Megvalósult álom!
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Hát nem is tudom lehet hülyének fogtok nézni de leírom a sztorimat hátha nem untatlak titeket.
3-4 évvel ezelött nézegettem a használtautót nem tudtam, hogy milyen kocsiban érezném jól magam... erőt és megjelenést tekintve. Nem akartam egy vaddisznó autót de nem is egy 1,4-es F Astra-ra vágytam. Úgy kerestem mint ahogy mindent amit veszek, egyszerűen az első pillantás a döntő, szerintem tudjátok miről beszélek.
Amikor meglátsz valamit és azt mondod:
-Na ez KELL!
Hát én így voltam az 1989-1994 között gyártott Toyota Celica 2.0 GTi-vel. Mikor megláttam azonnal tudtam, hogy megjelenésileg is és temperementumot illetőleg is ez a nekem való autó. Akkor nem volt rá pénzem, meg nem is éreztem magam felkészültnek egy autóra. Számomra kicsit olyan ez mint egy gyerek, akit etetni kell dokihoz vinni stb egyszóval figyelni kell rá. Nem gondoltam nyűgnek vagy hasonló csak nem voltam rá felkészülve, ezt éreztem.
Aztán idén nyáron úgy döntöttünk a párommal, hogy kéne egy kocsi. Áh mondanom sem kell hogy nem volt hónap mikor csak kicsit nyálcsorgatásként nem néztem volna fel használtautóra hogy megnézzem a Celica-kat... és most végre úgy ülhettem le az említett oldal elé, hogy igen most autót szeretnék venni, nem pedig csak nézelődök. Olvasgattam a Celica-k után hetekig nézegettem a hirdetéseket, majd találtam is egyet, Dunavecsén. ( Vicces volt mert mikor mentünk Dunavecsére 2 Celica-t is láttunk szóval lehet, hogy most ezt olyan is olvassa, aki arrafelé lakik) Szóval elmentünk Dunavecsére. ( Szegedi vagyok) És meglepődtem. Meglepődtem mert általában az autók jobban néznek ki képen mint élőben, na itt fordítva volt. Tudtam, hogy egy 20 éves autóról van szó, (mindenki mondta ne vegyél Celica-t mert nem jó ráköltöd a gatyádat is meg sokat eszik (( Annyit tuti nem mint a haveroknak a törlesztő)), akárkivel beszéltem mindenki de tényleg mindenki azt mondta, hogy csak a bajom lesz vele.) szóval tudtam, hogy egy 20 éves autóról van szó nem is vártam sokat, de mikor odaértünk és megláttam a leállón áh akkor már mindenki mondhatott mindent egy rozsdafolt nem volt az autón, jah de egy volt az A oszlopon egy kb 10-20 Forintos méretű, de ezzel be is fejeződött a történet mindenhova benéztünk átnéztük sehol rozsda de tényleg nagyon szépvolt külsőleg. Beindította a kocsit és akkor hallottam meg saját fülemmel azt az ominúzus hangot. 1900on rezonált valami a motortérben, elég fura hangja volt, erről tudtam, mert a sráccal korábban folytatott levelezésben megtudtam, hogy generátorfelújításaon esett át az autó, és ott valamit nem húzott meg eléggé a szereleő egy takarólemezt ( a srác állítása szerint) és az adja ki ezt a hangot.. szóval nem is foglalkoztam vele mondom majd megnézetem és rendberakatom. Majd jött a tesztkör, először a srác vezetett, nem nyomta neki tökig, de azért odalépett, hát abszolút hozta a hozzá fűzött reményeimet erőteljes volt, hangja is szép volt. Majd én következtem, nem padlóztam neki, de jobban meglőttem mint a gyerek, hát egy élmény volt. Aztán elmentünk megnéztünk még pár alternatívát, de végül felhívtuk a srácot, hogy megyünk érte. Mikor odaértünk már sötét volt, és esett így is mentünk haza, hát az az 53as út az egy gyalázat mindhol bokáig érő tócsák, inkább kisebb tavak kátyúk stb... de nem volt gond, hazaértünk rendesen. Mikor itthon kiszálltunk mondom ennyi volt ez a 160Km? Mégmégmég :D egy élmény volt hiába vagyok rutintalan meg első autó meg szokatlan toltuk neki 100al még a rossz körülmények ellenére is és semmi gond egy bizonytalansága se volt a kocsinak, szépen hazahozott... ( mondjuk választásom se volt, mert nincs GPS-em még szal vagy mentem haverom után vagy ottragadok örökre :D ) Ami nagyon tetszett, hazafele úton, hogy átadja az összes kis apróságot amin átmész, nem zavaróan, hanem csak a tudtodra adja, hogy most épp min mekkora valamin mentél keresztül, amit én gondolom sokmindenkivel ellentétben pozitívumnak gondolok, mert ettől lesz az autó kicsit nyers, ami nekem tetszik! Mert ugye hamár a földön ülsz ( konkrétan az új Swift olyan mintha valaki egy kamionból nézne le rád) akkor tudjad már hogy mi megy alattad :D szóval tényleg elveztem nagyon és mégegyszer mondom sok kocsit vezettem hosszútávon is szóval nem vagyok teljesen szűz ilyen téren, ezek a dolgok nekem tetszettek.
Na jártunk vele be Szegedre és egyre jobban idegesített ez a hang... na elvittem szerelőhöz, ő kisebb atomrobbantás után a motortérben letudta szedni a vezérlést borító dobozt, és akkor jött az első nem is pofon hanem nyakleves. Az egyik görgő szó szerint balra jobbra járt 1900as fordulaton. Mitlehet tenni ő nem vállalta a cserét mondván, hogy kikell emelni a motort, átvittem egy másik helyre, ahol rendeltettek velem egy vezérlésszettet, és egy vízpumpát. A vezérlésszett SKF márkájú Made in Japan remélem nem tök gagyi 31000Ft- volt tartozott hozzá egy feszítőgörgő, egy vezető görgő és egy vezérműszíj, a vízpumpa 14000Ft-ba került ez GMB márkájú, szintén made in japan remélem az se gagyi... tuti van ezeknél jobb, de remélem nem a leg rosszabb minőségű cuccot sózták rám. Na mindegy ez volt ehét kedden azt mondták péntekre készlesz... Eljött a péntek, kiderült, hogy az egyik görgőnek kiszakadt a menete azt megkellett csinálni plusz a legutóbbi vezérléscserénél, ami 250000Km-nél volt cserélve ezt a srác monndta mert ő cseréltette ( most 259000Km van benne ) rossz vízpumpát tettek az autóba így elvolt nyírva a vezérműszíj jobb, (motor felöli) oldala... na és még valami kiderült, hogy feszítőpatront kell bele rendelni, mert most nem 1900nál rezonál be, hanem 1200nál... és azt mondta a szervízes, hogy tuti az lesz a baja. Felhívtam gyors pár autóalkatrészest, nincs utángyártott, csak gyári van ami 20,000Ft nincs mit tenni megrendeltem ( nem mintha sajnálnám a kocsira a pénzt, csak azért nah.. ha lehet olcsóbban akkor mért ne azt) kiderült, hogy lehet nem is lehet már kapni, mert az alkatrészes mondta, hogy ha 4 napon belül nem szólnak oda neki, hogy nem jó valami akkor jönni fog az alaktrész, de hogy az egyik raktár már nem is forgalmazza, vagy mit mondott, szóval reménykedek, hogy még rendelhető a cucc...
Összességében nem bántam meg az autót még ennek ellenére, hogy van még más gondja is jobb futómű kerepel mikor teljesen kitekerem a kormányt komplett féltengely 40,000Ft vagy csukló 15,000Ft plusz alul fúj három helyen a kipufogó rendszer anyaggal együtt 20,000Ft , remélem, ha ezek megvannak akkor egy ideig nem kell szervizeltetni, nem az a baj hogy pénzt kell ölteni rá, mert ha meg kell csináltatni akkor megkell, hanem hogy 4 hete vettem és 5 napot használtam :D
Egy kis plusz 2013 07 15
A fent megemlített problémák után Májusba elvittem Piszkor Richardhoz ( nagyon tapasztalt gyors és az árai teljesen normálisak, sokkal többet elkérhetne tőlünk Celica-soktól) az autót aki egy komplett átnézés után a következő hibalistát írta :D
- bal hátsó kerékcsapágy
- kipufogó flexicső
- ehhez kellene még 2db gyári tömítés.
- jobb külső féltengelycsukló
- bal külső féltengely gumiharang
- futómű állítás a fentiek után
Ezek azok, amik szerintünk várhatnának még, és lehetne későbbre ütemezni:
- szelepfedél tömítés
- 4db hátsó lengőkar G-szem felújítás
- motor első billenésgátló bak kb.
- TVIS nem működik
- gyújtást kellene pontosabban belőni
ez olyan 200ezer körül mozog cakli pakli anyaggal munkadíjal jattal pestre felutazással mindennel együtt a féltengelycsukló problémás nálam, vagy komplett féltengely vagy abs nélküli csukló :D
Igazából így használom, Ricsi azt mondta miután megnézte, hogy belsőleg neki nagyon tetszik csak ezek a dlgok egyértelműen az elhanyagoltság jelei szal ezeket megcsináljuk és reménykedem benne, hogy legalább egy évet kibír 6számjegyű összeg ráköltése nélkül :D
Aki ilyen autót vesz az én meglátásom az sokakkal ellentétben, hogy igazából nem érdemes 800e-ért venni egy ilyet mert abba is kitudja mi van és mi nincs megcsináltatva... én vettem 400ért az enyémet és mikor 800e-nél fogok mindennel együtt (átíratás ami 100e Ft volt) elvileg tökéletes lesz az autó.lehet ráköltötem az árát meg minden blabla, de legalább tudom mi mikor mennyiért hogyan kinél miként lett kicserélve.
Majd még írok októberbe mikor mindennel megleszünk.
Hibalista
- - Már úgy vettem az autót, hogy a motortérben 1800-as fordulatnál rezonált valami, úgy gondoltuk valami csavar nincs normálisan meghúzva, kiderült, hogy az egyik görgő lett csapágyas a vezérlésben. Komplett vezérlés csere tehát: Feszítő görgő, vezető görgő ( rögzítő csavar menete kiszakadt, menetjavítás), vízpumpa, vezérműszíj és feszítő patron. Ennek költsége 65000Ft anyag 45000 munkadíj. - - Hibajelenség egyik reggel nem indult el az autó :D lemerült az aksi. Generátor nem töltött rendesen, felújítás szénkefék valami dióda meg csapágy, plusz feszültség szabályzó ( jelenség a problémára, olaj, aksi, kézifék lámpa kigyullad feszültség mérő visszaesik drasztikusan) munkadíjat is beleértve összesen 23,000Ft
Ide hordtam szervizbe
Szeged Huszti Attila szervíze jól megcsinálták az autót nem volt gyors meg olcsó, de jó.Az utcai autóvillamosságis
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Piszkor Richard avagy TRPerformance10/10
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 260862 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Celica |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |