Harmadszor is Toyota
Szöveges ítélet
Mivel is kezdjem? Ez már a harmadik Toyotám. Az előző kettőtől egy-egy baleset után váltam meg. Ha ezek nincsenek, talán még mindig az első Carinát nyúznám. De nem panaszkodom, mert mindig sikerült egy kicsit jobb/újabb autóba átülni. Az eredeti tervekben egy 2001-es, ráncfelvarrott autó szerepelt, de egy szembejövő horvát vendégmunkás miatt kicsit előbbre tolódott az autóbeszerzés. Így a 2001-es face-lift előtti utolsó évjárat sikeredett.
Az autó egy 1.6-os Sol felszereltségű jármű, annak is a Limited Sport Edition változata. Leszögezem, nem vagyok egy "Tuning-Gyuri" típus, az LSE a Sol felszereltség 2000-es évben kiadott limitált változata néhány optikai módosítással (rövidebb rugók, gyári 17-es alufelni, speciális szőnyegek, "tuning" kipufogóvég). Véletlenül találtam rá, de az általános állapota azonnal meggyőzött.
Ez az első szériás Avensis alapjaiban Carina, tehát ismerős érzés volt beleülni. Azért vannak persze különbségek. A sokkal jobb hangszigetelés miatt sokkal csendesebb, a műszerfal és a belső tér változtatásai miatt robosztusabb a kinézete, biztonságosabb érzés benne ülni. Motorikusan ugyanaz a 4A-FE, 16 szelepes blokk van benne, könyv szerint 110 lóerővel, ami az 1300 kilós önsúlyához nem sok, de elég. A ´97-es megjelenése óta a típushibák többségét kijavították, én nem sokat tapasztaltam. Fórumokon érdemes utánaolvasni, de a legtöbb csak kényelmetlenség (pl leváló oldalsó díszcsík a legelső avensiseknél, de ezt 2000-re már javították).
Ezen kívül sok kis figyelmességet raktak az új modellbe, ami a Carina után kellemes meglepetés. Apróságok, amiknek megörül az ember. Például az utastérben a Carina biztosítékfedele az Avensisben már egy kis tárolórekesz is egyben, ami mögött ugyanúgy elérhetők a biztosítékok; a hátsó üléssorban lehajtható kartámasz, benne pohártartóval; a csomagtérben csomagrögzítő kampók. Tudom, ez egy "franciában" már a ´90-es évek elején mind benne volt, de az Avensisben emellett megmaradt a japán minőség, és reggelente nem kell azon aggódnom, hogy elindul-e az autóm, vagy odaérek-e, ahova indultam.
Jó pontok:
- minimális meghibásodás
- megszokott precíz japán kezelőszervek
- Sok kis tárolórekesz, pohártartó (Carinából hiányoltam)
- Jó anyagok, semmi nyikorgás zörgés az utastérben
- kellemes fogyasztás (kímélve 6,8 gyilkolva 8)
Rossz pontok:
- A csomagtér nyílás minden eddiginél szűkebb
- Az ülés kicsit kényelmetlenebb, mint a Carinában
- A szemüvegtartó rekesz letört
- A középső könyöklő túl alacsony (felárért rendelhető volt magasabb)
update(2007. november)
Nyáron voltunk Olaszországban, a 2900Km-t 6,8-as átlaggal, gond nélkül teljesítette.
Előtte 190.000Km-nél csináltunk egy nagyszervízt. A vezérműszíj, ékszíjak, légszűrő és olajszűrő mellett volt egy első féktárcsa csere egy fékbetét garnitúra csere, valamint egy vízpumpa csere. (mindösszesen 83.000HUF)
Most ősszel elkezdett zörögni a hátulja, a kanyarstabilizátor szilentet kellett cserélni (4000HUF)
update(2009. január)
Eltelt megint egy év, most 230.000 megtett Km-t mutat az óra. A tavalyi évben nem történt semmi említésre méltó a szokásos olajcseréken kívül. Januárban volt az autó műszaki vizsgán, mindössze a kiégett rendszámtábla világításra hívták fel a figyelmet.
Egyetlen probléma mostanában a gyújtáskapcsoló, ami kezd kikopni. Más Avensis tulajtól is hallottam, hogy 200e környékén valami műanyag alkatrész elhagyja magát, ami miatt indításnál kicsit erőteljesebben kell a kulcsot fordítani.
Összegzés:
Mindent egybevetve az Avensis egy nagyon szép megjelenésű középkategóriás autó. Kicsit a BMW-kre hasonlít, főleg a hátulja, de ennyi a mai világban belefér :). Vezetni nagyszerű, biztonságos, jó az úttartása, és hosszú távon sem kényelmetlen. A fogyasztása méretéhez képest elviselhető, a fenntartási költségek pedig minimálisak. Szinte minden kopó alkatrészből beszerezhető jó minőségű utángyártott. Nagy dolgokat nem nagyon kell szállítani a csomagtartóban, de egy szedánt nem is erre találtak ki.
Nem csalódtam a harmadik Toyotámban sem!
Hibalista
- Nálam még semmi
- Előző tulaj féktárcsát szabályoztatott
- Letört a szemüvegtartó rekesz (típushiba)
- Update (2007.11.)
- Nyári nagyszervíz 190.000Km-nél
- vezérműszíj, vízpumpacsere
- Első féktárcsa (utángyártott 14.000ft/db)
- kanyarstabilizátor szilent (4000ft)
- műszerfalizzók (~500ft) :)
- Update (2009.01)
-
Ide hordtam szervizbe
Helyi ismerős szerelő
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carina E 1,6 Xli | Következő autója? | Toyota Avensis v. Honda Accord |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |