A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Avensis (1997-2003)

Avensis 1,6 Sol LSE 

Az ítélet értékelése
4,3(6 db)

Harmadszor is Toyota

Szöveges ítélet

Mivel is kezdjem? Ez már a harmadik Toyotám. Az előző kettőtől egy-egy baleset után váltam meg. Ha ezek nincsenek, talán még mindig az első Carinát nyúznám. De nem panaszkodom, mert mindig sikerült egy kicsit jobb/újabb autóba átülni. Az eredeti tervekben egy 2001-es, ráncfelvarrott autó szerepelt, de egy szembejövő horvát vendégmunkás miatt kicsit előbbre tolódott az autóbeszerzés. Így a 2001-es face-lift előtti utolsó évjárat sikeredett.

Az autó egy 1.6-os Sol felszereltségű jármű, annak is a Limited Sport Edition változata. Leszögezem, nem vagyok egy "Tuning-Gyuri" típus, az LSE a Sol felszereltség 2000-es évben kiadott limitált változata néhány optikai módosítással (rövidebb rugók, gyári 17-es alufelni, speciális szőnyegek, "tuning" kipufogóvég). Véletlenül találtam rá, de az általános állapota azonnal meggyőzött.

Ez az első szériás Avensis alapjaiban Carina, tehát ismerős érzés volt beleülni. Azért vannak persze különbségek. A sokkal jobb hangszigetelés miatt sokkal csendesebb, a műszerfal és a belső tér változtatásai miatt robosztusabb a kinézete, biztonságosabb érzés benne ülni. Motorikusan ugyanaz a 4A-FE, 16 szelepes blokk van benne, könyv szerint 110 lóerővel, ami az 1300 kilós önsúlyához nem sok, de elég. A ´97-es megjelenése óta a típushibák többségét kijavították, én nem sokat tapasztaltam. Fórumokon érdemes utánaolvasni, de a legtöbb csak kényelmetlenség (pl leváló oldalsó díszcsík a legelső avensiseknél, de ezt 2000-re már javították).

Ezen kívül sok kis figyelmességet raktak az új modellbe, ami a Carina után kellemes meglepetés. Apróságok, amiknek megörül az ember. Például az utastérben a Carina biztosítékfedele az Avensisben már egy kis tárolórekesz is egyben, ami mögött ugyanúgy elérhetők a biztosítékok; a hátsó üléssorban lehajtható kartámasz, benne pohártartóval; a csomagtérben csomagrögzítő kampók. Tudom, ez egy "franciában" már a ´90-es évek elején mind benne volt, de az Avensisben emellett megmaradt a japán minőség, és reggelente nem kell azon aggódnom, hogy elindul-e az autóm, vagy odaérek-e, ahova indultam.

Jó pontok:
- minimális meghibásodás
- megszokott precíz japán kezelőszervek
- Sok kis tárolórekesz, pohártartó (Carinából hiányoltam)
- Jó anyagok, semmi nyikorgás zörgés az utastérben
- kellemes fogyasztás (kímélve 6,8 gyilkolva 8)

Rossz pontok:
- A csomagtér nyílás minden eddiginél szűkebb
- Az ülés kicsit kényelmetlenebb, mint a Carinában
- A szemüvegtartó rekesz letört
- A középső könyöklő túl alacsony (felárért rendelhető volt magasabb)

update(2007. november)

Nyáron voltunk Olaszországban, a 2900Km-t 6,8-as átlaggal, gond nélkül teljesítette.
Előtte 190.000Km-nél csináltunk egy nagyszervízt. A vezérműszíj, ékszíjak, légszűrő és olajszűrő mellett volt egy első féktárcsa csere egy fékbetét garnitúra csere, valamint egy vízpumpa csere. (mindösszesen 83.000HUF)
Most ősszel elkezdett zörögni a hátulja, a kanyarstabilizátor szilentet kellett cserélni (4000HUF)

update(2009. január)
Eltelt megint egy év, most 230.000 megtett Km-t mutat az óra. A tavalyi évben nem történt semmi említésre méltó a szokásos olajcseréken kívül. Januárban volt az autó műszaki vizsgán, mindössze a kiégett rendszámtábla világításra hívták fel a figyelmet.
Egyetlen probléma mostanában a gyújtáskapcsoló, ami kezd kikopni. Más Avensis tulajtól is hallottam, hogy 200e környékén valami műanyag alkatrész elhagyja magát, ami miatt indításnál kicsit erőteljesebben kell a kulcsot fordítani.

Összegzés:
Mindent egybevetve az Avensis egy nagyon szép megjelenésű középkategóriás autó. Kicsit a BMW-kre hasonlít, főleg a hátulja, de ennyi a mai világban belefér :). Vezetni nagyszerű, biztonságos, jó az úttartása, és hosszú távon sem kényelmetlen. A fogyasztása méretéhez képest elviselhető, a fenntartási költségek pedig minimálisak. Szinte minden kopó alkatrészből beszerezhető jó minőségű utángyártott. Nagy dolgokat nem nagyon kell szállítani a csomagtartóban, de egy szedánt nem is erre találtak ki.

Nem csalódtam a harmadik Toyotámban sem!

Hibalista

- Nálam még semmi
- Előző tulaj féktárcsát szabályoztatott
- Letört a szemüvegtartó rekesz (típushiba)
- Update (2007.11.)
- Nyári nagyszervíz 190.000Km-nél
- vezérműszíj, vízpumpacsere
- Első féktárcsa (utángyártott 14.000ft/db)
- kanyarstabilizátor szilent (4000ft)
- műszerfalizzók (~500ft) :)
- Update (2009.01)
-

Ide hordtam szervizbe

Helyi ismerős szerelő

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 134000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Carina E 1,6 Xli Következő autója? Toyota Avensis v. Honda Accord
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Avensis 1997 (1997 - 2003)

További ítéletek (150 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)