A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Camry (2017)

Camry 2.5 Hybrid Executive CVT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nincs ingyen ebéd, és persze elmarad a tűzijáték!

Szöveges ítélet

Azért gondoltam, hogy leírom a tapasztalataimat, mert engem a hivatásos tesztek, de főként a
használói tapasztalatok erősen megtévesztőek. Ezelőtt a gyűlölt német hármasból (plusz WV és Opel)
volt több autóm. Többsége flottakezelés útján került hozzám újonnan – mint ahogyan a CAMRY is.
Igazán két opció volt hírtelen, amiből választhattam, és annyi jót hallottam már a Toyotáról, hogy
gondoltam nem fogok egy Superb-et választani, legyen a mindennel felszerelt Camry. Nagyon vértam
az autót, utána is olvastam, és nagyon meglepődtem, hogy a csúcs felszerelés, hibrid rendszerrel,
szellőztethető bőr ülésekkel is (lista áron akkor) kb. 17m Ft – ez azért nagyon csábítónak tűnt, főleg
az extrázottság fényében. Eddig nagyjából 6-8 ezer km mentem vele, eddig gyűjtött tapasztalatok
alapján leírom, hogy mi az ami nekem pozitív és mi az ami kicsit vagy nagyon nem az:
Pozitívumok: az autó valóban nagy. Közvetlen egy E Mercedes azelőtt meg egy 5-ös BMW állt a
garázsban a helyén, és pont tudom az azok miatt használt padló jeleket használni. Belül is tágas,
nekem az ülése is egész kényelmes, bár oldalra kicsit tarthatna jobban. A design, azt mindenkinek
magának kell megítélnie, nekem egészen jó a külső forma – belül kicsit lehúzza az érzést a látható
helyeken lévő anyagok. Mindenképp pozitívum, hogy ezt a méretű autót szépen mozgatja a 2,5l-es
benzin motor, sőt a villany rásegítés nagyon jól jön indulásnál.
Ami kellemetlen:
Ami első autópályára menet feltűnt, hogy az autó borzasztóan hangos (110 felett)! Nem olyan
megmosolyogtatóan, hanem olyan hosszú távra a feleségem Jettájával járunk módon. Ez némiképp
javult a nyári gumik visszaszerelésével, de még mindig nekem határértéken túl van. Téli körülmények
között egy sima kavics is olyan csattanást okoz az alvázon, hogy könnyen megijed az ember – ebből rá
lehet jönni, hogy a költség oldalon egy nagy spórolás volt a zajszigetelésen. Véleményem, hogy a
kerékdobok környékén egyáltalán nincs hanggátlás.
A CVT váltó, hááát, az megszokást igényel. Főleg hogy folyamatosan azonos szinten pörgeti a motort
gyorsításkor.
Szintén nagyon kellemetlen az autó „vezetés támogató” rendszere. Eleve minden indításnál ki kell
kapcsolni. Az ugyanis eléggé átgondolatlan, hogy minden helyzetben kötelező indexelni, mert ha
valaki az ember elé lép, vagy nyit egy ajtót a körúton, akkor reflexből próbál kerülni, és ilyenkor az
autó elég agresszíven visszahúzza a kormányt – még a felező vonal elérése előtt-, pont a baleseti
helyzet irányába. De hasonlóan nekem nem életszerű, hogy autópályán a kikerülés végezével minden
esetben vissza indexel az ember – de tudom ez persze kressz szerint még kötelező lenne – de ebben
az esetben is nekem ijesztő amilyen vehemenciával a kormányba bele nyúl a rendszer. Az persze csak
hab a tortán, hogy mikor használni próbáltam, 30-35km/h-s araszolásnál forgalomban, akkor
előfordult, hogy az egyértelmű felfestések ellenére is képes szépen kivezetni a sávból, és ilyenkor
annyit csinál, mikor már negyed autóval van az ember a BUSZ sávban, hogy sípol és kiírja innentől
bizony te vezetsz... Plusz adalék, hogy napsütésben az útburkolat néhány hosszanti javítását is
vonalnak érzékeli, és persze azonnal reagál is rá.
Ha már sípolás, akkor az autó mindenért sípol. Napsütötte városi úton 50-nél már kétszer hozta a
szívinfarktust rám egy pánik jellegű „FÉK” felirattal és égtelen sípolással. Szerencsére vészféket nem
húzta be – amúgy se közel se távol senki és semmi sem volt. Persze ez a játék mindennapos a
garázsba állásnál, de olyankor blokkol is – de ott tényleg vannak szűkebb pontok... Viszont mindig
sípol ha kiszállsz. Csak ő tudja miért. De a kedvencem a „figyeljen a hátsó ülésre” sípolása. Olyankor is
ha van de olyankor is ha nincs bent gyerekülés... meg még vagy ezer helyzetben...
A zajok kapcsán, most a meleg megérkezésével jött elő még egy hang. Először nem is tudtam mi az,
