Nem enged másikat venni
Szöveges ítélet
Mindenki lenézi, kiröhögnek vele,lesajnálnak, az utakon pedig letolják, bevágnak elé, már csak azért is. Pedig ha tudnák, hogy ennek az autónak 50000 Ft volt az ára, és a fenntartása is kb ugyan ennyi az eltelt 5 év alatt, akkor talán jobban tisztelnék. Akár a címe is lehetne az írásnak: hetente meg keresi az árát. Közben viszont meg tett 235e Km-t. Hozzátesszük a vásárláskor benne lévő 135-öt, akkor már lassan tízszer megkerülte a földet, és még mindig szépen duruzsol.
Első volt a gázrendszer beszerelése, majd a vonóhorog rá, és mehet a robotolás. Én csodálkozom legjobban, hogy még működik, a szerelő is azt mondja, varázsló vagyok. Pedig csak használom. Egyszer cseréltünk váltót, mert féltengely szimering csere után is csöpörészett még az olaj, 20e. Kétszer kuplungtárcsa, meg egy kinyomó szerkezet. Nem a tárcsa kopott el, mert nem csúsztatom sokat, a rugók esnek szét, kopik, törik el valahogy.
A beépített tartályok súlya miatt is, nagyon kellemes, lágy a rugózása, jó szögben áll a kormány, és hosszútávon is kényelmes az ülése. Ha ottalvós rendezvényre megyünk, pl Kapolcs, akkor benne alszunk. Első ülés kikap (a jobb első sosincs bennt, mert ott szállítok főleg), hátső pedig leültet a padlóra, és párnával sima az ágy. Szél és eső mentes, szól a zene, meg tároljuk az ennikét, ruhákat benne. Mondhatni, igénytelen lakóautó. Folyamatosan építkezem is, így rengeteg anyagot, meg sittet viszek vele, meg az uti-futival. Több háznyit.
Persze van néhány hibája is. Az index kapcsoló rovid karja, meg elhelyezése nem tetszik, a fűtés állításért meg le kell hajolni. A kerekeket szinte lehetetlen úgy feltenni, hogy kicsit ne üssenek. Nincs közepe a felninek, és három csavar tartja. Ha elforgatom egy csavarnyit, akkor is változhat a remegés, de csoda ha elmúlik. Aztán a gyorsulás... Ami másnál másodperc, az ennél percben értendő. Nyilván a gáz miatt is, és el is van állítva az előgyújtás miatta. Viszont nem fogyaszt. Kamion mögött 3,5 , de amúgy 5 körül eljárok vele. Szóval volt már 14 évig két díesel kadettem, aztán turbodiesel IV-es Passatom, de ez az igénytelen gépezet, életem legmegbízhatóbb autója.
Hibalista
- Hátsó fékmunkahenger, 2500Ft, Váltócsere, összesen 20e, kétszer kuplungtárcsa, egyszer kinyomó szerkezet.
Ide hordtam szervizbe
Farkas Zoltán Bp. Ecseri út. Nagyon profi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 138000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 235000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Samara 1500 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
