A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Camry (1991-1996)

Camry 3.0 V6 GX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csendes Godzilla

Szöveges ítélet

Egy jó karban lévő E46, 316-os BMW után kerestem olcsóbbat, nagyobbat, erősebbet, benzinest és japánt. Sikerült is hamar ráakadnom egy akkor 21 (ma már 22) éves, garázsban tartott, alapjában véve "megvigyázott", de korábbi sérülésekkel (azok nyomaival) és néhány kisebb házibarkáccsal tarkított, egyébként meg GYÖNYÖRŰ Toyota Camry-re. A gyönyörűség a tetőablakot leszámítva (ami nincs), '90-es évekbeli full extrás, értsd: bőr ülések, 4 villanyablak, klíma, első két ülés fűtött, motoros antenna, tolatóradar.
Ez a 2959 cm3-es V6 valami isteni! Nagyon jókat olvastam az autókeresési fázisban erről a 3VZ-FE motorról, de a személyes tapasztalat felülírta minden várakozásomat. Hogy egy több, mint 20 éve összerakott dolog ilyen frankón működjön, az szerintem egy műszaki csoda.
A motorba még egyáltalán nem nyúltak bele (sajnos az olajfogyasztása is ezt tükrözi, 3000 kilométerenként 1 liter 5w30-ast utána kell töltenem), de hátul nincs kék füst, a motorban nincs folyás, így egyelőre megengedem neki ezt a "luxust", eszegetheti még egy ideig. Nincs szívem szétbontatni. A vízköre kiválóan működik, nincs szivárgás, semmi jele habosodásnak, rendellenes elszíneződésnek sem az olajbetöltőnél, sem a hűtőfolyadéknál. Plusz 38 és mínusz 20 fokban is első indítózásra indul, a vízhőfokmérő hamar megtalálja a középállását és stabilan tartja minden körülmények között. A gyári nyomatéka valahol 260 Nm körül van, és szépen be is osztja. Az én autóm 5 sebességes, manuális váltós, és ha nem sajnálnám, akkor gyakorlatilag 5-ösben 40-50 km/h közötti tempóban, kényelmesen és nyomatékosan lehetne vele közlekedni (próbáltam már, de nem szeretem tartósan 1800-2000 fordulat alatt tartani, nem szereti a főtengely). Méltóságteljesen, csendesen siklik, a motort nem lehet hallani...egészen 4000 fordulatig! Ott aztán üvöltő vadállattá válik, és el akar pusztítani mindent, ami az útjába kerül. Kettesben (természetesen csakis meleg motorral) 120-ig gyorsul, eddig mért végsebessége GPS szerint 212 km/h volt, de ott még közel nem forgott 6000-et a főtengely! Ismétlem, mindez egy már több, mint 22 éves, megbontatlan motorblokttól! Durva, hogy egy -európai mércével- nagy motor, de a szíjas hajtás miatt a pörgetés sincs ellenére egyáltalán.
'90-es évek eleji szemmel nézve batár nagy, manapság inkább nagy középkategória, de a beltere ÓRIÁSI. Bazi kényelmes, ha hátul is lenne ülésfűtés, 10-esre értékeltem volna a kényelmet.
Minden elektromos kütyü működik benne, eddig mindenki csak csodálta - szerelők, különféle szakik, rokonok, barátok, kollégák.
A fogyasztása izmos, de lehet vele játszani. Ha országúton kibírom 80-90-el, akkor simán 7,5-8 liter, klímával együtt is. Városban 10 és 15 liter között bárhol, attól függően, hogy milyen hideg van és rajta van-e a téli gumi. Autópályán stabil 10 liter 110-től 140-ig.
Nyilván új autó már nem lesz belőle -én azért igyekszem ezt ellensúlyozni- , egy 1994. november 25-én a gyártósorról legurult, szabályozott keverékképzésű motorral szerelt, de csak Euro 2-es besorolású, mai szemmel nézve egyre korszerűtlenebb autóról beszélünk. A rozsda szerencsére csak nagyon kis mértékben, de itt-ott megjelenik rajta, ezeket folyamatosan orvosoltatom és reménykedem, hogy a szeretetet meghálálja :)
Olcsón vettem, a hibái legnagyobb részével tisztában voltam a vásárláskor, így a ráköltendő összeg nagy része is tervben volt...úgy érzem, van egy franya japán szörnyem, ami fel tudja venni a szmokingot és beállhatok vele az Operaház elé, sosem hagy ott az úton, csendben és nyugodtan elvisz bárhová (a múlt nyári Budapest-Amszterdam-Budapest 3500 kilométer 6 nap alatt meg sem kottyant neki) és egy-két izgága boyracer is meglepődik, amikor éppen hogy csak el tudják olvasni a csomagtartón a mágikus kódot: V6!

Hibalista

- Időrendben írom: - - - Összkilométer-számláló állt a vásárláskor - 10 ezer forint. - - Ablakmosó-motort szétrepesztette a túl vizes ablakmosó folyadék az első mínuszfokos éjjel - csere gyári DENSO motorra, 30 ezer forint. - - Első szélvédő- csere (repedt volt vásárláskor) - Pilkington, gyári minőség, 47 ezer forint. - - Ablaktörlő-rudazat csere, nagyon ki volt kopva, lötyögött - PerfectFit (utángyártott), neten rendelve külföldről 34 ezer forint. - - Mind a négy lengéscsillapító cseréje, mindből folyt az olaj - Kayaba, 87 ezer forint+munkadíj - - trapézgömbfejek elől és stabilizátor rudak szilentekkel hátul (kopogott, lötyögött) - 25 ezer forint - - Katalizátor és onnan hátra teljes kipufogócső-csere, szét volt rozsdásodva, a katalizátor nem tette a dolgát - MagnaFlow katalizátor és rozsdamentes csőrendszer, 140 ezer forint. - - Hátsó lámpatestek cseréje (össze-vissza repedezett volt, belefolyt a víz, párásodott) - utángyártott Depo, 15 ezer forint. - - Felső motortartó bak eltört (a töve láthatóan többször volt házilag hegesztve) - utángyártott, SLR, 12 ezer forint. - - Bal hátsó sárvédőnél komolyabb rozsda lakatolás és fényezés - 40 ezer forint. - - Kormánygép-felújítás (recsegett-ropogott) és első féknyergek felújítása (rendellenesen szorultak a dugattyúk), kormányösszekötők cseréje (lógtak) - 160 ezer forint.

Ide hordtam szervizbe

Révész Péter - magán szaki, évekig Toyota-szervizben dolgozott, neki is Camry-je van :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Team T Work - a kormánymű- és féknyereg-felújítást ők csinálták. Profi csapat és a főnöknek van egy 1988-as MK3-as Toyota Suprája, 580 lóerővel :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 300009
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? E46 316i Sedan Következő autója? Camry
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Camry 1991 (1995 - 1996)

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)