A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2017)

Swift 1.2 GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Városi mókamester

Szöveges ítélet

A feleségemnek kerestünk egy újabb autót a Yaris II után, főleg városi használatra. Én ugyan nem sokat vezetem az ő autóit, de amikor igen, akkor szeretem, ha élvezetes az autó terelgetése, ezért ilyen szemmel (is) néztem a lehetséges jelölteket. Így jött képbe a Swift is – a tesztek alapján még igazán jó autókhoz szokott tesztelők is dicsérték a vezethetőségét.
Mindenképpen valami vidám, színes autót szeretett volna az asszony az ezüst (=szürke) Yaris után, ezért először nézegettük a tipikus Mazda-bordó Mazda2-ket is, ami nagyon tetszett neki. Formás kis autó, de hátul elég szűkös, és a 75 lóerős elég enerváltan mozgott, a 90 lovast meg nagyon drágán árulták. Aztán egyszer a közelben hirdettek egy kék Swiftet, mondtam a feleségemnek, hogy nézzük meg, próbáljuk ki, aztán majd meglátjuk. Eredetileg nem is akarta lecserélni a Yarist, mert bár 13 éves volt, kevés volt benne a kilométer és semmi baja nem volt. Aztán mikor meglátta a Swiftet, és pláne mikor ment vele egy próbakört, egyből szerelmes lett bele. Így aztán meg is vettük 3,5 évesen, hibátlan állapotban.
A formája szerintem jópofa, vidám, mokány, és ebben a metál kékben nagyon jól néz ki, kitűnik az utcán található fekete-szürke-fehér lehangoló autótengerből. Kis méretéhez képest meglepően tágas, hátul is jó el lehet férni, városi autóhoz képest a csomagtartó is teljesen korrekt méretű, jól használható. Nekem a belseje is tetszik, a két mutatós óra jól néz ki, sportos hangulatú – mondom ezt úgy, hogy a saját autómban konfigurálható digitális műszerfal van. A „fedcomp” egy kicsit bugyuta, főleg a logikája, hogy két külön tekerő/nyomógombbal lehet pl. a fogyasztást meg a távolságot nullázni, de megszokható. Belül persze sok műanyag kemény, de egy városi kisautónál szerintem ez nem nagy gond, az összkép teljesen rendben van. Az első üléseknek még némi oldaltartása is van. A Yaris-hoz képest előrelépés volt, hogy van benne telefon-kihangosítás, ülésfűtés, tolatókamera, ESP és tükrözhető a telefon, szóval korrekt a felszereltség is.
Vezethetőség: egy 1.2-es, 90 lovas szívómotor (még nem a hibrid) jól kapcsolható váltóval és 840 kilós önsúllyal jó kombinációnak hangzik, és tényleg az is. Adja a klasszikus autózás-feelinget. A motor vidáman pörög fel, alacsony sebességeknél nagyon jól gyorsul – saját méréseim és újságírói mérések alapján lényegesen jobban, mint a megadott gyári hivatalos érték: 10,5-10,6 alatt fenn van százon. Országúton is jól megindul még előzésekhez hármasban, ha kihúzatja az ember, ahogy kell. Autópályán azért már érződik, hogy nem oda optimalizáták, az alakfaktora sem a legjobb, meg a lóerő kevés, ha nagy sebességről gyorsulni akarunk. Viszont városban hajkurászni fenomenális – jól kanyarodik (mondjuk vettem rá jobb gumikat is az Eco-k helyett), fékez, gyorsul, a váltó patent. Ahogy tesztelők is mondták, mindenkiből kihozza a hülyegyereket, belőlem is, pedig már nem vagyok mai gyerek :). Imádom vezetni, ugyanúgy, mint a saját autómat, pedig az egy bő vérű, sportos, haladós jószág. Van, hogy a hazaúton csak úgy elmegyek egy közeli parkolóba rajolni vele. Amit hibának rónék fel, hogy a fékpedál kicsit túlérzékeny, a kuplung meg nagyon fent fog, úgyhogy szokni kell, főleg mikor hosszabb kihagyás után vezetem újra: először van némi bólogatás, meg motorbőgetés. Meg a kormány kicsit lehetne direktebb, hogy még fokozza az örömöket. A futómű nagyon jó, élvezetes, stabil, de persze kisautós, rossz úton ne várjunk tőle S Mercis suhanást. Nagyon élvezem benne a saját autóm idióta érintőképernyős infotainmentjéhez képest a valódi tekerőket, gombokat, meg hogy nem azzal kell kezdeni az indulást, hogy kikapcsolok jó pár automata, magától aktiválódó funkciót. Meg mindig irigylem belőle a hagyományos kéziféket, az enyémben gyűlölöm az automatát. Szóval kezelhetőségben veri a saját drágább, magasabb kategóriájú, modernebb autómat.
A fogyasztása nagyon jó, bár mivel főleg rövid városi utakra használjuk, bőven az össznépi átlag felett van. A Yarisnál azért jó 20%-kal kevesebbet kér, pedig jobban megy annál. A fogyasztásmérő csal pár decit lefelé, de még a valós értékek is kiválóak. A kis súly ehhez, meg a fürgeséghez nyilván nagyban hozzájárul. Az alacsony tömeg hátránya, hogy kicsit kongós az ajtók csukódása, meg persze nem lenne jó benne egy 2,5 tonnás SUV-val ütközni a fizika törvényei miatt.
Érdekes az árazás a Suzukinál. A szerviz nem tűnik nagyon drágának, de mikor pl. venni akartam rá 16-os gyári alufelnit, ami nem is különösebben szép, vagy kimunkált, kiderült, hogy jóval drágább, mint a saját autómra való gyönyörű gyári, míves, kéttónusú 18-as alufelni! 15-ös alufelnijük nincs, így maradt a 15-ös lemezfelni télire, azzal kevésbé néz ki jól.
Nem vettük olcsón, viszont azóta meg úgy elszálltak az árak, hogy azt mondom, még épp jókor vettük. Ma már ilyen lelkes, szívómotoros autót újonnan nem nagyon lehet kapni, és már használtan is egyre kevésbé, úgyhogy örülök, hogy még megcsíptük. A feleségem imádja, már csak a látványa is felvidítja, és persze én is mindig várom, hogy legyen valami indokom vezetni :). Összességében ilyen felhasználásra szuper kis gép!

Hibalista

- Eddig még nem volt semmi baja, de ennyi idősen ne is legyen!

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Stop Debrecen. Csak kötelező szerviz meg műszaki volt. Minden rendben volt, az ár sem vészes. Családias hangulatú szerviz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2018
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Yaris II Következő autója? Majd látjuk a kínálatot, még sokára lesz.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2017 (2017)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)