A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (2009)

Avensis Wagon 2.2 D4-D SOL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első igazi

Szöveges ítélet

Múlt időben írom, mert fél éve újabbra cseréltem életem első "igazi" autóját :(
2014-ben vásároltuk Németországból családi autónak. A legfőbb szempont a biztonság és megbízhatóság volt, mellékesen meg szerintem nagyon jól nézett ki.
Opel Astra G-ből ültem át, ahhoz képest egy tank, teljesen más világ. Éreztem, hogy körülölel az "anyag", a 7 légzsák, a súlyos ajtók, a több mint 1,6 tonna önsúly, megfejelve a igazán jó törésteszt eredményekkel.

Tudom, hogy a Toyoták – az általános vélekedés szerint – csak unalmas közlekedőedények, de nekem nagyon bejött kívülről és belülről, megfelelően sportos a kinézete, nem volt rajta semmi felesleges extra sallang. Egyszerűen jó volt ránézni.
Belül megfelelően tágas, nekem pont kézre állt minden, imádtam a tempomat kapcsolót (nem értem, miért kell rázsúfolni a kormányra...). Hátul remekül el lehetett férni, bár két isofixes gyerekülés behelyezése után középen már csak egy kis termetű kutya fért el (érdekes módon a keskenyebb Versóban hasonló felállás esetén még be tudok ülni én is). A csomagtartó tökéletes, babakocsi, 2 felnőtt és 2 gyerek cuccai, bőrönd, táskák simán elfértek, nem is kellett a tetőig pakolni. Az anyaghasználattal kapcsolatban sem volt panaszra okom, szerencsére nem volt benne faberakás.
A navigáció ősrégi (TNS700), még usb csatlakozással sem bírt, mégis, a mostani kocsikban lévő Touch 2-nél szerintem fényévekkel kellemesebb, okosabb volt.

A motor és a kocsi kellően csendes volt, kis duruzsoláson és menetzajon kívül mást nem nagyon hallottam, ill. mégis: a csomagtartó-takaró időnként nyekergett, de kis házi barkáccsal sikerült megoldani.
A 2.2-es dízel motor tökéletesen tette a dolgát, számomra elegendő delej volt benne, nem okozott gondot előzni, autópályán belső sávba besorolni. Bár a vásárlás után pár hónappal jelent meg TC cikk a "Húsz motor: ezeket kerülje" címmel, amiben a 2.2-es D4-D is szerepel és szervizes szakember elmondása alapján nem csak 2009 előtti motorokkal akadtak problémák, szerencsére nem tapasztaltam semmit ilyesmit.
A fogyasztással is elégedett voltam. Minden tankolást részletesen naplóztam/naplózok, így visszanézve mérési eredményeket: a közel 5 év alatt beletankolt üzemanyag mennyiség és a megtett távolság alapján alig súrolta a fogyasztás a 6 litert 100 kilométeren (a pontosság kedvéért 5,976 l ;). A max. fogyasztásom 6,52 l, a minimum 5,27 l volt. A computer mindig többet jelzett átlagfogyasztásra 2-4 decivel, mint amit én mértem, ott az átlagok közül a minimum fogyasztás 5,7l, a maximum 6,9 l volt. Az első néhány tankolást leszámítva egyazon gyártó prémium üzemanyagát töltöttem. Jellemzően agglomerációból jártam a székesfővárosba, egy-egy ilyen úton araszoltam városon belül, nyomtam a pedált városon kívül, meg autópályán.

Összességében nagyon szerettem ezt a kocsit.

Pár dolog, ami zavart:
- Nem sikerült beállítanom az ülést úgy, hogy 2-3 óra vezetés után ne sajgott volna a derekam (187 cm, 70-80 kg)
- a hátsó biztonsági övek nem voltak elég hosszúak, az egyik gyerekülés bekötéséhez kicsit zsonglőrködni kellett (Versoban nem tapasztaltuk)
- a sebváltó mögött lévő pohártartót nem szívesen használtam, ha volt benne egy fél literes palack, zavart a váltogatásban - cserébe a könyöklőben lévő tároló simán elnyelt egy másfeles palackot állva

Hibalista

- Bal oldali tükörlapot cserélni kellett, mert a fűtése nem működött - Vízpumpát kellett cserélni szivárgás miatt - Navigáció képernyője időnként nem jó helyen érzékelte az érintéseket - Fűtésszabályozó gomb hibája: nem lehetett levenni a hőmérsékletet (lefele tekeréskor több fokot visszaugrott felfele)

Ide hordtam szervizbe

Toyota Mayer, BudakesziSzigorúan szakmailag szerintem ok, de a szervezésben, ügyfél orientáltságban lehetne javítani: tükörlapot rendeltem, ígéretet kaptam, hogy majd jeleznek, ha megjött. Teltek a hetek, meg is feledkeztem róla, míg nem két hónap múlva egy másik szerelés miatt (hátulról belém csúsztak) rákérdeztek, hogy eladhatják-e másnak a korábban berendelt tükröt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 78500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 48200
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra G Következő autója? Avensis
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 2009 (2009)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)