Az első igazi
Szöveges ítélet
Múlt időben írom, mert fél éve újabbra cseréltem életem első "igazi" autóját :(
2014-ben vásároltuk Németországból családi autónak. A legfőbb szempont a biztonság és megbízhatóság volt, mellékesen meg szerintem nagyon jól nézett ki.
Opel Astra G-ből ültem át, ahhoz képest egy tank, teljesen más világ. Éreztem, hogy körülölel az "anyag", a 7 légzsák, a súlyos ajtók, a több mint 1,6 tonna önsúly, megfejelve a igazán jó törésteszt eredményekkel.
Tudom, hogy a Toyoták – az általános vélekedés szerint – csak unalmas közlekedőedények, de nekem nagyon bejött kívülről és belülről, megfelelően sportos a kinézete, nem volt rajta semmi felesleges extra sallang. Egyszerűen jó volt ránézni.
Belül megfelelően tágas, nekem pont kézre állt minden, imádtam a tempomat kapcsolót (nem értem, miért kell rázsúfolni a kormányra...). Hátul remekül el lehetett férni, bár két isofixes gyerekülés behelyezése után középen már csak egy kis termetű kutya fért el (érdekes módon a keskenyebb Versóban hasonló felállás esetén még be tudok ülni én is). A csomagtartó tökéletes, babakocsi, 2 felnőtt és 2 gyerek cuccai, bőrönd, táskák simán elfértek, nem is kellett a tetőig pakolni. Az anyaghasználattal kapcsolatban sem volt panaszra okom, szerencsére nem volt benne faberakás.
A navigáció ősrégi (TNS700), még usb csatlakozással sem bírt, mégis, a mostani kocsikban lévő Touch 2-nél szerintem fényévekkel kellemesebb, okosabb volt.
A motor és a kocsi kellően csendes volt, kis duruzsoláson és menetzajon kívül mást nem nagyon hallottam, ill. mégis: a csomagtartó-takaró időnként nyekergett, de kis házi barkáccsal sikerült megoldani.
A 2.2-es dízel motor tökéletesen tette a dolgát, számomra elegendő delej volt benne, nem okozott gondot előzni, autópályán belső sávba besorolni. Bár a vásárlás után pár hónappal jelent meg TC cikk a "Húsz motor: ezeket kerülje" címmel, amiben a 2.2-es D4-D is szerepel és szervizes szakember elmondása alapján nem csak 2009 előtti motorokkal akadtak problémák, szerencsére nem tapasztaltam semmit ilyesmit.
A fogyasztással is elégedett voltam. Minden tankolást részletesen naplóztam/naplózok, így visszanézve mérési eredményeket: a közel 5 év alatt beletankolt üzemanyag mennyiség és a megtett távolság alapján alig súrolta a fogyasztás a 6 litert 100 kilométeren (a pontosság kedvéért 5,976 l ;). A max. fogyasztásom 6,52 l, a minimum 5,27 l volt. A computer mindig többet jelzett átlagfogyasztásra 2-4 decivel, mint amit én mértem, ott az átlagok közül a minimum fogyasztás 5,7l, a maximum 6,9 l volt. Az első néhány tankolást leszámítva egyazon gyártó prémium üzemanyagát töltöttem. Jellemzően agglomerációból jártam a székesfővárosba, egy-egy ilyen úton araszoltam városon belül, nyomtam a pedált városon kívül, meg autópályán.
Összességében nagyon szerettem ezt a kocsit.
Pár dolog, ami zavart:
- Nem sikerült beállítanom az ülést úgy, hogy 2-3 óra vezetés után ne sajgott volna a derekam (187 cm, 70-80 kg)
- a hátsó biztonsági övek nem voltak elég hosszúak, az egyik gyerekülés bekötéséhez kicsit zsonglőrködni kellett (Versoban nem tapasztaltuk)
- a sebváltó mögött lévő pohártartót nem szívesen használtam, ha volt benne egy fél literes palack, zavart a váltogatásban - cserébe a könyöklőben lévő tároló simán elnyelt egy másfeles palackot állva
Hibalista
- Bal oldali tükörlapot cserélni kellett, mert a fűtése nem működött - Vízpumpát kellett cserélni szivárgás miatt - Navigáció képernyője időnként nem jó helyen érzékelte az érintéseket - Fűtésszabályozó gomb hibája: nem lehetett levenni a hőmérsékletet (lefele tekeréskor több fokot visszaugrott felfele)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer, BudakesziSzigorúan szakmailag szerintem ok, de a szervezésben, ügyfél orientáltságban lehetne javítani: tükörlapot rendeltem, ígéretet kaptam, hogy majd jeleznek, ha megjött. Teltek a hetek, meg is feledkeztem róla, míg nem két hónap múlva egy másik szerelés miatt (hátulról belém csúsztak) rákérdeztek, hogy eladhatják-e másnak a korábban berendelt tükröt.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 78500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 48200 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |