A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az oldal alján lévő sárga indapass boxbon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 2.0 GLi 

Az ítélet értékelése
3,6(7 db)

Elpusztíthatatlan - 350 000 km / 18 év

Szöveges ítélet

Kb. 6 évvel ezelőtt eljutottam odáig, hogy ideje váltani a Suzukiról (nagyon jó autó, egyszerű mint az ék, beindítod megy, olajcserét megkapja kimegy a világból, csak a klíma hiánya, na meg a kasztni... ejjjj). Corollákat néztem ("olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul" alapon), csak akkoriban még elég drágák voltak, nem is értettem, hogy a nagyobb kategóriás Avensis előd miért is olcsóbb... Úgy voltam vele, hogy nem vagyok a magam ellensége néhány Carina megtekintése után megvettem a kétezres benzinest - az akkori - teljes felszereltséggel: összes ablak villany, működő klíma, közp.zár, el.napfénytető, stb, stb. A próbakör alatt semmi kopogás, rángatás, minden működött, szerelőm szerint is jó vétel. Kb. 12 évesen vettem 245 000 km-el, évi 20 000 hihető, bár nem zárom ki, hogy tekerték az órát.
A Suzukihoz tudtam hasonlítani: olyan nyomatékkal rángatta a motor ezt a több, mint 1 tonnát, hogy először azt hittem, hogy ez valami nyavajás dízel, de aztán kipörgettem és új autókat meghazudtoló módon gyorsul. 0-100 kb. 9 mp, és ha öten ülünk benne az sem terheli ki számottevően. A gyorsulásnál fontosabb, hogy meg is tudjak állni vele, kiteszteltem az ABS-t és megtapostam izomból a féket (természetesen egy olyan helyen, ahol ezzel senkit nem veszélyeztetek) és az autóban olyan fék van, hogy gyakorlatilag azonnal megállok vele. (Az ABS-t a végén csak egy sóderes részen sikerült tesztelnem, egyszerűen annyira meg kell taposni a pedált, hogy az már tényleg a vészfékezés vészfékezése.) Rátettük padra, azt mondta a szerelőm, hogy ebben bizony egy jó combos fék van (éreztem:)). Hiszek neki, volt már jópár autó a keze alatt. A kényelemről csak annyit, hogy van állítható deréktámasz a vezetőülésben, elférek magam mögött (195 cm magas vagyok), minden kézre esik, és az autó úgy veszi az úthibákat, hogy azt már az utasok észre sem veszik. Suhan, olyan mint egy hajó... Átmegyek néhány villamos sínen és érezni nem, csak hallani hallom a gumiabroncsokon hogy ez most akkor néhány sínpár volt. A hangszigetelés nagyjából 120 km/h-ig tartja magát, azután sem a motor, hanem inkább a menetzaj (útzaj) hallható, de abszolút kibírható. A motor csendes normál körülmények között használva, padlógázon hallható, de ez is inkább muzsika az ember fülének.:) Átvétel után megkapott mindent, amit ilyenkor szokás: új gyertyák, új kábelek, váltó- és motorolaj, olajszűrő, légszűrő, benzinszűrő, teljes vezérlésszett (a vízpumpa olyan jó állapotban volt, hogy még a következő vezérléscserénél sem kellett kicserélni az eredetit). Azt hiszem, hogy sok autós cserélne velem, ugyan volt hiba az autóval, de sosem hagyott cserben a beletett 105 eKm alatt és azt gondolom, hogy az autó korát és futásteljesítményét tekintve a felsorolt hibalista minimálisnak mondható. És azt az élményt, hogy reggel beleülök és csak annyi a dolgom, hogy beindítom (max. 2 mp, télen is!) megyek vele, nem sok ilyen korú autó tudja megadni. Ez az autó annak ellenére, hogy már Angliában lett összerakva még igazi japán minőség és tényleg a gondtalan autózás élményét adja. Befejezésül pár szó a fogyasztásról: Nézzük csak, egy 18 éves technikáról beszélünk, ami akkor volt korszerű, bár a hengerenkénti befecskendezés a mai napig tartja magát. Városban könyörtelenül benyalja a 9-9,5 litert százon (klímával). Ez a mai benzinárakat tekintve nem a legolcsóbb autózás és én leginkább így (városban) használom. (Ezért is lesz a következő autóm egy Prius 2 vagy 3, de úgy, hogy ezt megtartom.) Városon kívül viszont eljártam vele 7 literrel, autópályán tartós 130-nál 8-al. Szerintem ez parádés fogyasztás. Aki nem ezt gondolja, az vegye figyelembe az autóban található 350 000 km-es futásteljesítményt és azt, hogy a motor még nem lett megbontva.
Zárásképp csak annyit, hogy ha az egód fontosabb akkor vegyél bmw-t, mercit, audit. Ha viszont egy megbízható autót keresel, amelyik nem hagy ott az út szélén, akkor ez egy igazán jó választás.

Hibalista

- 1. klímacső (10 eFt, szereléssel) - 2. kormányszervó (30 eFt, szereléssel) - 3. kormánymű (Ez már kicsit fájt, mert nem vállalják bárhol a kormánymű javítást: kb. 70 eFt leszereléssel, atomjaira bontással, a teljes kormánymű felújítással, visszaszereléssel, 2 év garival - rászántam, annak ellenére, hogy gyanítható volt, hogy csak valami tömítés ment benne gajra, ugyanis teljesen kitekert kormánynál elfolyt a kormányszervó olaj. Pár hónappal az eset előtt cikkeztek a Totalcar-on a műhelyről, ahova vittem... Csak ajánlani tudom őket, azóta nincs semmi gond vele. http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/03/30/kormanymu-hibak_es_-felujitasuk/) - 4. a jó magyar utak miatt első futómű stabilizátor (zavaró kopogással jár, az autó még ettől stabilan megy, néhány ezer Ft az utángyártott újonan) - 5. egy kondi a gyújtótrafó mellett rövidzáras lett (1500 Ft a gyári:), kb. 1 órámba telt kicserélni, bárki meg tudja oldani, aki egy kicsit konyít az elektronikához)

Ide hordtam szervizbe

Az időszakos szervizeléseket én csináltam (olaj-, olajszűrő, légszűrő, váltóolaj, gyertacsere, stb), a többit ismerős, így őt fogom osztályozni.:)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 245000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 105000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Swift Következő autója? Prius 2 vagy 3
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (188 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)