Elszúrt, Unalmas, Tömegcikk
Szöveges ítélet
Az, hogy unalmas, nincs stílusa, mint a legtöbb mai autónak, még nem lenne probléma. Egy tömegigényeket kielégítő, fröccsöntött szürke doboz. (Többször hátra kellett mennem leolvasni a márkajelzést, hogy tudjam, milyen autóban is ülök.) A sok bosszantó részlet viszont hamar elvette a kedvemet a kocsitól. Felsorolásszerűen néhány:
- a gázreakció elfogadhatatlan! (a gázpedál lenyomása a motor éledezésig eltel idő), olyan hosszú, hogy gyakorlatilag előre kell gondolkodni vezetés közben, különben akár nagy bajba is kerülhetünk (pl. ha egy kereszteződésben mondjuk egy kamion tűnik fel váratlanul mellettünk és van még egy másodpercünk, hogy elhajtsunk előtte, akkor ez a típus biztosan a másvilágra szenderít) Így ezt a modellt csak olyanoknak ajánlom, akiknek "jók a megérzései".
- az ötletesnek tűnő műszerfal megvilágítás, amely nappal is kötelező jelleggel az arcunkba süt, a vezetés első néhány órájában csodálatot ébreszthet bennük és büszkeséggel tölthet el minket, az ezt követő időszakban viszont már inkább terhes lehet számunkra a tolakodó, természetellenes sárga fény
- a váltó magasan van, és könyöklő sem segíti a rajta való kapaszkodást: nagyon fárasztó és kényelmetlen így a vezetés
- silány, olcsó anyagok a beltérben: a legprimitívebb üléshuzat (alapváltozatom volt), egyszerű, nagy felületet beborító műanyagok, kellemetlen fogású váltógomb, kemény, nem túl kézbarát műanyag kormány
- a szintén eredeti ötletnek szánt kis hidacska, amely a kéziféktől a műszerfalig ível amellett, hogy a már említett módon az egekbe emeli a váltót (vértelenítve lassan kezünket), egy olyannyira megközelíthetetlen pakolórészt alakít ki maga alatt, hogy megközelítése manuálisan jóformán lehetetlen. Néhány napnyi Auris-ozás után a csuklófájdalom elkerülhetetlen, ezért ajánlom, hogy a típus megvásárlásakor az első gyógyszertárban szerezzünk be hozzá valamilyen külsőleg alkalmazható analgetikumot is, amit akár előre is felkenhetünk
Az általam használt egy év alatt viszont valóban nem romlott el.
U.I: az első autóm 20 évvel ezelőtt, egy "Nagypolski", sokkal több örömöt szerzett
Hibalista
- Apróságok az utastérben.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |