A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2017)

Swift 1.2 12V hybrid GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

4 kereke van, gurul és közben veszettül jól néz ki.

Szöveges ítélet

Nem tudom, hogy a k+f-nél, a vevői követelmények feltérképezésénél, milyen gyógyszer gurult el a Suzukinál, de azért nagyon merészet húztak, és mivel nem vagyok az a tipikus mindent rosszalló magyar, szerintem a végeredmény jó lett.

Alapvetően ingázok vele M0-M2. Legalább 75 km naponta.

A facebook csoport nagyon segítőkész.
Volt egy két gyerekbetegsége a korai modelleknek, én eddig nem nagyon TP-zek semmi komoly hibát 30k km után.
Lehet, hogy faceliftre megoldottak mindent. Majd kiderül.

Az én kocsim: 1.2es k12d motorkód, gl+, nem akarom szárazra venni, de majd leírom a végén, hogy miért ezt vettem.

A pozitív tapasztalatok: viszonylag nagy tengelytáv, így van hely magasabb személyeknek is hátul (cserébe kicsit figyelni kell a kanyarodásra, elejét sem nagyon látom, így mindig nagy autósan kanyarodok vele). 4 személy kisebb kompromisszumokkal elfér. Nincs lecsapva a tetővonal, de kicsi a rugó út, ezért, ha rossz úton mész kicsit azért üt a kocsi, de legalább nem vágod be a fejed minden bukkanónál hátul sem, mert van hely. Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkar, szerintem jó, meg vagyok vele elégedve, nem ültem még túlkormányzott kocsiban, de, ha fordítom a kormányt akár 65-70 körül is lehet autópálya-körforgalmat venni vele.

A másik kedvencem, hogy ha széttolom neki, amit kb sosem csinálok, max autópálya klíma 130 km/h harmónikázós üzemmódban (itt megjegyzem, hogy 3,5k-t forog a motor, tehát hosszabb lett a fokozat, ez plusz pont), 5.8 l/100 km. Ha kamionok mögött megyek 95 tempomattal, akkor tudok 3.7-et etetni vele, de a nagy átlagom 4.3-4.5 l/100 (utána tankolós módszer). Tehát munkába járni max egy full elektromos kocsi lenne jobb, de aki látott már olyat égni... na én annyiban maradok, hogy megvárom a szilárdtest akkumulátort és ha még nincsen világvége, akkor egy olyat beújítok. Vagy pimpelem ezt a kocsit.

A légkondi 4 személy esetén ˜42 fokban is le tudja hűteni a kocsit. De az 1.2-es, 4 (azaz "négy") hengeres 83 Le-s motor, a 12V-os hibrid rendszerrel azért eléggé lomha (legalább nem fogyaszt és igazából ezért vettem lol), de a 130-at még így is tartja azért, többel meg nem kell menni. Magyarországon. Most 30k-km-es szervíznél cseréltek légszűrőt (lehet, sokat mentem / álltam a sivatagban), és kb. mintha másik autóban ülnék, alul nagyon harapós lett a kocsi, pedig motorvezérlő és hibrid programot sem állítottak. Ha egyedül ül benne az ember gyermeke, akkor elég jót tud menni a 865kg-os saját tömege miatt. Mint egy gokart. Hátul dobféke van, elől meg bicikli tárcsaféke, 865 kilóra ez is jó, simán megáll bármikor.

És akkor az őrültségek összefoglalva a GL+ felszereltséghez:

Van benne radarkövető tempomat, 40-160 km/h között működik, gyorsításnál sebességváltásra sem dobja el a rendszer, lassításnál pedig 35 alatt szól, hogy mostmár te nyomd a féket, vagy majd jön a ráfutásgátló...

Van benne sávtartó (csak félig önvezető, mert kell neki jobbról is és balról is a sáv, plusz sír pár másodperc után, ha nem fogod a kormányt).

Van benne ráfutásgátló, ami működik is (először sípol, az utolsó utáni pillanatban pedig satuzik, 30km/h alatt 2x megállt… sajnos az én hibám is volt, hogy bekapcsolt, úgyhogy kvázi megmentette a seggemet).

Van benne tolatókamera, hátsó radarral. A világ legjobb találmánya, ha már a hátsó üvegek be vannak sötétítve.

