A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1989-1994)

Celica Turbo 4WD Carlos Sainz Limited Edition 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Carlos Sainz Celi, még ma is gondolok rád

Szöveges ítélet

Mindig is tetszett a bukólámpás Celica, és gyerekkoromban is nagy rallybolond voltam, első autómnak egy mezei Celica GT-t nézegettem először, aztán úgy alakultak a dolgok, hogy a GT-t elvitték én pedig beleszerettem egy Honda Integrába, ami minden élményt megadott nyáron, de hóban valami hiányzott. Aztán egyik barátom vett egy GT-Four-t, és párszor elmentünk vele hókocsizni, na ez egy lökés volt, következő télre elkezdtem nézegetni a Celicakat. Márciusban vettem Csonticar-nál, az autó volt a 1890. példány az 5000 gyártottból, becserélt autó volt, egy Imprezát vittek helyette. Az előző tulajnak megadták a telefonszámát, aki mindent elmondott (importált volt az autó Németországból és a saját tapasztalatait). Ricsi (Toyota szerelőm) átnézte, és áldását adta, hogy az ár érték arány rendben lesz az autóval, úgyhogy megalkudtunk Csontival, megvettem. Olajat cseréltünk, és használgattam az autót, nagy élmény volt, hogy nem forgott annyit, mint az Integra autópályázáskor (sokat utaztam már akkoriban is), a teljesítmény is rendben volt, olajat sem evett, igazából nagyon jó kis vételnek bizonyult az autó, műszakilag a lengéscsillapítókat kellett cserélni, de ezen kívül hibátlan volt. Egy problémám volt a kényelemmel, mivel 193+ centi vagyok, és mivel az autó tetőablakos volt (kisebb fejtér a tetőablak nélkülihez képest) így ha a háttámlát olyan szögbe állítottam, ahogyan vezetni szeretek, akkor a hajam elérte a tetőablak belső burkolatát, ez egy érvnek bizonyult a későbbiekben amellett, hogy eladtam az autót. Nyáron használgattam még az Integrát, de aztán jött a tél, és az Integra a garázsba került, és jöttek a havas napok, az élmények, a hókocsizások. Felejthetetlen, még most is szoktam rá gondolni, hogy venni kellene egy ilyen autót megint télre játszani. Egyszer hajtottam hazafelé vele, amikor egyszer csak egy hatalmasat durrant a kipufogó, aztán párszor még eljátszotta az úton (elég rally feelingje volt, de azért akkor nem éreztem annyira viccesnek a dolgot), úgyhogy irány volt Ricsihez, átnézte és megvolt a diagnózis, gyújtás, és lám a leszedett fő gyújtáskábel burkolata repedezett volt, cserélte, és a hiba megszűnt. Aztán a következő tavasszal eladtam az autót, folyton zavart, hogy beleér a fejem a tetőbe, és talán kicsit másra is vágytam.
A saját észrevételeim leendő tulajoknak:
Lehet, hogy bután néz ki, hogy a hátsó kerekek nyomtávszélesítő nélkül nagyon bent vannak a karosszériában, de ezzel a futóműgeometriával igazán játékos az autó, én nem rontanám el a szépség oltárán.
Ezek az autók már túl vannak a 20. évükön is, de például Svájcban simán mennek a gyári motorokkal rendszeres szervizeléssel 400ezer+ kmeket.
Alapvetően megbízható autók, ha nem kezdik el kókányolni, "tuningolni" és rendes hozzáértő szerelő szereli. Ha több erőre vágysz, és nem elég a gyári teljesítmény, akkor ne az autót hibáztasd, hogy esetleg a motor nem bírja a sokszoros túltöltést.
Az átlagfogyasztás nálam olyan 11 körül alakult, pedig nem vagyok egy nagyon hajtós típus, nehéz az autó, és a motort sem feltétlenül a legkevesebb fogyasztásra optimalizálták.
Rendszeresen cserélj minőségi olajat, melegítsd és hűtsd az autót (turbós!), mert megérdemli.
Szerintem még ma is az egyik leggyönyörűbb forma a Carlos Sainz Celica, azzal a bukólámpával és a motorháztető domborulataival a vezető ülésből nézve...
Ahogy a Hondások is egy közösség, úgy a Celicának is megvan a maga internetes rajongótábora, mind itthon, mind pedig külföldön, itt pár link:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9048025/ Az Indexes Celica Fórum.
http://turbocelica.nl/ - Angol nyelvű honlap egy márkafanatikustól.
http://gtfour.ch/ - az egyik legjobb külföldi fórum a témában.

Hibalista

- Lengéscsillapítók összes - UK-ból 210 GBP szállítással Kayaba utángyártott. - Fékbetét hátsó - Ferrodo kb. 10000,- - Gyújtás kábel - 7000,- használt.

Ide hordtam szervizbe

Piszkor Ricsi Budapest Tatai út, az egyik legjobb Celica szerelő, a lelküket is ismeri ezeknek az autóknak. Néha kicsit időzavarban volt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 210000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Integra Következő autója? S2000
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1989

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)