Családi válságkezelő
Szöveges ítélet
Az autót félig-meddig alkonyatban néztem meg. Szép volt a bordó fényezés, nem láttam a hibákat, de talán már nem is akartam látni, annyi fémhulladék után, amit előtte megnéztem.
Lakva persze kiderült, hogy az eleje is van már javítva ( nem volt nagy törés ), meg a hátulján bal oldalon is van egy megnyomódás, amit ki sem javítottak, mert egy lámpacsere végül is eltakarja a hiba nagyját.
Egy kicsit gőzöl a kipufogója hűvös, párás időben. Azt hittem hengerfejes, de vizet, olajat nem eszi, nem mossa össze, teljesítmény, fogyasztás rendben, gázelemzés teljesen jó értékeket mutat...
Arra gondoltam, hogy hosszú a kipufogó rendszer és az ott felgyülemlett vizet dolgozza ki ily módon, de az a fura, hogy 200 km után is pamacsozik finoman. Mivel tényleg semmi egyéb jelenség nincs, ezért megnyugodtam, hogy ez ilyen és kész.
A rozsda kezd előjönni. Szélvédő felső pereménél, illetve hátul a tankolónyílás alatt, a lökhárító fölött közvetlenül. Még nem vészes, de előbb-utóbb kezelni kell majd.
Búg a váltó. Csapágyas lehet. Nem tudom rászánni magam, hogy javíttassam, esetleg bontóból vegyek másik váltót. A kapcsolási érzet sem tetszik, ötödikbe dobva reccsen, szépen kell megvezetni, nem dobálni.
Pici hidrotőke hang akad hidegen, de nem vészes.
A beltere, mivel GLi felszereltségű, egészen barátságos a plüssel. A tetőablak és az automata váltó kivételével minden extra benne van. Nem sok dolgot jelent ez persze, hisz az alapkonstrukció már igen régi, de ami józan ésszel felmerülhet, az benne van. ( klíma, plüss, elektromos ablakok mindenhol, könyöklő, ilyesmik )
Ragyogóan elférek benne elöl hátul, pedig nagy darab vagyok. A motorja kellemes. Ha nem taposom, akkor nem repeszt, de a forgalommal rendesen halad. Megértem, ha valaki gyengének találja ilyenkor. Rángatózik is indulásnál, mert az önsúlya a nyomatékszegénységgel szembeállítva igen nagy.
Aztán persze, ha elforgatod, egész más arcát mutatja. 4000 fölött stílust vált és nagy bőgés közepette, hirtelen húzni kezd.
Szóval, aki szerint tohonya, az még nem forgatta 4000 fölé.
A fogyasztása szerintem remek. 7 liter télen, nyáron ( klímával )
Városon kívül, klíma nélkül nem lehetetlen 6 liter alá sem vinni.
A megbízhatósága eddig elfogadható. Az előző gazda és a kor persze hoz magával apróbb nyűgöket, de volt már pánikkeltőbb kocsim.
Én vigyázok rá, így reménykedhetek egy kellemes, hosszútávú kapcsolatban és abban, hogy nem viszi csődbe a családot...
Hibalista
- Kopó dolgok. ( hátsó lengéscsillapítók, gyertyák, klímatöltés, izzók ) - Nem annyira várt dolgok: termosztát, tömítés az olajszűrőnél, zörög a kipufogó, rozsdásodás egy-két helyen. - Még nincs javítva: váltó
Ide hordtam szervizbe
Ilos:Alapvetően nem tudok rosszat mondani. Jártam náluk korábbi autómmal is. Boldogultak eddig bármivel, igaz alapvetően francia autókkal foglalkoznak, de a japóim sem fogtak ki rajtuk, csak kicsit jobban utána kellette nézni adott esetben a dolgoknak. ( például a Carinánál a többféle motorverzió más-más gyertyát kíván )
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Papp Pisti, Ecser:Velük is elégedett vagyok, lelkiismeretesen állnak a dolgokhoz. Jó olajat forgalmaznak. Mindenevők, vizsgabázisként is üzemelnek. Kicsit messze vannak nekem, de a jó olaj miatt bevállalom.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 192000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Galant kombi 2.0 automata | Következő autója? | Premacy talán |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |