hú de uncsi, ennek nincs lelke!
Szöveges ítélet
Na szóval:
Előre közlöm, hogy vállalati gépjárműről beszélünk, így költségek, fogyasztás nálam nem játszik. Ami a legélvezetesebb volt eddig az autóban, hogy újként vettem át és az új autónak azért megvan a fílingje. Sokkal több érzelmet nem csikart ki belőlem. A benyomás valóban olyan, hogy nem lehet tönkretenni, francia kocsiból átülve megdöbbentett a merevsége, hogy felállsz a padkára és nem nyeklik-nyaklik a kaszni, hogy a kormányt elfordítod és az autó kanyarodik, hogy a váltó pontos (a Rönó váltóját nem minősítem) és nem utolsó sorban, hogy inkább gépjármű benyomását kelti, mint csodás elődje. A nagy hátránya, viszont a motor. Na nekem ne mondja senki, hogy jól megy ezzel a ... a kocsi dög nehéz a motorhoz, a szemét ki kell pörgetni, 3500 fordulat felett történik valami, alatta csupán sík úton, szélcsendben használható. Forog is rendesen, száznál ötödikben 3000-et pörög, nem is taglalom tovább mondjuk egy 300km-es autópálya közlekedést - 160-as utazót tartja, de 12000-et forog a főtengely és egy örökkévalóságnak tűnik az út. Szóval közlekedni lehet vele, de ha mondjuk egy nyerges vontató előzésébe kezdesz, csak imádkozni tudsz, hogy beférjél (eddig még mindig befértem :-))
Dicséret viszont, hogy így padló-padló használat mellett se fogyaszt 6,5 - 6,8-nál többet. Érdekes, ha spórolsz, váltogatsz, finomkodsz eszik 6,5-öt, ha négyen ültök benne, megy a klíma, tiprod a belit, eszik 6,8-at, szóval fogyasztásilag mindegy hogy mész vele. A felszereltség alap, de benne van minden lényeges kütyü: légzsákok, villanyablak, villanytükör, empéhárom cd...
Rácz kollégával egyetértek pár dologban: idegesítő helyen a komputer kezelőgombja, az üléspozíció lehetne faszább, a váltó alatti rekesz használata valóban csuklóficammal jár, maga a forma meg hát semmi különös, apróbb részletek szépek lehetnek, de az összkép ölég sivár.
Egy szónak is száz a vége, jó kis autó, de nélkülöz mindenfajta érzelmet, kötődést, tíz év múlva nem is fogok emlékezni rá, hogy milyen autót vezettem.
Aki a-ból B-be vesz kocsit, az vegye, aki szereti is autóját, vagy akár igazi autóbuzi, mint én is vagyok, az vegyen mást, amibe nem unott pofával ül be, hanem vigyorgó arccal.
Hibalista
- első fékbetét cseréje gariba
Ide hordtam szervizbe
Toyota Veszprém - fasza csávók
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 2 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | megane | Következő autója? | Bugatti Veyron |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |