A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1985-1990)

Celica 2.0 GT 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Cecília

Szöveges ítélet

Március 15-ét ünnepeltem meg Vele, aznap vásároltam meg egy fiatal de gondos gazdától, aki néha ugyan megcincálta a bajszát, de amennyire tőle telt, karban tartotta. Az egész élete ismert az autónak, megvan a gyári szervizkönyve is, a francia nyelvű használati utasítással együtt (Svájcból lett behozva 1993-ban), plusz gyári emelő, zsír új. Minden alkatrészt elrakott az előző gazdi amit valaha cserélt rajta, pl. egy sereg koszos légszűrő és társai. Megköszöntem, és kidobtam őket, én inkább excel táblában vezetem az ilyesmit.
Egy 10 éves autót cseréltem le a 22 éves Cilire, és nem bántam meg, egy álmomat váltottam vele valóra. Igénytelenség volna? Nem hinném, ezek a régi Japán autók nagyon meg vannak csinálva, legalábbis ez a vallásom alapja és eddig nem csalódtam. A vásárlás körülményei ugyan nem voltak éppen ideálisak, a már eladott, de még át nem vett Megane-al mentem el megnézni a Toyotát 150km-e, mikor is hazafelé este elütött egy őz. Nem nézett körül az országúton, hanem csak szorgalmasan szaladt...balról a már eladott autóba, amiért 2 nap múlva jöttek volna. Egész életében a családban volt, újonnan vettük, törés és karcmentes 114Ekm-el. Immáron sárvédő horpadt lett, és elestében még a hátsó ajtót is kiflibe hajlította a seggével a suta. Úgyhogy ha valaki kérdezné, már tudom mennyibe kerül egy őz, 85E ft-ba. Ennyivel olcsóbban vitte el a vásárló, tehát nem indult jól a Toyotát pályafutásom, rögtön áldozattal járt, te ne csinálj ekkora hülyeséget, ha megalkudtál a vevővel, ne használd, amíg el nem viszi!

Olyan mint egy jó nő: nem követel semmit, de mégis kényezteted, mert úgy gondolod, hogy megérdemli. A vásárlás után rögtön lecseréltem mindent amit ilyenkor illik, légszűrő, benzinszűrő, gyertyák, motorolaj, váltóolaj, hűtővíz, vezér és ékszíjak. Rozsda ennyi idősen is csak a jobb hátsó íven indult meg, pedig ekkor elvileg még a galvanizálás szót se gyakorolgatták kiejteni Japán tervezőirodákban. Évente átnézem részletesen a karosszériát, de meglepő módon nem áll neki sehol rohadni, pedig alvázvédő is alig van rajta, '80-as években még csak oda raktak, ahova úgy gondolták, hogy nagyon muszáj, egyéb helyeken fedetlenül virít a fényezett padlólemez. Nagyon szép hangja van (gyári utángyártott rendszer, nem hülyegyerekmorgó), utca népe is szereti, gyakran megállnak megnézni, párszor már meg is akarták venni. Bukólámpa nagyon jó dolog, eddig se voltam egy paraszt, de most én vagyok Fehérvár legudvariasabb sofőrje. Minden gyalogost átengedek, sok autót is kiengedek, mielőtt befordulnék utcákba. És cserébe sok mosolyt kapok, ezzel fénykürtölni ugyanis nagy show, lámpák fel, villogás, lámpák le. (Sajnos a csajok még nem tépték szét magukon a ruhát ennek láttán az utcán, tehát lehetne sikeresebb is a dolog) A keret nélküli ablakokra már jobban gerjed mindenki, egyelőre még én se tudtam betelni ezzel a dologgal, pedig semmi értelme, de csodás dolog a kertkapu hangulat. Kényelmesek a kagylóülések, hosszú távon viszont jól jönne egy gerinctámasz, de oldalról remekül tartanak, és 22 év után is csak a vezető oldalin voltak feslések,a beltér ettől eltekintve makulátlan. Azóta az ülést felújítottam, kárpit egy hátsó ülésről lett rászabva, szivacsot pedig egy jobb oldali ülésből bontottam. Nem gyorsulgatok vele, de előzéseknél jól jön a nyers, szívómotoros 150LE.
Váltó lehetne jobb, de ebben közrejátszhat a tény, hogy az előző tulaj 5 éven át nem elegendő mennyiségű olajjal járt benne, emiatt én inkább másfél-két évente cserélem benne, hátha ezt a kényeztetést meghálálja a váltó. Kormány jó közvetlen, szervó pont elegendő, bár maga a kormánykerék lehetne egy számmal kisebb. Fordulóköre elképesztően nagy, egy Concorde leszállna rajta, szóval nem városi cirkáló, parkolás kihívás. Csomagtartó kifejezetten nagy. Megbízhatóságáról sokat elárul, hogy voltam vele két Totalcar pályanapon (http://www.youtube.com/watch?v=E0aFkdFT2Cs), 2012 nyarán kilenc nap alatt mentem vele 3047km-t (Olaszország, Franciaország, Monaco, Svájc), utána egy hét múlva kapott még 1400km-t egy Horvátországi kiruccanás alkalmával és semmi baja nem lett. Bárhova el mernék vele indulni.
Vannak típushibái, az önindítója nagyon kis teljesítményű, ezért hajlamos megadni magát, én 3 éve újítottam fel, mert egyszer egy randi alkalmával be kellett tolni, mint egy jó Wartburgot. (Azóta pár év késéssel ugyan, de összejöttünk a lánnyal, úgyhogy hiba megbocsátva a Cecíliának)
A kormány nagynyomású szervócsöve szereti ereszteni az olajat picit, de ha ez ki van cserélve, még akkor is rá pár évre biztos, hogy a szervópumpát is fel kell újítanod gyári készlettel, ha teljesen meg akarod szüntetni a folyást. Én megtettem mindkettőt, azóta tökéletes.
A hátsó futómű hajlamos még zörögni, enyém is elkezdte, majd a jövőben ki lesznek cserélve a szilentek, természetesen csak lengőkarral együtt kapható, nem lesz olcsó beruházás, de meg fogja kapni.
A külső ízlés dolga, szerintem gyönyörű. Az én példányom pedig kivételesen jó állapotban van, vigyázok rá nagyon, esőben és télen biciklivel járok. Igen, elvégre én tudom magam regenerálni, ő nem. Nem tervezem hogy eladom, még a 83 éves öregapám is azt mondta, hogy ezt tartsam meg örökre. Pedig Ő aztán nagyon ért az autókhoz, mikor meglátta az volt az első nagyon fontos kérdése, hogy hány mm széles. Mivel nem tudtam, hülye vagyok azóta is.
Mindenkinek ajánlom akinek tulajdonképpen nem is kell autó, van ügyessége a karbantartáshoz és szeret ultra dermet vásárolni. Nem kerül sokba fenntartani, a fogyasztása pedig 9 liter körül van átlagban, nekem 7 és 13.2 között volt már minden. Vigyázzunk az értékekre, többet ilyeneket nem kapunk az ipartól, én szent küldetésemnek tartom, hogy pár év múlva elvigyem OT vizsgára és büszkén mutogathassam az utókornak.


Részletesebb leírás szintén tőlem:
http://stipistop.com/blog/2009/03/25/cili/

És egy nem hétköznapi történet:
http://stipistop.com/randevu-egy-90-eves-hazai-bacsival-es-toyota-celicajaval/#comment_start

Hibalista

- - Központi zár néha engem nem enged be, csak az utast. Biztos mert Japán. Végül kideriváltam, hogy csak a szolenoid ugrott le a zárszerkezetről, visszaakasztottam, azóta jó. - - váltóból csöpögött az olaj, csapágyház fedélen kis lyukat találtam pár hét alatt, gyári Toyota váltópasztával izibe befoltoztam, azóta tökéletes. - - Önindító meghalt, teljes felújítás. - - Ezeken kívül csak kopó-fogyó alkatrészek, meg a hibátlan állapotban lévő szinten tartás apró felújításai zajlanak.

Ide hordtam szervizbe

Legtöbbször magam szerelem. Lassú, béna, lelkes, ha lehet csak gyári alkatrészek felhasználásával.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Ha pedig valami nem megy, annak nem állok neki, hanem rallyautó szerelő cimbi kihúz majd a bajból, ahogy eddig minden autómnál. :-) Vagy pedig a legendás Celica szerelő, akinek hírnevéből kifolyólag már csak keresztneve van: Ricsi.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1987
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 211000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Megane Következő autója? Ezt megtartom, mellé pedig veszek majd egy olyan autót, ami csak egy tárgy lesz.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1985

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)