A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (1997-2003)

Avensis 2.0 D4D  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Moneymaker

Szöveges ítélet

Az autót külföldön, taxiként használtam 4 évig. Nehezen indult a kapcsolatunk, de ez betudható annak, hogy nem akartam Toyotát venni. De mivel itt a taxisok kb 75%-a Avensist használ, így meggyőzött! Nem tetszett az alakja, az üléshuzatok plüss anyaga, mintája. Ami tetszett, az a műszerfal, a rengeteg hely (lábaknak, és csomagoknak egyaránt). Kellemes tulajdonsága volt az is, hogy sok utasom nem akarta elhinni róla, hogy dízel, mivel annyira hallkan duruzsolt belülről hallgatva.
Aztán rövid használat után történt, hogy egy mélyebb kátyúba gyorsan hajtottam bele, úgy hogy leért az autó alja, és ezután a lendkerék elkezdett zörögni. Előbb enyhébben, aztán hangosan csattogva - kopogva. Mondták a rossz hírt, meg hogy sajnos eléggé általános hiba ez. Meggyőztek, hogy rakjak bele kiváltó szettet, mert egyrészt, ha már úgyis leveszik a váltót, akkor érdemes kuplungot cserélni (a szettet kuplunggal együtt árulják), másrészt pedig nem kell hasonló problémától tartanom a jövőben. Igazuk lett, nem volt baj vele ezután, ám a motorzaj kissé megemelkedett, és egyhe vibráció is érzékelhető, ha alacsony fordulaton haladok.
Az autó egy munkagép! A motor soha nem beszél vissza, teszi a dolgát. Így, ennyi kilométer után is szépen duruzsol. Hidegen indítva, természetesen megvan neki a kopogós dízelhangja, de ez össze sem hasonlítható a régi Passatom kalapálásával.
Az autó kényelmes, az ülések hossza megfelelő, és minden a helyén van. Sokszor töltöttem el benne napi 12-13 órát, és nem voltak gerincfájdalmaim vagy lábzsibbadásom.
Nem versenyautó, de nem is málhás szamár. Maximális sebességem a német autópályán 185 km/óra volt, 2 utassal, csomagokkal megpakolva. Alacsony fordulaton kifejezetten lomhának mondható, de utána nagyon jól gyorsul, így biztonságosan lehet vele előzni.
A futóműve jó, és nagyon megbízható. Amennyi kalandos vidéki utat megjártam vele, rosszabbnál - rosszabb utakon, csodálatra méltó, ahogyan bírja.
A hibalistát végigolvasva, talán kicsit hosszúnak tűnhet, de ez megtévesztő. Több autót használtam az Avensis előtt, egyiket sem taxiként. Az előző autóim hibalistája, hétköznapi járgányként használva hosszabb volt, mint a Toyotáé. Aki olyan autót szeretne venni, amin soha nem romlik el semmi, annak még sajnos várnia kell, hogy azt feltaláják. Nyugodt szívvel tudom ajánlani ezt az autót azoknak, akik hétköznapi használatra szeretnének kocsit, aminek olcsó a fenntartási költsége, és nem hagyja cserben.

Hibalista

- 1. Önindító felújítás, szinte azonnal a vétel után. Ez állítólag a Bosch önindító motorral ellátott modellekre jellemző. Kb 15000 Ft - 2. Kettős tömegű lendkerék 150000 km-nél. Tetettem bele kiváltó szettet, kuplunggal együtt. Alkatrész + munkadíj 160000 Ft - 3. Hátsó lengéscsillapítók 180000 km-nél. 30000 Ft munkadíjjal. - 4. 10000 kilométerenként szervizeltem, olajcsere, olaj, levegőszűrő. Minden második szerviznél üzemóanyagszűrő-csere. Utángyártott fékbetététek elöl kb 35-40 ezer km-t bírnak, hátul kicsit többet. Egy alap szerviz költsége kb 25000 Ft. - 5. Féktárcsákat cseréltem, mikor megvettem. Majd 340000-nél újra. Az első költségére nem emlékszem, de az utobbi kb 70000 Ft volt, munkadíjjal együtt. - 6. Akksi csere 320000 km-nél. 25000 Ft. - 7. A H7-es égők elég gyakran kiégtek. Ez a probléma mágikus úton, magátol megszűnt pár hónapja. - 8. Hátsó stabilizátor összekötők 220000 km-nél. Alkatrész kb 10000 Ft. - 9. Hátsó lengéscsillapító toronyszilentek 230000nél. A téli utakon felverődött só megette bennük a gumit. Alkatrész kb 15000 Ft. - 10. Klímaszíj csere kétszer. Kb 3000 Ft/szíj. - 11. Belső hőmérő elromlott, így nyáron fűtött, télen hűtött. Bontottan tudtam bele alkatrészt szerezni kb 2500 Ft-ért. - - (Az autót külfödön használtam, így az áraknál meg kell említenem, hogy euróból számoltam át őket, 250 Ftos árfolyammal - tudom, régen volt ilyen)

Ide hordtam szervizbe

Jóbarátomhoz, Imihez.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 133000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 220000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Octavia Következő autója? Accord
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 1997 (1997 - 2003)

További ítéletek (150 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)