Környezetkímélő, csendes rakéta
Szöveges ítélet
Sikerült megvennem életem első japán autóját. Ez idáig mindig német autóm volt, de úgy gondoltam, hogy most váltok.
A Camryt az USA-ból hozták be teljesen újonnan (10 mérföld volt benne). Már korábban volt szerencsém egy hétvégén használni egy ugyanilyen autót, így tudtam, hogy mire számíthatok.
Csak pozitív dolgot tudok mondani, de azért egy-két apró kis figyelmesség ebben az autóban nincs benne, ami volt a Touran-ban. Ilyen, hogy az elektromos ablakemelő csak a vezető oldalon van komfortkapcsolóval ellátva, a többi nincs. A Touranban volt komfort indexkapcsoló (érintésre 3-at villan az adott irányba), ebben nincs. Ezen kívül még meg kell szoknom, hogy a hőmérséklet fahreinben, a fogyasztás miles per gallon-ban van megjelenítve. Az összes többi tulajdonsága viszont kárpótol az előbbiekben leírtakkal szemben.
Ami van benne: HYBRID technológia, ami segítségével már sikerült 40-50 között kb. 2 km-t egyben anélkül megtenni, hogy a benzinmotor beindult volna. A városi dugóban álldogálva ez az autó nem szennyezi a levegőt, mivel ekkor nem jár a motor. Az automata váltó észrevétlenül végzi a dolgát egy rántás nélkül. Nem lehet észrevenni, hogy mikor vált. A teljesítmény az erős dízelmotorhoz viszonyítva is óriási. Az elektromotor 0-ás fordulaton is leadja a 270Nm-es nyomatékot, és ehhez jön még a benzinmotor. A kettő együttesen 8.9 ms alatt gyorsítja fel a közel 1.7 tonnás autót 100-ra. Az automatika 200-nál szabályoz le, de ezt nem ellenőriztem. A fogyasztás az első 500 km-en 6.8-es volt, ami nagyon jó egy ilyen nagy benzines autótól. A nagy érintőképernyős kijelzőn mindent be lehet állítani, teljesen jól működik a bluetooth-os nokia 6230i-vel a kihangosító, ami hangvezérlést is tud. A cd tárba 4 lemezt lehet betenni, ezeken kívül a navigációnak a dvd-jét. A kormányról vezérelhető a telefon, a klíma, a hifi. A JBL hifi gyönyörűen szól, még nagy hangerőnél sem torzít. Tud kezelni külső forrást is, például kezeli a sony MP3-amat. Ekkor erről lehet lejátszani zenét.
A csomagtartója a hybrid technológiához szükséges akkumulátorokat is el kell tárolja, így ez nem túl nagy, de azért teljesen normális méretű. Persze nem hasonlíthatom össze a Touran csomagtartójával.
A kocsiban van még rengeteg extra, amit fel sem tudnék sorolni. Például: bőr belső, motorosan beállítható első óllések, elektromos tetőablak, kanyarstabalizáló, rengeteg légzsák, köztük vezető térdlégzsák is, van guminyomás ellenőrzés, fűthető tükrök, stb...
Mindent összevetve az autó csodálatos, és nagyon örülök, hogy sikerült megvennem.
A későbbiekben ha már többet használtam az autót, folytatom a beszámolót.
2016.02.05
Lassan 8 éve használom, és a mai napig imádom. Lekopogom, de csak olaj, szűrők, gumi, valamint a gyertyák cseréjére volt eddig szükség.
Az eddigi összesített átlagfogyasztása 7,3 L/100km. A H11-es izzók kb. 2 évente égnek ki. Ez a korábbi H7-es néhány havonta történő cseréjéhez képest idilli. Mivel nagyon meg vagyok vele elégedve, még marad további néhány évig.
Hibalista
- Semmi nem romlott el, mivel még új.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Touran 1.9 PDTDI | Következő autója? | Toyota Hybrid |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |