Reális valóság-magyarországon
Szöveges ítélet
A Toyota a megbízhatóság szobra-ez tény.Az avensis angliában készült -ez is tény.Még mielőtt bárki is párhuzamot akar vonni a dolgok között, kérem ne tegye.Az én avensisom 1.6-os motorral készült(4A-FE)változat volt.Eredetileg carinát szerettem volna volna vásárolni de sajnos már normális,korrekt állapotút nem lehetett találni.Kereskedésből vásároltam,külsőre szép állapotú-igaz átfestett-avensist,álmaim autóját.A festés ellenére rozsda nem jellemezte az autót sehol.Az autó tényleg megbízható,soha nem hagyott cserben.Fogyasztása kb. 7 liter környékén mozgott.Kényelmes,jó úttartású,közepesen kemény rugózással.Talán ezzel véget is ér a dicsőítés.
Most néhány "érdekesség" a híres toyotáról-minden túlzás nélkül.
A motor harmat gyenge,nem hajlandó csak 3000-es fordulat fölött húzni.
A legendás 4A-FE motor az őskori technikával készült lapkás hézagolású szelepemelőkkel készült ami miatt bizony igen zajos szegény-off.Mondom ezt mindazok ellenére,hogy lapkákat cseréltem,vezérműkerekeket állítottam össze,előfeszítettem a kettős fogazású szívó oldali fogaskereket.
A legendás 4A-FE motor sajnos szereti az olajat,kb. mint egy opel ecotec-motor.Azért ennek lehetnek különbőző okai,például a nem megfelelő minőségű és nem időben cserélt olaj miatt.Sajnos ez jellemző manapság.Az angliai gyártású avensisekben a következő gyártmányú alkatrészeket lehet felfedezni:valeo gyújtáskapcsoló,marelli lámpák,bosch gyújtáselosztó,denso gyújtótrafó-és ez csak az elektronika!Hát bizony nagyon keresgélni kell benne a japán minőséget-ha egyátalán van benne.
A karosszéria suzuki vékonyságú lemezből készült,minden kanyarban nyekereg,nyöszörög (még mielőtt meggyanusít valaki, az autó nem volt rozsdás,nem volt ketté törve).A fékek kritikán aluliak,gyengék,nehezen adagolhatóak.Sokan írják a rezonanciát az első fékektől.Gondoltam megnézem mi a helyzet ebben az ügyben.Féktárcsák és betétek cseréje sokat javít a helyzeten de nálam nem ez volt az alapvető probléma.Az ATE-rendszerű fék a következő hibajelenséget tudja produkálni.A féktárcsák cseréje után csak a féknyerget szabad felszerelni a betéteket nem.A kereket fel kell szerelni,csavarokkal valamennyire meghúzni.Ezután a kereket kézzel meg kell forgatni-ha sikerül.Persze itt van a turpiszság elrejtve,mert lehet hogy nem sikerül.Mégpedig azért,mert az új féktárcsák beleérnek a féknyeregbe!Persze a régi is beleért amíg be nem kopott,deformálva ezzel a féktárcsát,egymásnak feszülve remegést okoz fékezéskor.
Végezetül annak aki japán autóról álmodik annak nem javaslom az avensist.Ez egy hamisítatlan európai autó és az alkatrész árak is európaiak hozzá.Megbízható,jó autó de a híres toyota minőségtől messzi áll.Személy szerint nekem nem tettszett a belső műanyagok gagyi minősége,kopogóssága,a tekergő,nyekergő karosszéria,a 16 szelepes motor nyomatéktalansága.Volt több japán autóm is, de ez volt az utolsó.Sok szerencsét mindenkinek hozzá.
Hibalista
- Gyertya garnitúra,szelepfedél tömítés,vezérműszíj,féktárcsák,fékbetétek
Ide hordtam szervizbe
Magam végeztem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 406 | Következő autója? | golf |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |