A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Carina E (1992-1998)

Carina E 1.8 GLI 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

A családapák leghűségesebb társa

Szöveges ítélet

Sokat gondolkodtam mit is írjak erről az autóról, de minél hosszabban elmélkedtem, annál jobb dolgok jutottak eszembe róla. Előéletemről annyit, hogy 2001 óta van jogosítványom, egy Trabant 1.1 sedannal kezdtem autós „pályafutásomat” (nagyon utáltam, úgy hogy biztos írok arról is). 2003-ban vezettem először a Toyotát, azóta durván 55-60.000 km-t tettünk bele (közösen a nagynénémmel; az elozo 200.000 et meg a fater). Összehasonlítási alapom van, a családban van két teljesen különböző autó, egy dízel Mazda 6-os kombi, illetve egy benzines Nissan Micra CVT váltóval.

Külsőségek: apám szépnek tartja, én régebben rondának láttam, de most hogy már megszoktam a formáját, szimplán csak unalmas, elvegyül a szürke tömegben. Az autó irdatlan nagy, a két generációval újabb Mazda 6 szintén kombiban sokkal kisebb. Mindent elnyel, szállítottunk már vele csempét, rengeteg csocsó asztalt (köztük volt 160 kilós Tornado), papírtekercseket, sőt ledöntött hátsó ülésekkel már ketten is aludtunk benne (Virág, köszi az asszisztenciát :D). Az autó csomagtartójának méretére jellemző hogy a tetőcsomagtartó vasakat állandóan ott tartom egy fél köbméteres dobozzal együtt és így is befér 3 ember csomagja.
A külsőségekhez annyit, hogy a fényezése nagyon mattul (igaz már több mint 10 éves), és mivel az autó nem metál, így a kőfelverődések is elég csúnyán helyben hagyták.
Műszaki tartalom: 1.8 GLI 107 LE, 150 NM 2900 as fordulatszámnál, 1200 kilóra. A magermixes motor sajátja lenne a kevés fogyasztás, ám ehhez mérten gyenge is az autó, viszont benzinesekre nem jellemzően alacsony fordulaton jön meg a nyomatéka, tipikusan azaz autó, ami nyomatékból autózható. Van egy vicces zöld economy lámpa, ebben a módban tartva elviekben keveset fogyaszt (országút 8, város 9-10), ez 1. 2. sebességi fokozatban nem kivitelezhető (persze aki tojással a pedál alatt autózik), a többiben meg ha nyomod, akkor is zöld marad, szóval érdekes. Olyan hogy vezetési élmény, gyakorlatilag nincs, a futómű szivacsos, kényelmes (mint ahogy az egész autó az, az ülésből teljesen pihenten szállok ki 300-400 km után is), de az autó leng a kanyarokban, mint a tornászok. A motor nem elég erős a sportos autózáshoz, de nem is rettenetesen gyenge, együtt lehet vele élni.
Mechanika, elektronika: Vicces és hihetetlen leírni, de MINDEN működik benne 11 év és 285.000 km után. A Renaultosok biztos ismerik azt az érzést, amikor egy apró cicergő hang miatt az ember le akarja fogni új autóján a műanyag elemeket, erre beesik egy kapcsoló a műszerfalba, és miközben kotorászol, kigyullad rejtélyes módon mondjuk a check engine lámpa. Na a Toyotánál ilyen egyszerűen NINCS. A műanyag elemek a helyükön, kicsit már fényesek, kicsit már zörögnek, de egyik sem vészes. Legutóbb azt vettem észre, hogy nagyon nagy hidegben, mint amilyen most is van (-10,15 fok) a műanyag elemek rideggé válnak és letörnek a lemezekről. (becsaptam az ajtót, és letört a műanyag díszléc)

Összességében ha 40 éves családapa lennék, imádnám, nagy, megbízható, sosem hagy az út szélén, komótos vezetés mellett keveset is fogyaszt. 4.5 csillagot adnék rá

De 22 évesen ültem bele először, és ezzel a fejjel, lomhának éreztem, egy zselés futóművel, , az ember ilyen korban még nem erre vágyik, így 3 csillagot adnék rá. Azóta eltelt 6 év ezért ezt felkerekítem 3.5 re, így meglesz a 4 csillagos átlag :D

Néhány hiba, amit ki kell, hogy részletezzek:
- rohad a bal küszöbnél, ezt máshol is olvastam a Népítéletben, illetve nekem még a rádióantenna tövénél és a szélvédő gumiszéleinél felfedezhetőek alárohadások (2 forintos méretű felpúposodás a festéken), ez még nem olyan nagy baj, de sajnos a motort védő fagydugók is rohadnak, egyszer emiatt elfolyt a hűtővizem, és köszörülni kellett a hengerfejet, nem két fillér
- A fényszórója siralmas, éjszaka kanyargós úton nem egy élmény. Én egyszer Zalaegerszegről jöttem haza, esőben, oldalszélben, és egy vadrezervátum futott az út szélén, szerencsére nem ugrott ki állat, mert nem vettem volna észre. Öröm az ürömben, ha kiég, könnyen kicserélhető
- Gyenge a klímája, és párosodásra hajlamos, én mindig tartok 2-3 rongyot az autóban törölgetés céljából
- Mivel az autó nagyon hosszú, hajlamos a farát sodortatni, többször megcsúsztam már vele, jellemző eset volt mikor az egyik síelésen egy nyári gumis suzuki gond nélkül végigment egy úton ahol én téli gumival csúszkáltam

Hibalista

- A kötelező szervízeken túl:
- - ketszer elrohadt a fagydugó, ebből egyszer hengerfejtömítés csere, hengerfejköszörülés, motor-ki be, kb 200.000
- - rohadt a küszöb, lakatolás
- - jelenleg ezek a hibái (285.000 nél teljesen ok): elrepedt a kipufogó, bal első féktárcsa kicsit rángat,
-
- ÉS SEMMI MÁS

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer Budakeszi

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

XXL autószervíz? Nyúl

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 5000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 280000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Trabant 1.1 sedan Következő autója? Mazda MX5; Mazda MX3 1.8 V6
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Carina E 1992

További ítéletek (191 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)