tekintve, hogy mindig is szerettem volna egy pörgős régivágású japán autót.

Mivel munkábajáráshoz elengedhetetlen számomra az autó (~1800km/hó), így ki kellett szállnom az öreg franciából, bár gázolajból 5 litert kért, a havi alkatrészpótlás/csere további ezreseket vett el a kasszából. Legyen hát japán, lehetőleg ott is gyártva. 6gen Civiceket nézegettem a sedanból 1.5 VTEC-kel. Ezekből a szépek akkor 6-700e HUF környékén kacsingattak felém, amikor egy ismerősömnek eladóvá vált a Celica-ja. Kipróbáltam, beleszerettem :) Leginkább a keret nélküli ablak, a (számomra) tetszetős beltér, a lehengerlő segg és a szinte makulátlan állapot (már amennyire lehet egy 18 éves autó) fogott meg. 197 000 km volt benne akkor óra szerint, amit vagy elhiszek, vagy nem: 2001-ben került Magyarországra az autó, de itthon is már én vagyok a 7. tulaja.

Előtte egyáltalán nem gondolkoztam ebben a típusban és nem is mertem volna belevágni, ha nem ismerőstől vettem volna, persze a nagyon baráti 800e ft-os vételár is megkönnyítette a döntésem, ez még most is piaci ár alattinak tenkinthető, egyáltalán, ha az ember talál ezzel a motorral ilyen állapotban egy példányt.

Forma:
Nem részletezném, mindenkinek a saját ízlését kell, hogy kielégítse az autója, kinek Lada, kinek BMW. Az enyém GT verzió, így gyárilag picike kis szárnya volt valamikor, én már egy gyári GT-Four szárnnyal vettem, ez adja ki szerintem igazán a sziluettet. Hosszú orr, coupé forma, szerintem szép. :) Az elejét azért illethetik kritikák, nekem már sikerült kibékülni vele.

Motor:
2 liter, 175 lóerő. Itt mintha megvalósulni látszana a régi álom. Na most, hát nem teljesen. Egy Civic VTI-hez, vagy Impreza STI-hez viszonyítva nekem túlságosan is kulturáltnak tűnik, az az igazi nyers hátbavágás hiányzik belőle, úgy, hogy közben meg megy. Csak az éppenséggel a kilométerórát vagy a többi autót nézve tűnik fel igazán. Közútra egyébként teljesen elég, ha az ember állatkodni szeretne, azt is lehet, ha szépen csendben leutazni 200km-t, azt is, bár ebben zavaró tényező lehet a 130-140 körül megnövekvő szélzaj (keret nélküli ablak ugye), engem ez mondjuk nem érdekel. :) Városba nem igazán való a "kicsike", egyrészt akkora, mint egy kombi, másrészt a hosszúváltó+"japánalulnemmegy" nem egy győztes kombó. Országúton érzi magát a legjobban. Nyomatékszegénynek egyébként nem mondanám a 184 Nm-t, ha jól tudom az E36 kétezres sorhatosában alig van több (~10-20 Nm), csak ezt pörgetni kell, 2ezer környékén teljesen halott, 3-tól már jól megy használható, 5-től azért van fejtépés. Délutáni autó ugye: 5-től 7-ig megy :) Összességében nem panaszkodhatok rá, mert teljesen elég, szépen jár és a hangja is gyönyörű (széria minden, kipufogó is).

Futómű, fék:
Az autón akkora fék van, hogy 16"-os keréktől kisebbet nem tudok feltenni, pedig ennek a gyári mérete 15" elvileg. Téli szettet tavaly novemberben vettem rá, az eladó srác jegyezte meg, hogy neki nagyon hasonlít arra a fékre, ami az ő újabb Celicáján volt (T23, 192 ló). Egy kicsit alacsonyabb is az enyém, mint a többi ebben a szériában, arra gyanakszom, hogy az újabbnak a futóműve kerülhetett vmelyik előző gazda keze munkája nyomán az autóra. Hogy ennek köszönhető-e vagy sem, de nem nagyon lehet az autót kihozni a sodrából, szerintem nagyobb menést is elbírna ez a futómű. Fék is bármikor bárhol megállít rövid időn belül, ehhez persze a jó gumi nem elhanyagolható. A vásárolt gyári T23 felnigarnitúra üzemel most nyáriként, télre vettem gyári Toyota acélfelniket, gumiméret télre-nyárra 205/55/R16. 17"-es felnivel vettem az autót, sz*r nyárigumikkal, azoktól megváltam, jobban preferálom a gyári vonalat. Szerpentines "kikapcsolódásra" is megfelel, a kormány pontos, és nem is túl puha a szervója, nekem ez ebben a formában nagyon tetszik. Futóműalkatrészek bírják egyetlen hang nélkül, egyedül toronycsapágyat cseréltünk, de ezt betudom a magyar utaknak.

Kényelem, belső:
A belső kialakítás nagyon tetszik, vezető felé forduló középkonzol, a kor színvonalán (japán autóban gondolkozzunk még mindig) igényes és nem unalmas belső. Bőrutánzat a műszerfal tetején végig, de jobban is mutat, és puhább is, mint a műanyag. Bár számomra nem ezek a legfontosabbak egy autóban, azért ránézni jobb, mint vmi fényesre kopott műanyagra. Ajtókárpit szintén ilyen. Ülések egyáltalán nincsenek kiülve, viszont nekem a Clio után hosszabb távon ezek kényelmetlenek. Oldaltartása viszont jó. A bőrkormány 19 éves létére jó állapotú, meg úgy az egész belső is, folyamatosan 5-6 évvel fiatalabbnak gondolják a kocsit az emberek, én ezt bóknak veszem. Hátul ülők szoktak panaszkodni a kicsi fejtérre, amit teljességgel megértek a coupéság miatt, csomagtér viszont sportos autó létére szerintem hatalmas, ráadásul a hátsó üveggel együtt nyílik a csomagtérajtó, így jól is pakolható. Felszereltség: elektromos ablak, elektromos tükör, szervo, klíma, távirányítós központizár, maximum a tükrök lehetnének még fűthetőek, azt nem bánnám.

