Korrekt
Szöveges ítélet
5 évesen vettem egy ilyen autót. Nem igazán akartam Suzukit, de ezt ismerőstől vettem, igen jó állapotban és igen jó áron, teljes extrákkal ami létezik ebben a márkában. Ugyanakkor cél volt az áruszállítás is, (könnyű áruk) tehát akármilyen autó nem jöhetett szóba.
Előtte olvastam itt pár itéletet, főleg a negatívokat olvastam el. Ki merem jelenteni, hogy páran semmilyen autót nem tudnának vezetni, páran Lamborghinit szeretnének maguk alá, de nincs pénzük és a Suzukin kérik ezt számon.
Kényelem:
Kényelmes, bár igaz, az előző Hondámban akár el is lehetett az autópályán aludni. Annyira ez is kényelmes, hogy ne tünjön fel, kényelmetlenül ülök.
Komfort:
Feltuningolt Hi-fi rendszer, elektromos tükrök, ablakemelő, légkondi, igen hatékony kifinomult fűtés, sötétített hátsó ablakok, ABS. Vezetés közben kényelmesen lehet támaszkodni az ajtóra. Az ilyen olyan lyukak engem nem érdekelnek, férjen el a térkép. Ebben van egy csomó lyuk. A Hondámban az iratokat az ülés alá vágtam, itt erre egy doboz szolgál.
Többen írták, hogy hangos. Szerintem meg nem. Az előző autóm sem csapott nagy zajt, de ez még annyira sem. Simán tudok rádiót hallgatni, kis hangerővel is, 120 mellett normál hangerővel lehet beszélgetni. A motornak kellemes morgó hangja van.
Vezetésbiztonság
Egyszerűen nem igaz az, hogy kanyarban borulékony. Ahol a Hondával 70-el mentem kanyarban, ott ezzel is. Szervókormányos, igen kényelmes vezetni. A fékek hatékonyak, azzal együtt, hogy én általában szabályosan vezetek, 150-el városban lehet, hogy erősebb fékek kellenének.
A kis kerék kissé megijesztett, de rendesen kapaszkodik, nem sodródik, biztos nem azért csinálták, mert nem telt nagyobbra.
Kitünő fényszórók, továbbá alul két első ködlámpa, mintha nappal mennék. A sötétített belső visszapillantó és a sötétített hátsó ablaküveg miatt a hátul közlekedő fényszórója nem zavaró, igaz, ha neki nem ég a lámpája, azt sem tudom, hogy mögöttem jön.
A jobb oszlop miatt nem lehet jól kilátni, kénytelen az ember megszokni a jobboldali visszapillantó tükröt.
A sebességkorlátozások rendszerén belül egy autókategóriára megállapíthatjuk, hány százalékosan léphetjük át az adott sebeséghatárt biztonságosan. (rendesen karbantartott autó és rutinos sofőr esetében)
Egy Audi A 6-os esetében pld. nagyjából 80%-al. Ez a WagonR esetében szerintem 15-20%, tehát pld. autópályán a max sebesség nem haladhatja meg a 160-at és a városban kb. 72-el lehet még biztonságosan tekeregni. (Persze nem a hajnali időpontokra értem ezt). Ez a kategória erre képes.
Gyorsulás
Azt vettem észre, hogy ebben valahogy öregurasan vezetek. Talán azért, mert ennek kicsit teherautósabb a feelingje jóval nagyobbnak érzem mint az előző autómat. Azzal együtt ki lehet vele lőni rendesen, ha kell. Lehet igen gyorsan váltani, amire nincs túl nagy szükség, ha nem kell megállni, vagy szinte megállásig lelassítani. Egyszerűen elég az ötös, mert kis fordulatról is erölködés nélkül is szépen feljön. Iszonyú jól lehet vele menni városban.
Emelkedőn is teljesen korrekt, persze 4 emberrel az előző Hondám sem volt képes az Érdi emelkedőn 160-al felmenni.
Autópályán ha sietek és pénzem is van, 160-el szoktam menni, amúgy 120-al. Ezzel kényelmesen 120-140 között lehet menni, a szél (nyiladékba érve) meglökte az alacsony építésű Hondámat, ezt is, de nem volt olyan vészes, mint ahogy ézt vártam.
Feeling
Azt gondoltam, semmi különös, átülök egy másik autóba és holnaptól azt vezetem. Hát nem. Ezt az autót élmény vezetni, nap mint nap alig várom, hogy vezethessem. Tágas, magasan ülök, sokkal távolabb vannak tőlem az autók. Ez állítólag szubjektív, a forma hatása. Nem volt hülye a formatervező aki kitalálta. Az embernek az az érzése, hogy pöcc balra, pöcc jobbra és pattognak az autók, mint a St. Andreasban, ha kukáskocsival vagyunk, de mi sértetlenek maradunk.
Praktikusság
Tipikus átlagember autója, de nagyon nem családi autó. Max. 2 ember, 4 legfeljebb ideiglenesen, mondjuk házibuliból. Az egész autó 2 emberes. Teljesítményre, helyre és így is kell értékelni. 4 emberrel a régi Hondám sem volt fürge, pedig az 5 személyes, erősebb motorral és a csomagtér nyilván 4 embernek abban is kevés volt. Szerintem állandó 4 emberrel ezzel az autóval csak a bosszankodás van ráadásul hamarabb tönkre is megy.
Én szállításra is használom, ez eleve kizár egy csomó autót, a régit sem elsősorban azért adtam el mert régi, hanem azért, mert utáltam tetőre pakolni. Ebben ez a jármű verhetetlen. 2 bringa meg a csomagok simán beférnek, vagy akár pár méretes hangláda. Ha a csomag szögletes, eleve nyert ügyed van:)
Mellesleg szükség esetén aludni is lehet benne.
Fogyasztás.
7-9 l. körül átlagban. Ez ezért a teljesítményért, kényelemért elfogadható.
Hibalista
- Kerékcsapágy 1 db.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki szervíz Óbuda
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic (1,5) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |