A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Auris (2007-2009)

Auris 2.2 D-CAT Premium Active 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Dízelcica

Szöveges ítélet

Pro
- erős, rugalmas motor
- a teljesítményhez képest kedvező fogyasztás
- pontos váltó
- jó úttartás
- megbízhatóság
- tetszetős formaterv (persze ez szubjektív)
- időtálló anyagok (~170.000 km után se nyikorog sehol)
- felszereltség (Premium Active)

Kontra
- anyagminőség itt-ott az utastérben (kopogós műanyag)
- teljes értékű pótkerék hiánya (defektjavító szett)

Kicsit kifejteném az fentieket, kezdve a néhány hibával.
Az anyagminőségnél ne gagyi, olcsó műanyag utasteret képzeljünk el, csupány annyiról van szó, hogy az elődben kellemesebb tapintású anyagokkal dolgoztak, és szerintem az összeszerelési minőség is jobb volt egy leheletnyivel. Természetesen egy Toyotához méltón nem nyikorog/zörög és figyeltek arra is, hogy ahol sűrűbben érünk hozzá, ott kellemesebb anyagokat használjanak. Elsőre furcsának éreztem, hogy rendes könyöklő sincsen, de a magasan elhelyezett váltó miatt, rájöttem nincs is rá szükség.

És a pozitívumok! :)
A hajtáslánc és a futómű remek, a kocsi nagyon agilis. Emellé eszik 7.5 - 8 litert (Corolla 1.4 VVT-i 8.1), ami egyátalán nem sok azért amilyen érzést ad egy hármasban 2000-nél adott padlógáz. A kanyarokat jól veszi, de meg kell szokni, hogy nagyon nehéz az orra (több mint + 200 kiló a benzineshez képest) amit hajalmos tolni kifelé. A váltó nagyon jó, más írásokkal szemben hidegen is tökéletesen veszi az 1-2-t.

Tipikusan olyan autó, ami nem kérkedik látványosan a teljesítményével, és pont ezért tetszett meg. Ott szunnyad benne a hatalmas erőtartalék, amit szükség esetén pillanatok alatt előhozhatunk belőle, de emellett teljesen alkalmas mindennapi használatra.

Pár ezer km múlva beszámolok a további tapasztalatokról.

UPDATE 2013/09/11 - 70.000 km után

Sportos kompromisszum

Úgy gondolom három év és közel 70.000 kilométer után már kellően pontos véleményt alkothatok a kocsiról. Az első részben leírtakat egészíteném ki a mindennapos használat során szerzett tapasztalatokkal.

Időközben az autó velem együtt Ausztriába került, így jócskán megnőtt a futott kilométerek száma (170.000 a vélemény írásakor). Főként autópályán és a hazainál lényegesen jobb minőségű országutakon, hegyes vidékeken.

A kanyargós országút abszolút a kocsi terepe, hála az keményebb, ültetett futóműnek valamint a bivalyerős motornak. Hegyi szerpentineken csak úgy repül, a 400 Nm-nek köszönhetően az emelkedőkön való kigyorsítások sem okoznak gondot. A kanyarokat remekül veszi, bár kicsit hajlamos az alulkormányzottságra, de nem zavaró. A vezetési élmény ilyen körülmények között nagyon jó. Előzni meg maga a Mennyország...

Ami miatt kompromisszumnak neveztem, az inkább az autópályás használat. Félreértés ne essék, nem teljesítmény vagy az úttartás miatt. Nagyon könnyű vele meglepetéseket okozni, a rugalmassága, stabilitása példás. Sokkal inkább a menetkomfort az oka. Adott egy ötajtós hatchback, melyet alapesetben 100 LE körüli teljesítményhez terveztek. Itt ugyanabba a kasztniba bekerült egy két kategóriával magasabbra tervezett hajtáslánc (Avensis, IS 220d). Ebből az adódik, hogy bár a kocsi képes gond nélkül tartani akár 180 feletti tempót is, 140-150 felett már nagyon zavaróvá kezd válni szél- és a menetzaj. Bár hozzátenném, hogy a motort ekkor se nagyon hallani. Érződik, hogy hiába a teljesítmény, ezt a bódét nem egészen erre tervezték.

Idekint várost nem sokat lát, otthon székesfővárosunkban hajtottam két évig. Igazi torpedó. :) Ott is remekül helyt állt, bár a sok elindulást-megállást 8,5 literes fogyasztással díjazta. Meg /45-ös gumikkal se egy élmény a kátyúzás.

A fenntartása egyáltalán nem vészes egy ilyen teljesítményű autóhoz mérten. Olaj- és szűrőcserék 15-20.000 kilométerenként, valamint komplett fékcsere (elül-hátul) valamikor 130.000 környékén. A hátsó még bírta volna, de egy hibás féknyereg vezető miatt beragadt a jobb oldali, és a fémig ette egymást a tárcsa és a betét. A szerpentines túrák sincsenek túl jó hatással az első fékek tartósságára, folyton csupa fékpor az egész felni... :) Még úgy 5-10.000 lehet benne.

Ezen kívül a jobb első fényszóróval (xenon) volt probléma, bemattult a projektorban lévő vetítőtükör. Javítani nem lehetett, egy komplett bontott került bele 50.000-ért. A vicc az, hogy a bontott most jobban világít, mint a bal oldali zsír új lámpa, amit koccanás miatt cseréltek... :)

Ezeken kívül más hiba nem volt, remélem nem is lesz komolyabb. Sosem hagyott cserben, pedig már nem Corollának hívják. :)

A fogyasztás nem egy csoda, de valamit valamiért. Ha 5 literrel akarnék járni, 1.4 D4D-t veszek, nem 180 lovas szörnyeteget. A computer standig beállt 6,3 - 6,5 környékére, de a saját számításaim szerint inkább a 7,5 - 8,2 tartomány a reális. Otthoni naftával pár tizeddel több, egyszerűen itt jobb a minősége miközben olcsóbb...

Összegezve tehát ez egy nagyon szerethető, élvezetes kocsi a maga hibáival együtt. Egy kis plusz zajszigetelés, kevesebb kopogós műanyag sokat dobna rajta. Nyilván úgy gondolták, hogy aki azt is szeretne az vegyen Avensist vagy IS-t... Majd ha nagy leszek veszek is, bár az 2,5i V6 lesz. :)

Hirtelen ennyi, ha még valami van majd updatelek.

Hibalista

- Jobb első fényszóró (lsd. a leírásban) - Jobb hátsó fék beragadt

Ide hordtam szervizbe

Toyota Super, Váci út

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Varga Car Service, Óbuda

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 97000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla Wagon 1.4 Sol '05 Következő autója? IS 250
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Auris 2007 (2007)

További ítéletek (69 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)