de az amúgy egészen jó hatásfokon működő ülés szellőztetésnek van egy olyan ventilátor hangja,
mintha az ember füle mögé applikálnának egy tesco-s szivargyújtóról üzemeltethető hűtőtáskát –
azért erre már máshol találtak megoldást – de persze megint biztosan a költségek...
A bosszantó kellemetlenségnél azért kicsit több:
Az autó nettó hazudik a fogyasztásnál, és emiatt már kétszer kis híján az autópályán maradtam. Eleve
nem tudom mi kellene ahhoz, hogy a gyári értékeket megközelítsem, de a 6,8-7,2 közötti kiírt
fogyasztást sem tudom miből jött ki. Eddig szinte minden alkalommal 45 liter felett tankoltam pár
decivel, és minden alkalommal a megtett kilométer számláló valahol 530-580 km között van. Ez
inkább 8l feletti fogyasztás, de ami a legnagyobb baj, hogy az utolsó negyedben drasztikusan gyorsul
az üzemanyag fogyás a kijelző szerint. Legutóbb, az irodámból kihajtva felvillant az üzemanyag
töltöttségre figyelmeztető jelző, és kiírta hogy 26km-re elegendő üzemanyagom van hátra de ha
mindent összeadok, akkor maximum 13-15 km-t tettem meg lakott területen, forgalmi dugók nélkül,
és épp beértem a benzinkútra a kijelző szerint. Nem is értem, hogy miért ennyire a végén jelzi csak,
hogy kevés az üzemanyag, de ha így is van sem normális, hogy a megtehető km-t 5-600 méterenként
csökkenti egyel.
Nekem szintén nagyon zavaró, de ez ízlés kérdése, hogy belül zörög. Főleg a dísz „fa” berakás cicereg
folyamatosan – ez szépen hozzá tesz egy plusz tónust az autópályás élményhez.
A navigáció nem használható. Városban rendszerint eltesz egy fél vagy egész kerülettel arrébb,
innentől persze nem is tud vezetni, de városon kívül sem egy főnyeremény – olyan alap dolgot sem
tud mint a dinamikus kép. A POI-k és akár csak a telefonszámok keresője sem működik normálisan
(mindent megtalál kivéve amit keres az ember), és a kihangosító minősége sem valami jó, pedig a
rendszer a maximum JBL.
Ami egyértelműen balesetveszélyes:
A FÉK! Két probléma van a fékkel, aminek szerintem ugyan az az eredete. Elég sok km-t vezettem
már, nem tartom magam defenzív sofőrnek sem – emiatt megtanultam pontosan és megfelelően
adagolni a féket. De ha egy álló kocsisor mögé szeretnék szépen begurulni, az első időben biztosan,
vészfékeznem kellett. Ez azért van, mert az autó (gondolom a hibrid töltés optimalizálás miatt) nem
hagyja a felhasználóra a fékerő adagolást, hanem a háttérben ő folyamatosan csökkenti a hatást. Igen
ám, csak én legalábbis, nem kizárólag akku töltés miatt szoktam fékezni, hanem azért is, hogy
megálljak vagy hasonló! Nos ennek tud lenni meglepő hírtelen fékezés lenni vége – persze
kitanulható, folyamatosan növelni kell a pedálon a nyomást és akkor úgy működik mint egy fék...
Ezzel szorosan összefügg – mármint, hogy a vezető helyett próbál gondolkodni -, hogy ha
fékezés/lassítás közben bármi kis kátyú vagy útburkolati hiba van, az autó maga esik pánikba. Nem
nézi mi van előtte, vagy uram bocsájts a navigáción, hogy milyen terepen van, hanem azonnal
blokkolva próbál beleavatkozni a „vész” helyzetbe! Ez szerintem nagyon baleset veszélyes, mert
mindkét eset olyan helyzeteket eredményezhetnek amire sem a sofőr, sem a többi autós nem készül
Összeségében, egy nagy és kényelmes autó, de leginkább taxinak tudom elképzelni. A városban a
hangja és a teljesítménye mellett a fogyasztása is sem rossz (bár távol van attól, amit
kommunikálnak). Fékrendszere és úgy általában az „agya” nagyon komoly frissítésre szorul, és
nagyon hiányoznak a kényelmi faktorhoz azok a dolgok, amik miatt valószínűleg ilyen árban tud
maradni. Emiatt a cím, hogy aki arra számít a tesztek és értékelések alapján, hogy az évszázad üzletét
köti a CAMRY választásával, csalódni fog – elmarad a tűzijáték

Hibalista

- nincs

Ide hordtam szervizbe

nincs

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

nincs

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2021
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 4000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? E220 Következő autója? 520
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Camry 2017

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)