A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1993-1999)

Celica 1.8 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Rizsrakéta

Szöveges ítélet

Huszas eveim elejen autovasarlasra adtam a fejem. Mondanom sem kell hogy kizarolag japan vas johetett szoba. A keret max 1M forint volt az alabbi szempontokkal: japan megbizhatosag (egyik pillanatrol a masikra tonkremeno alkatreszekre nem szeretek kolteni), „relativ” alacsony uzemanyag fogyasztas, kedvezo fenntarthatosag (20 eves budapesti fiatalnak biztositast, uzemanyagot, teljesitmenyadot fizetni sajat finanszirozasbol nem egyszeru) 3 ajtos coupe valtozat (meg nincs csaladom).

Jeloltek voltak a teljesseg igenye nelkul: Nissan 200SX (S13), Mazda MX-6, Honda Prelude 4 gen, Toyota Celica 5 gen (1.6), Toyota Celica 6 gen (1.8 st200 esetleg 2.0 st205). Vegul kereklampas Celica lett belole. De ne szaladjunk ennyire elore.

A fent emlitett tipusokbol csak a Mazda MX-6 ot nem neztem meg. (illetve az egyik legjobb baratommal voltunk ketten autot vadaszni) Az itthoni hasznaltauto helyzet egy kicsit elkeserito volt…nem kicsit, nagyon… 3 donor autobol osszetakolt vasak, gazdasagi totalkaros autok, rendezetlen papirok, 120 helyen rohado karosszeriak… persze szervizkonyve egyik autonak sem volt (annak sem volt amilyek megvettuk, de azota amiota megvan en lelkiismeretesen minden szamlat, blokkot elteszek rola). Ahogy ez lenni szokott az utolsonak kiszemelt autot hoztuk el vegul…

Az auto egy videki kereskedesben allt. A tulaj neven volt rendezett papirokkal bizomanyos autokent leadva, magyarorszagi auto, torzskonyvvel. A kereskedo srac a kocsirol nem sok mindent tudott, de rendes tagnak tunt, es ismerte a tulajt. Meglepetesszeruen allitottunk be egyik szerda delutan (rutinosan nem szoltunk elotte hogy jovunk) es az auto hideg motorral poccre indult. Bar ez mar a sokadik auto volt amit megneztunk, cimboram kezdeti lelkesedese idaig kitartott: lelkesen vettette be magat az auto ala, rosdat keresve :) en addig az illeszteseket csekkoltam vegig a karosszerian. Meglepetesunkre rozsdanak sehol sem volt nyoma, valamint egy elemet talaltunk ujra fenyezve. (parkoloban meghuztak a jobb hatso sarvedot…) Vegig a karosszerian a gyari ablakuvegek, lampaburak, foliak felragasztva. Nagyon torve nem lehetett. Johetett a motorter. Felnyitas utan ilyen koszos motorteret meg eletemben nem lattam. Talan azert mert honapokat allt az auto. Jo hir viszont hogy olajos egyaltalan nem volt. Velemenyem szerint inkabb legyen poros mint olajos. Gyari legszurodoboz, es a gyari kipufogo dob volt meg mindig az auton (15 ev utan). Sokan kisertesbe eshetnek, egy direktszurovel es sportdobbal iszonyatos hangja lesz a megjelenese mellett, de attol a +2LE-tol nem fog jobban menni. Szerintem. Melegitettunk egy 5 percet es mentunk egy probakort. Persze en vezettem, es bevallom nem kimeltem. Ugy ment, hogy masnap delutan elhoztuk az autot…

Elso korben a szerelo haverom muhelyebe vezetett az utam teljes atvizsgalasra. Egyik delelott letettem nala az autot hogy rendszamtablatol – rendszamtablaig nezze at. Mikor delutan mentem erte kivancsian vartam milyen hibakat dob ki… Nem hittem a fulemnek. Semmilyen alkatreszt nem kellett kicserelnunk… Futomu, felfuggesztes rendben, lengescsillapitok rendben, a motorral-valtoval minden ok, fektarcsakra raferne majd egy csere, de meg a betetek is birjak siman… Meg az ekszijak sem voltak lazak. Azert a futomuvesnel a futomu be lett allitva, illetve a lampak es a gyujtas.

1 hettel kesobb vittem a nagyszervizhez az alkatreszeket: motorolaj, fekolaj, hajtomuolaj, fagyallo hutofolyadek, ioncserelt lagyviz, levegoszuro, olajszuro, uzemanyagszuro, gyertyak, ablaktorlolapatok, ablakmoso. Koppanasig tele tankoltam, ereztem hogy ennyi penz utan nem hagyhat cserben. Nem is tevedtem! A rizsraketa ujult erore kapott.

2 hettel kesobb egy komolyabb vedelmi rendszer kerult az autoba, valamint UV gravirozas az uvegeken es a karosszeria acel elemein.

A kovetkezo meglepetes akkor ert amikor legkozelebb tankoltam tele. Vegyes hasznalatban 730 km megtetele utan 48,79 litert tankoltam… Azt hiszem a fogyasztasra nem lehet panasz.

Ra 2 hetre lefoliaztam az ablakokat (fekete auto leven szivja az augusztusi meleget). Hatra fekete Skyfol foliat valasztottam (fenyateresztes 20%, hokinntartas ~50%), elore non-reflektiv, neutralis Skyfol folia kerult (fenyateresztes 70%, hokinntartas ~70%). Erezheto lett a homerseklet valtozas az utasterben, es teljesen megfel a folia a jelenlegi torvenyi eloirasoknak.

Ra 3 hetre megerkezett a negy fektarcsa az autohoz japanbol. Itthon beszereztem hozza a nyolc fekbetetet. Igy a fekek is felujitasra kerultek.

A tel bekoszontevel acelfelni + teligumi parositast kellett keresnem az autora. Mivel gyari Celica acelfelniket talalni tu a szenakazalban tipikus peldaja, ezert egy kis segitseg azoknak akik hasonlo hocipoben jarnak mint akkor en: a Toyota szerint a gyari abroncsok valtomeretei: 195/65R14 89H illetve 205/55R15 87V. Mivel ezek a meretek nagyon ritkak itthon, ezert 205/50R16 – ot ajanljak sokan. (ami sajnos szinten vagy ritka, vagy iszonyatosan draga) A 205/55R16 viszont megfizetheto, nagy a valasztek es felmegy az autora. Lemezfelnibol a 2003 utan gyartott Avensis teljesen megfelel (6x16, 5x100, 54,1 mm).

***************************************************************************

Na de akkor a lenyeg, mint minden autonak ennek is vannak pozitivumai es negativumai is. Van nala erosebb, szebb, gyorsabb auto, megbizhatatlanabb es dragabb is! Lassuk:

Pozitivumok:
+ gyonyoru formaju coupe (legalabbis szerintem, bar ez szubjektiv),
+ remek ar/ertek arany,
+ rendkivul megbizhato motor,
+ kivallo uttartas, menetdinamika, futomu,
+ marha pontos, precizen kapcsolhato valto, rovid fokozatokkal,
+ kenyelmes, biztosan tarto ulesek elol, (hatul meg nem ultem, de nem is fogok),
+ 3000 rpm folott szepen huz es gyonyoru hangja van az 1.8-asnak is,
+ vegyes hasznalatban 7-8 literes atlagfogyasztas,
+ elol fejedelmi a helykinalat, en 196 cm magas vagyok, megis elferek persze koppanasig hatratolt vezetoulessel,
+ csomagtarto meglepoen nagy egy coupe-hoz kepest, nyugodtan lehet bele pakolni,
+ vezetesi elmeny…

Negativumok:
- a futomu nagyon kemeny, a japok nem a pesti utakra fejlesztettek az tuti… katyukat, villamos es vonatsineket lehetoseg szerint kerulni kell. A macskakoveken majdnem leesett az ora a kezemrol…
- minden kopog benne hatul, elol, felvaltva, egyszerre… (fel kell tekerni a hifit es akkor nem hallod :) )
- nagyon alacsonyan ulsz, a szembejovok lampaja pont a szemedbe vilagit,
- ki – es beszallas nehezkes szuk helyeken illetve az idosebb korosztaly szamara barhol,
- az ajtokitamasztok es a csomagtarto teleszkop nehezen tarjak meg az ajtokat,
- anyosules nem jegyzi meg a beallitast,
- lampak fenye sajnos nem a legjobb igy 16 ev utan…

***************************************************************************

Osszessegeben ezt tudom elmondani: kinyitod az egy meter hosszu keret nelkuli ajtot, leulsz a foldre egy olyan oldaltartasu ulesbe hogy innen mar nincs kiszallas, es elforditod a kulcsot. A kormany es a valto olyan tavolsagban lesz toled mintha az autot kored terveztek volna. Benyomod a kokemeny kuplungot, es parketta! Aki egy kicsit is szereti a regi japan coupe-kat annak ennel tobbet szerintem nem kell mondani…

Hibalista

- termostat (igy kerult hozzam) - Szervizlista: - motorolaj (5W-40 C3 vagy 10W-40 A3/B3 szurocsere nelkul 3,6 liter ), - fekolaj (DOT 4 0,7 liter), - hajtomuolaj (TAF-X vagy SMX-S 2,6 liter), - fagyallo hutofolyadek(2 flakon rozsaszinu kell aluminium hutohoz -70 fokos), - levegoszuro (185x310x43), - olajszuro (+0,2 liter motorolaj ha a szurot is csereled), - uzemanyagszuro (M14x1,5), - gyertyak (BKR6EYA vagy K20), - ablaktorlolapatok (533),

Ide hordtam szervizbe

Ismeros (nem markakereskedes)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 152000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Primera Következő autója? Skyline
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1993

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)