A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1989-1994)

Celica ST182 2.0 GTI 16V TwinCam 

Az ítélet értékelése
4,4(12 db)

A két élű Katana

Szöveges ítélet

Az ítéletet kétrészre osztom. Nem akarok senkit feltartani.Kötelező körök, aztán a ráadás.
Tisztában vagyok vele, hogy hibát hibára halmoztam, de ezt most nem szoroz nem oszt. Én szívok, te tanulj az én hülyeségemből, és örülj, hogy nem veled történik.Nagyon a szívemhez nőt, nem engedem, amíg nem muszály.
2010 tavaszán jött az ötlet, hogy vegyek valami közlekedő edényt. Astrákat, Vectrákat nézegettem, nem vágytam drága autóra, számolgattam, hogyan jövök ki jobban (fenntartási költségek, fogyasztás, biztosítás) anyagilag. Első autót venni amúgy is megterhelő, főleg a sok "jó tanács" miatt.
Aztán egyik ismerősöm szólt, hogy van egy eladó autó. Megnéztem és megvettem annak ellenére, hogy semmit nem tudtam a típusról, soha nem is láttam Celicát, vagy nem figyeltem fel rá. Hiba volt.
Mármint megvenni, de nem volt megállás. Az első autó gondolata, és a próbakör, minden józan eszemet elvette. És még most sem találom.
Az autó egy kalap sz..r volt, és az ma is, a beleborított kisebb vagyon dacára is. Egyszerűen nem akar jobb lenni, bár ez nem az autó (mint típus) hibája, hanem az előző tulajé,(akit ezúton is üdvözlök) és a hozzánemértő, kontár szerelőké akikkel összehozott a sors.
Az autó sosem hagyott az út szélén, pedig voltak történetek. Ezt mindenképpen számításba kell venned az ítélet olvasásakor.
Vágjunk bele.

Hogyan nézz ki? Mindenki eldönti saját maga, de az sokat elmond, hogy nem vettem észre a forgalomban, míg meg nem vettem. Nem sok van az úton, elég ritka madár. A forma időt álló az biztos, többen nem akarták elhinni, hogy lassan 30 éves. És az örök sláger, a bukólámba. Hmmm... Nekem tetszik.
Teljesítmény nem túl acélos, 156 ló, 7800 max fordulat, a felújítás előtt még talán megvolt vagy 100 belőle. Jóféle 2 literes, szívó benzines. Alacsony fordulaton harmatos, aztán 4200 körül meglódúl, és kitartóan húz 7800 ig. Ha az ember ügyesen váltogat, haladós. Szépen viszi a könnyű kasznit(1240 kg), de nagy tüzijátékot senki ne várjon.
A futómű nagyon jó kompromisszum. Tempónál szépen tartja a kijelölt ívet, városban még éppen nem rázós, bár az úthibákon a hátulja hajlamos elpattogni. Provokálásra az orrát tolja, de kis gázelvételre visszatalál a helyes irányba. Jó indulatú.
Váltási érzet precíz, nem lötyög, nem remeg. Igazi japán. A fokozatok nagyon rövidek, nem ártana egy hatodik sebességi fokozat is.
Kormány egy kicsit nagy, de jól érezhető a tapadás-határ. Ezt egy sportosabb kisebbel szokás kompenzálni, csak akkor oda a jól kitálált rásegítés. Bár fel-le állítható, kb 1 hónapig kerestem benne a helyem, mert a pedálok túl messze vannak, és hosszú úton még most is néha elmacskásodik a lábam. Mondjuk ha a szokásos boyracer stílusban hátra döntött támlával, fekve akarunk vezetni, akkor tökéletes. De én jobban örülnék egy ki-be állíthatósági opciónak. Ülések kényelmesek, és még ennyi kilóméter után is tökéletesen tartanak. Nem fáradtak el a kárpitok, sehol nem lóg, nem szakadt. Könnyen tisztítható.
Elöl a hely fejedelmi, 180 cm fölött a punk frizura azért már nem ajánlott. Meglepetésemre 2 felnőt hátul is elfér, köszönhetően a kagylósított üléseknek. 180 cm itt is a bűvös szám. Ergonómia nagyon jó, minden kézre esik, a középkonzol szépen felénk fordítva ahogy kell. Könyöklő az egyetlen ami kissé rossz helyen van, de már megszoktam. A kisebb nagyobb vackok is megtalálják a helyüket az ajtózsebben, a zárható kesztyűtartóban, váltó előtti tárolóban, könyöklő alatti rekeszben. Amihez gyakran hozzáérsz puha habosított műanyag, amihez meg ritkán, az meg nem érdekel senkit.
Gyári 10 hangszórós JBL hifi, tranzisztoros erősítő,ma is tökéletesen működik, de a hangszórók már nem állnak a helyzet magaslatán.
Csomagtartó meglepően nagy, és jól pakolható. 4 személy Görögország 10 nap. Minden bele fért.
Sajnos ritkán áll módomban vezetni, de ha tehetem ezzel megyek nyaralásokra, hosszabb utakra. Remek vezetni. Leengedem az ablakokat, napfénytetőt kinyitom (mind elektromos), benyomom a zenét és csak krúzolok és ha a kedvem úgy hozza, egy kis hancurra mindig kapható. A motor fordulaton 5 hengereseket meghazutolló módon szól. A hideg ráz tőle. Imádom.

Arra készülni kell, hogy jó állapotú 600e környékén nincs, de még 1000e körül sem nagyon. A süket dumákat nem kell megenni. A rozsda viszont meg fogja, ha eddig már el nem fogyasztotta az autó felét. Neuralgikus pontok az első stabrúd felfogatásai, a küszöbök, hátsó-belső sárvédők, első sárvédők, taposók. Ha van tetőablak,a kerete körül, valamint a motorháztető a folyamatos kavics felverődések miatt. Ennyi idősen egy autó minden porcikája cserés lassan, erről kár is beszélni.
Ami jó az nem eladó, vagy sokkal drágább. De ez ne riasszon el senkit, kell venni egy 600e -st és kihajtani ami még van benne. Pénzt nem szabad rá költeni. Sosem lesz vége, és jobb sem lesz.
Alaktrészek nagyon drágák, ha egyáltalán rendelhető, bontóban szinte ismeretlen. Maradnak a fórumozó sorstársak, vagy a külföldi beszerzés, arany áron. Apropó fórum. Pezseg az élet a neten, de az újabb évjáratúak tulajai vannak többségben. Aránylag segítőkészek.
Ha mégis szervízre kerül a sor, olajcserén kívül, nagyon meg kell gondolni kihez viszed. Nem ismerik a típust, és vagy szarnak bele. Ha jót akarsz csak megbízható emberre bízod.

És most az ínyenceknek egy kisebb ráadás a megannyi történet közül, hogy ezek se maradjanak bennem.
Eleinte nem is volt semmi baj az autóval aztán ez változott. Kb fél év gondtalan együttlét után kezdtek előjönni a bibik. Az előző tulaj nem törődömsége(az apja autószerelő!!, vagy inkább ajtószerelő), a szerelők hozzánem értése, okozta és okozza ma is a problémák nagyobb részét.
Kölcsön adtam a sógoromnak egy napra, mert az ő autója beteg lett, szerelték. Mondom persze, vidd. Nem egy műszaki zseni, de gondoltam nem lesz baj. Aztán este mikor visszaadja a kulcsot mondja, hogy nem tudja miért, de füstölt a motorház tető. Mondom, hogy hogy? A motorház tető egy darab fém, nem füstölhet, nem néztél alá? Hát nem, mert nem tudja honnan kell felnyitni. Fasza vagy. Kimegyek felemelem a háztetőt, beindítom, hagyom járni, közben serényen kémlelem mi lehet a baj. Kisvártatva pont a szemembe spricceli a drága a jó meleg fagyállót. Kilukadt az egyik vízcső. Jó, kicseréljük, meg akkor már a többit is, meg a radiátort. A régi már nagyon le volt gatyásodva. Eredeti rézhűtő. Málott, mint a vakolat. A fagyálló olyan szutykos koszos volt, hogy csak ámultam. Sár volt benne, nem fagyálló. Mostmár jó lesz.
Gondoltam lefényeztetem, meg kilakatoltatom, mert már lassan kilógott a lábam a taposó lemezen keresztül. Ismerős csinálta a fényezést, az jó lett, de az összerakást már sikerült elcseszni. Önmetsző csavarok a beltérben, a műanyagok zörögtek, mint az őszi falevelek, eredeti csavarok elkalódtak. Mondom ez mi? Hát szorított a határidő, mondja az emberem. Ja fél év nem volt elég neki. Se baj olcsó volt, így jártam. Beszereztem a csavarokat, patenteket. Majd én össze rakom.
Egyik nyáron elmentünk Görögországba. Mielőtt elindultunk elvittem a sokat dícsért Ricsihez. Kicserélte a vezérlést, olajokat, szűrőket, ilyesmi. Nagyon meg voltam vele elégedve, tényleg rászolgál a nevére. 2400 km. 40 fok. Visszafelé egy kúton megállok tankolni, de nem hallom a ventillátor megszokott hangját. Belenézek. A motor forog,a lapát egy helyben áll. Nem tudom mikor állhatott meg. Nem melegedet a víz, amúgy is 2 ventillátor van, úgyhogy mentünk tovább. Sajnos utólag ez hibás döntésnek bizonyult, mert egy pár hónapra rá hengerfejes lett. Éppen Kolozsvárra mentem. A szerpentin közepén terítette be a fagyálló a szélvédőtt. Örültem, mint majom a farkának. Utánna töltöttem vízzel, mert más nem volt nálam, és szépen lassan célba értünk. Karácsony idején nehéz szerelőt találni, de sikerült. Megjavították, mondták ők, aztán mégse, szívtam én. Csapágyas lett a motor, mire haza értem. Nosza gondoltam elviszem, megnézetem, mit lehet vele kezdeni. Hívom hőn szeretett Ricsimet. Azt mondja, nem foglalkozik többé Celicákkal, elege lett. Mondjuk nem csoda, sok a paraszt tulaj is, az az igazság. Rimánkodtam, kérleltem, de hajthattatlan volt. Kénytelen voltam mást keresni. És itt jön képbe a legelcseszettebb bagázs akivel valaha találkoztam. Sajnos utólag jöttem rá. Ez van. Így tanul az ember.
Elvittem a Drag Classic-hoz. Ajánlották. Raktak már össze verseny motort is, hangzott az ajánlat. Ja, csak éppenséggel a sarokig nem jutott el.
Elvittem, mondom mi a bajom. Rendben, ők a motorhoz értenek a legjobban, bízzam csak rájuk, majd ők megoldják. Mondom, hogy akkor kéne más is, ha már szétszedjük, csináljuk meg a váltót, meg a futóművet is. Persze, ők a váltóhoz, meg a futóműhöz értenek a legjobban. Meg kéne szüntetni továbbá az elektromos rendszerben uralkodó káoszt is. Hogyne, ők az elektromossághoz értenek a legjobban. Othagytam "Tigrisnek" az autót. Közben én leléptem külföldre dolgozni, megelégeltem a Pesti életet, ezért nem tudtam ott lenni, hogy felühógyeljem a munkát. Egy barátomat kértem meg, néha nézzen rájuk. Utólag derült ki, megint hibáztam.
8 hónappal később elkészültek a 100 Holdas Pagony állatai az autóval.
A futómű nyekeget terhelésváltásnál, vagy ha patkára álltam fel az autóval- azt mondja Okoska, ez majd megszűnik, még nem helyezkedtek el a dolgok.
A motorból dőlt az olaj- Okoska sajnos rossz méretű főtengely szimeringet rakott bele
Nem volt hátul világításom- Okoska rávert egyet a biztosítéktáblára
Miután ezeket megoldottuk, szépen elköszöntünk, de nem lettünk örökreszóló barátok.
Eltelt fél év. A futómű újra elkezdett nyekegni, sajnos azóta se sikerült elhelyezkednie. Fogyasztás megugrott. Szolid használat során nekem olyan 7, 7.5 liter volt, ha hajtottam a 12-13. Akkor meg, akár milyen finoman jártam vele 10 liter. Mondjuk, nem is mertem neki nyomni, mert 1000 km alatt 1 liter olaj eltűnt, folyásnak semmi jele, de úgy kormolt, mint egy dízel. Egyik nap megállt az autó. Ilyet akkor sem csinált, mikor a belét húzta. Belenézek, mi lehet a baj. Hát látom, hogy egy vákuum cső elvan repedve. Nézem a többit is, mind el van fáradva. Ennyi idő alatt? Hihetetlen, nem tudom elképzelni, milyen anyagból sikerül csinálni, de ami még érdekesebb a "felújítás" során ezek cserélve lettek, és kemény 15e Ft fizettem értük. Na vettem helyette 800 Ft ért 4 méter olaj és hő álló csövet és kicseréltem. Rögtön helyre jött a fogyasztás, és újra benzin üzemű lett.
A váltó is szarakodik, de ez mint utólag kiderült azért, mert elfojt az olaj belőle. A Pagony lakók újabb alkotása. Aztán megjelent terhelésen egy furcsa csörgő hang. Elvittem hát az autót egy szerelőhöz, mondom neki ezek vannak, meg kéne csinálni. Azt mondja jöjjek vissza jövő héten hétfőn reggel 11-re. Mondom jó. Visszamegyek másik héten 10:50-re. Azt mondja késtem, Ő 10-re mondta és különben is mit gondolok én, neki rengeteg a dolga, nem fogja rám és a 100 éves fosomra pazarolni a drága idejét. Beintettem és leléptem. Elvittem egy másikhoz. Mondom mi a helyzet. Emberünk anélkül, hogy egyáltalán felnyitotta volna a gépházat, kitalálja, hogy ez a motor szarul lett felújítva, szét kell szedni. Elköszöntünk.
Végső kétségbeesésemben megkerestem Novoth Tibort. Bár Ő sem repesett az örömtől, de elvállata, hogy ránézz. Itt tartunk most. Ja és úgy nézz ki nem kell szétszedni a motort!!!

Hibalista

- Teljes motor felújítás 400e - Teljes futómű 300e - Váltó 70e - Fényezés 200e - Egyéb apróságok(fék, szűrők, folyadékok, beltéri csetreszek, víz-, olajcsövek, stb) 300e

Ide hordtam szervizbe

Toyota Ricsi - Sajnos jelenleg nem foglalkozik ST182-vel

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Drag Classic-Váci út -Katasztrófa, sajnos későn jöttem ráHimi-humi szerelők,kb 10en, fel sem tudom sorolni

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1989
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 286000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1989

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)