Fogyasztás, fenntartás:
8 liter. Ez a nagy átlaga 26e km-nek. El lehet hinni, meg nem is, mindenki döntse el saját maga, az én számológépem ezt mutatja. Mindig teletankolok, majd abból a 48-52 liter benzinből megyek 580-650 km-t. Mikor mennyit. Volt már 7 liter is egy tankra vetítve, meg volt 9.2 is. Talán az volt eddig a legtöbb, általában 7,8 és 8,3 között mozog. Ez körülbelül 70% országút, 30% város. A relatíve hosszú váltó is közreműködik ezekben a baráti számokban, 120-nál forog 3000-et 5.-ben. Sajnálni viszont nem szoktam, nem azért vettem ilyen autót, belenézeget sűrűn a 7000-es fordulatszámtartományba, bár országúton a 110-120-at szoktam tartani. Persze ha folyamatosan állatkodna vele az ember, akkor biztos vagyok benne, hogy 12-14 litert is beszippantana, de nem vagyok olyan elvetemült. Pályán 140-150 (~3700rpm) között 8,7 környéke szokott lenni, de ott ritkán megyek. Baja nem nagyon volt még, termosztát illetve toronycsapágy-csere a kötelező dolgokon kívül (olaj, vezérműszíj, gyertya). Olaj 5w40 Eneos, 15 ezrenként cserélem, utántölteni egy cseppet sem kellett még lassan a harmadik cseréhez közeledve. Az alkatrészek viszont nem a legolcsóbbak, szerencsére ritkán kell hozzányúlni.

Összességében jó vétel volt, nem bántam meg, én szeretem nagyon. :)

***

UPDATE
2015.04.10

Eltelt egy újabb félév. Időközben egy pár időszakos szerviz el lett végezve rajta. Az egész történet onnan indult, hogy egyik munkából haza vezető utamon egyszer csak elkezdett remegni az egész autó és a motornak fura csattogó hangja lett. Hajtókarcsapágyra gyanakodtam először, viszont a hang konstans volt, fordulatszámtól független, így ez hamar ki is lett zárva. Másnap szerelőbarátommal ránéztünk, kiderült, hogy a 4 db motortartó bak közül az egyik elengedte magát. Tulajdonképpen a 3 csavarból kettő beletört, egy pedig eltűnt, így lebakkant a motor. Mivel hely az nincs, hogy bármit is tegyen a hétköznapi ember, ki kellett vennünk a motort. Az érzés, amikor egy pár száz forintos dolog szopat meg: felbecsülhetetlen. :) Na de sebaj, motor ki, úgyis csereérett volt a kuplung már, azt is kicseréltük. Illetve a rotort, kipufogósortömítést, kapott egy bontott klímakompresszort (időközben kiderült, hogy nem működött, azóta feltöltve még nem lett, ez remélem jó lesz), és az összes folyadék (motor, váltó, hűtő) is le lett cserélve, a hűtő teljesen kimosva, a hátsó szilent a jobb első lengőkarban, alvázvédelem. Alles zusammen 84 ezer jó magyar forint. Kuplungot Exedy-t szerettem volna, Magyarországon nem lehet kapni (Jakoparts lett); kézifékkötél is cserés lenne lassacskán, azt sem; gyújtáselosztófedelet szintén nem (csoda, hogy rotor volt). A kuplung még gyári volt az autóban, meg is volt égve már rendesen. Ami szintén meglepett, hogy minden egyes alkatrészen rajta van a gyári Toyota felirat, még a végén kezdem elhinni, hogy sosem volt törve. :) Egyébként rohadni sehol sem rohad, kis utána olvasás után: ezeket a Celicákat mind Japánban gyártották és galvanizált a karosszériájuk, amennyiben nem voltak törve, nem rohadnak.
Eme kis közjáték után elment az autó műszakizni, gond nélkül átment. Ezen kívül semmi probléma nem akadt, én ezeket is betudom időszakos dolognak, nem mai csirke már. Ja, kiégett még egy izzó is. :) Az októberi bejegyzés óta körülbelül 12 ezer km került bele.

Elkezdtem írni a fogyasztást, hogy pontosabb képet kapjak és ne csak a memóriámra kelljen hivatkozni. November 26.-a óta vezetem excelben, 8,8 az átlag. Ebben ugye benne a tél, illetve teljesen áttértem az autópályahasználatra (ahol lehet), hetente Miskolc-Debrecen oda-vissza, 140 körül. Szerintem abszolut nem vészes és ez minden bizonnyal a jó idő beálltával picit csökkenni is fog.

Továbbra is elégedett vagyok vele, fog kapni most még új fékbetéteket, aztán jöhet a Faluvégi Farolás április 25.-én. :)

Hibalista

- - Termosztát - 4000 Ft - - Toronycsapágy - 23 000 Ft / pár - - Klímakompresszor (bontott) - 20 000 Ft - - Lengőkarszilent - 4 000 Ft - - Kuplung, alvázvédelem, folyadékok, rotor - 84 000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő - korrekt, gyors, ügyes.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 197000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Clio 1.9D Következő autója? Civic / Accord
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1993

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)