Eszméletlenül szép, nappal is és éjjszakai fényben is, főleg a led lámpákkal és a fehér gyöngyház festéssel. Izlésesen szexi is. BP-n kb. mindenki megnézi a kocsit, ha zebránál állok a piros lámpánál. Meg lehet vele jelenni elegánsan is, bár, hogy embernek is vegyenek, lehet, le kéne cserélni az S betűt 4 karikára az elején... :D

Szerintem a kormány design is fergeteges. Minden funkció tök egyszerűen elérhető a kormányról.

Nincs benne digit klíma, de GLX felszereltségnél már igen.

Furcsaságok, ami a többi átlag kocsihoz képest más (bár szerintem már az előző extrák miatt bőven megérte azt a 4,89 misit. Nekem.)

Alig van tárolórekesz a kocsiban.

Hátul egy darab fél literes víz fér el és ki is merült a hátsó üléssor-pakolós hely.

Nincs a vezető oldalon napszemcsi tartó.

Nincs hátul majrévas.

Nincs hátul középen lámpa...

Kesztyűtartó olyan kicsi, hogy vagy kesztyűt viszel, vagy user manualt.
(Jó azért ez túlzás, bele tudod "nyúvasztani" a téli kesztyűt, ha a 7"-os multimédia rendszer user manualját otthon hagyod)

Defektjavítóval adják, még emelőt sem adtak hozzá...

13-as kompresszió viszonya van... Benzines létére...De tudsz bele E10-et tankolni...

Némelyik dologra lehet magyarázatot találni, némelyik meg wtf.

All in all, nekem nagyon bejött az autó, szép, izléses, menő kormányt fogok, van benne tempómat és nem kell a gázt féket sem nyomnom 40-160-ig (csak néha váltanom), az ülésről még nem beszéltem, de a legjobb kb. amit mostanában gyártanak (20-2000 millás kocsiban nem ültem, ez tény, kérek elnézést, hogy csóringer vagyok). Megfelelően kemény, tartja a derekad, combodat, oldaladat, olyan kanyartempót veszel kényelmesen, hogy néha én is meglepődök.

A max, amit hasznaltam egy ültő helyemben, az 3 óra volt, a szélzaj kivételével simán lehet bírni (azt meg el lehet nyomni valami zajszűrő fülessel, ami kicsi zajt direkt átenged és akkor még a környezetedet is hallod)

Ha valaki együtt tud élni a kompromisszumokkal, akkor egy kiváló kocsi, a nem prérium kategóriában.

Ez innen már csak a "száraz" miért ezt a kocsit vettem rész.
Mert: Motorja 4 hengeres, kicsi hybrid rendszer kevés cellával -> kisebb valószínűség a meghibásodásra, tudok vele 3.7-3.9 literrel is járni, nincs benne turbó, sima szívócső befecskendezéses motorja van (az autodata.net szerint és a hangja is arra hajaz inkább, tehát nem fog nekem kokszosodni), jó ülése-kormánya van, sebesség kiosztása is jó a sebváltónak, egyszerű futómű, 15-16-os kicsi alufelni/acélfelni, a gumizása is olcsóbb, saját tömeg 865 kg (ami a forgalmiban van, hát nem karambolra vettem...), tempómat, sávtartó, hátsó radar, tolatókamera, holttérfigyelő (uhh erről meg is feledtkezdtem...) 4-en is elférnek benne...

Úgyhogy egész sok van a "rovásán".

Mert 4 kereke van, gurul és közben veszettül jól néz ki.

Hibalista

- Csak kötelező szervíz. 30knál volt fékolaj csere és fékrendszer tisztítás is, nemcsak olaj-olajszűrő-pollenszűrő-levegőszűrő csere. 70k volt...

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Tafák. Itt vettem a kocsit is, jófejek, korrektek, értik amit csinálnak. Kicsit drágák mert rendes számlát adnak, de eddig a 3 alkalommal mindig jól kaptam vissza a kocsimat és van náluk 0W16-os olaj (ez a legfinomabb gyári ajánlás a Swifthez).

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2020
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Következő autója? Batár családi "dízelkombi"
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2017 (2017)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)